AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Hei, gutten min på 8 mnd begynte med fast føde da han var ca 4 mnd pga stor interesse for mat. Nå virker det som jeg har lite melk. Det virker som han ikke blir helt fornøyd og brystene føles tomme. Er det ikke noe melk, tar han jo mat istedet og det er jo ikke heldig for produksjonen. (jeg prøver å opprettholde morsmelk som hovednæring første året) Hva kan jeg gjøre for å øke produksjonen litt? Er det noen kjerringråd også som kanskje kan fungere? Anonymkode: 454d8...539
Noldus Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Er ikke morsmelk som hovednæring i et år litt lite? uansett, pumping øker produksjonen…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Noldus skrev (10 timer siden): Er ikke morsmelk som hovednæring i et år litt lite? uansett, pumping øker produksjonen… Om jeg har forstått det riktig, er det hva som er anbefalt. Det er anbefalt å amme til to år. Anonymkode: 454d8...539
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 Noldus skrev (10 timer siden): Er ikke morsmelk som hovednæring i et år litt lite? uansett, pumping øker produksjonen… Jo. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Om jeg har forstått det riktig, er det hva som er anbefalt. Det er anbefalt å amme til to år. Anonymkode: 454d8...539 Første leveår, men ikke til 12 mnd nødvendigvis. Til 8-9 mnd er det vanlig, men etter det trenger de mer enn kun melken kan gi, veldig ofte, og det er ikke ikke anbefalt at mat tar over som hovednæring rundt den alderen. Anonymkode: 3223f...fd8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jo. Første leveår, men ikke til 12 mnd nødvendigvis. Til 8-9 mnd er det vanlig, men etter det trenger de mer enn kun melken kan gi, veldig ofte, og det er ikke ikke anbefalt at mat tar over som hovednæring rundt den alderen. Anonymkode: 3223f...fd8 Da har jeg misforstått. Hs sier ihvertfall som hovednæring med selvsagt vanlig mat utenom. Men det går jo ikke nå, så han får masse mat.. Anonymkode: 454d8...539
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Det er feiltolkning/overtolking av anbefalingen, og uansett: en anbefaling er bare en anbefaling. Amming generelt anbefales, det et ikke alltid det lar seg gjøre heller, i det hele tatt av og til. Bare pass på at barnet får i seg nok væske generelt! Anonymkode: 3223f...fd8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 Prøv å legge til oftere og drikk masse vann selv Anonymkode: 3cbf2...33d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er feiltolkning/overtolking av anbefalingen, og uansett: en anbefaling er bare en anbefaling. Amming generelt anbefales, det et ikke alltid det lar seg gjøre heller, i det hele tatt av og til. Bare pass på at barnet får i seg nok væske generelt! Anonymkode: 3223f...fd8 Han pleier å få vann til hvert måltid '(vi har alltid vann på bordet uansett), frokost, lunsj, middag og kvelds. Han pleier p bli tilbudt pupp etterpå, og da drikker han noen ganger. Så får han pupp når han skal sove om det er bare veldig kort siden kvelds. Han får en gang kl 12 på natten om han vil ha, ellers kl 7 ca. Jeg trodde at det var det hs mente, at morsmelk skulle utgjøre en såpass stor del av kostholdet utenom fast føde, men jeg synes det er vanskelig p amme i tillegg til mat noen ganger da han spiser seg jo mett på måltider.. Nå som han har vært litt småsyk har det likevel blitt en del pupp, men jeg tenkte at jeg ikke hadde nok. Hva menes med hovednæring inntil 1 år da? Det er jo ikke fullammning. Anonymkode: 454d8...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå