AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Hvor mye gikk du ned rett etter graviditeten og gikk du tilbake til startvekt? Tok det i så fall lang tid? Anonymkode: 528a7...e55
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 En uke etter fødsel veide jeg ni kilo mindre og tre kilo mindre enn startvekt. La ikke på meg noe fra uke 25 da jeg fikk svangerskapsdiabetes og hadde kontroll på kostholdet. Var overvektig i utgangspunktet. Første graviditet veide jeg tolv kilo mindre etter to uker og var to kilo over startvekt. De siste kiloene forsvant etter hvert de også. Anonymkode: f767b...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Kom ikke helt ned i startvekt før jeg ble gravid igjen, 1 år etter første fødsel, måtte da jobbe ganske mye med å gå ned 5 kg, fremdeles 2 kg unna startvekt. La på meg 20 kg under graviditeten, gikk de første 10 kg ned på noen uker, neste 5 på noen mnd, og måtte jobbe for de neste 5 kg, men ble altså gravid igjen, og har snart gått opp 20 kg igjen 🙈 fullammet baby, men merket ikke noe særlig på vekta. Anonymkode: c5644...b56
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #4 Skrevet 22. november 2021 La på meg 15 kg. Var normalvektig/slank i utgangspunktet. Gikk ned alle kiloene på 4 mnd og mistet 3 kg til i løpet av de tre neste månedene, før vekten stabiliserte seg. Anonymkode: b5214...347
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Gikk opp 20 kilo, tror jeg var nede etter fire måneder. Etter sju måneder var jeg tre kilo lettere enn utgangspunktet, av søvnmangel og stress 😅 Anonymkode: 89939...cf6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 Første svangerskap la jeg på meg 20kg+, gikk ned 12 kg de første ukene etter fødsel, var mye vann. Resten satt fast og jeg gikk ikke ned noe mens jeg ammet, gikk ned litt de månedene etter endt amming (11mnd etter fødsel) før jeg la på meg litt igjen. Ble så gravid med +9 kg fra før første graviditet. Gikk opp 7 kg, og alt var borte når jeg kom hjem fra sykehuset. Må jobbe for å gå ned det som sitter igjen fra før graviditetene. Fikk svangerskapsdiabetes med nr 2, og måtte dermed kontrollere kostholdet på en annen måte enn jeg var vant til. Er enda ikke på startvekt fra før første graviditet, er 3 mnd siden fødsel nr 2, og 2,5år siden fødsel nr 1. Anonymkode: 69529...832
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 Aldri 😆 Gravid på ny nå, veide 10kg mer på starten denne gangen enn ved starten av forrige svangerskap. Anonymkode: 8e3c8...0ac
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 😁 Gikk opp 39 kg med førstemann.. Var tilbake på startvekt etter 5 mnt. (50 kg.) Gikk opp "bare 29 kg" med nr 2, aner ikke når jeg var tilbake på startvekt.. Men var tilbake i bukser str. 34 da han var 3 uker. Veide meg ikke før minsten var 8 mnt, da var jeg 47 kg. Det var egentlig morsomt, mine to ganger som overvektig 😄 Anonymkode: 5697b...5d8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #9 Skrevet 22. november 2021 Gikk opp litt over 30 kg. De siste 8 kg sitter godt igjen, snart 2 år siden fødsel. Men sliter med stoffskiftet, så kan ha noe med det å gjøre. Anonymkode: cef21...df5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 La på meg 10-13 kg i svangerskapene. Vekta var borte i løpet av et par måneder, det aller meste forsvant i løpet av de første dagene etter fødsel. Anonymkode: 72cbc...b13
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 La på meg 9-10 kilo. Var tilbake til startvekt (med monsterpupper med melk, så var vel litt mindre enn startvekt) etter en uke. Men la suksessivt på meg ukene etter fødsel pga søvnmangel og amming som gjorde at jeg bare spiste søtsaker Anonymkode: 723f0...7b8
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 Startvekt? Aldri. 10 år etter fødsel er jeg fortsatt 2 kg over startvekt. Anonymkode: 428a6...14c
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 Litt på siden av spørsmålet: Jeg skal straks føde for første gang. Lagt på meg ca 25 kg i svangerskapet, og lagt meg veeeeldig ut over rumpe/lår. Når andre skriver hva man bør ha med seg i fødebagen så er det blant annet joggebukse/komfortable klær. Men hva skal man regne med at man får på seg på sykehuset etter fødsel? Jeg ser jo ikke for meg at hele magen er borte med en gang hun er ute, så joggebuksa før graviditeten er nok uaktuell da den satt ganske akkurat da. Har dere tatt med dere gravidbuksene, eller er det stor forskjell på magen rett etter fødsel? Jeg er helt grønn. Anonymkode: 6f8fa...366
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Litt på siden av spørsmålet: Jeg skal straks føde for første gang. Lagt på meg ca 25 kg i svangerskapet, og lagt meg veeeeldig ut over rumpe/lår. Når andre skriver hva man bør ha med seg i fødebagen så er det blant annet joggebukse/komfortable klær. Men hva skal man regne med at man får på seg på sykehuset etter fødsel? Jeg ser jo ikke for meg at hele magen er borte med en gang hun er ute, så joggebuksa før graviditeten er nok uaktuell da den satt ganske akkurat da. Har dere tatt med dere gravidbuksene, eller er det stor forskjell på magen rett etter fødsel? Jeg er helt grønn. Anonymkode: 6f8fa...366 Hele magen er ikke borte, men den er mykere, ja. Jeg hadde tatt med gravid bukser. Selv har jeg en superdigg i stretchy, mykt stoff fra Lindex, som man kan brette ned etter fødsel og likevel holder seg oppe, uten at den strammer. Helt fantastisk bukse! Anonymkode: 8e3c8...0ac
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Litt på siden av spørsmålet: Jeg skal straks føde for første gang. Lagt på meg ca 25 kg i svangerskapet, og lagt meg veeeeldig ut over rumpe/lår. Når andre skriver hva man bør ha med seg i fødebagen så er det blant annet joggebukse/komfortable klær. Men hva skal man regne med at man får på seg på sykehuset etter fødsel? Jeg ser jo ikke for meg at hele magen er borte med en gang hun er ute, så joggebuksa før graviditeten er nok uaktuell da den satt ganske akkurat da. Har dere tatt med dere gravidbuksene, eller er det stor forskjell på magen rett etter fødsel? Jeg er helt grønn. Anonymkode: 6f8fa...366 Dette er veldig individuelt, så egentlig er det lurt å ta med begge deler. Jeg fikk flat mage med én gang, men hadde fått ekstra fett på underkroppen, så mine vanlige jeans passet f.eks ikke. Mine vanlige joggebukser passet veldig fint. Anonymkode: b5214...347
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #16 Skrevet 22. november 2021 Tror det er denne. Jeg kjøpte den i 2018 dog, men konseptet er i hvertfall likt 🙂 Anonymkode: 8e3c8...0ac
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #17 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror det er denne. Jeg kjøpte den i 2018 dog, men konseptet er i hvertfall likt 🙂 Anonymkode: 8e3c8...0ac Takk for tips😊 Anonymkode: 6f8fa...366
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #18 Skrevet 22. november 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvor mye gikk du ned rett etter graviditeten og gikk du tilbake til startvekt? Tok det i så fall lang tid? Anonymkode: 528a7...e55 Gikk ned ca 10 kg rett etter fødselen med første og 6 kg rett etter fødselen med andre. Tilbake til startvekt etter 1 mnd med første og 4 mnd med andre. La på meg ca 14 kg begge gangene. Jeg har ikke gjort noe annet enn å være i normal dagligdags aktivitet og ammer, jeg trener ikke 🙈 Burde trene. Magen er litt dvask 😆 Anonymkode: 0b98b...ccd
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #19 Skrevet 22. november 2021 Gått opp ca 30 kg alle gangene. Har tatt mellom 7 og 10 mnd og komme tilbake til startvekt. Denne gangen har jeg gått ned 15 kg på 2 mnd. og har ca 15 kg igjen. Anonymkode: bb1dc...757
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #20 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 😁 Gikk opp 39 kg med førstemann.. Var tilbake på startvekt etter 5 mnt. (50 kg.) Gikk opp "bare 29 kg" med nr 2, aner ikke når jeg var tilbake på startvekt.. Men var tilbake i bukser str. 34 da han var 3 uker. Veide meg ikke før minsten var 8 mnt, da var jeg 47 kg. Det var egentlig morsomt, mine to ganger som overvektig 😄 Anonymkode: 5697b...5d8 Så bra 😄 Jeg veier selv 50 kg og gruer meg litt til å bli gravid fordi jeg er redd for at kiloene blir helt umulig å miste (er i alle fall det man ofte hører). Blir jo svindyrt med en helt ny permanent garderobe! Anonymkode: a3690...dd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå