Gå til innhold

Idag har mannen vært en dust. Langt klageinnlegg..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor får dere barn med slike menn? Hvorfor lar dere de holde på slik? Jeg har hatt mange forhold gjennom livet, men lar ingen som oppfører seg slik innpå meg, herregud 

Anonymkode: e8991...336

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor får dere barn med slike menn? Hvorfor lar dere de holde på slik? Jeg har hatt mange forhold gjennom livet, men lar ingen som oppfører seg slik innpå meg, herregud 

Anonymkode: e8991...336

Bare slutt. Syns du det er særlig kontruktivt eller omsorgsfullt å si slike ting? Å gi henne skylden for at han er slem fordi hun valgte feil mann? Det er jo helt på trynet!

Anonymkode: 89126...6cc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ikke greit ut TS, jeg hadde hvertfall ikke orka noe sex men en mann som oppførte seg sånn. Han tar null hensyn til deg. I følge det du beskriver i disse episodene her må du gjøre alt og om du ber han gjøre noe blir han sur. Hva slags framtid er dette? Om han ikke skjerper seg er det jo bedre for deg å bo alene å gjøre alt uten å måtte ta hensyn til hans sinnsstemning også. Snakk med han, ta tak og si akkurat hvordan du føler uten å anklage han for noe. Så får du se hvordan han reagerer. 

Anonymkode: 5bdf6...58f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette tilfellet mistenker jeg at _hans_ perspektiv kunne satt saken i et helt annet lys...

Ser et par som strever med småbarnstid og sliter med kommunikasjonen.

Ser en sliten kvinne som kanskje har null lyst lengre og bare ser og tolker det meste negativt.

Ser enn mann som falmer i mørke etter måter å tenne henne på. Prøver og feiler i å finne lyst, men oppnår kun det motsatte.

Ser ett innlegg fullstendig blottet for partnerens perspektiv og kun fokusert på eget.

Ser flere passasjer i innlegget som kun skaper forvirring i tråden og der bakgrunn og hensikt med å fortelle mangler.

Som f.eks det med stripsene, som TS kun senere forteller oss var en tulleting da de tidligere har lekt/fantasert rundt slikt. Da koker det ned til at "hun fant et par strips som skulle vært ryddet bort".

Som det med hånd mellom beina og "æsj". Altså - de har minst to barn sammen og har tydelig vært sammen noen år. Hvis mannen da tar deg mellom beina og sier æsj, så bør man egentlig kjenne personen godt nok til å forstå at han ikke synes du er ekkel. Overrasket kanskje, hvis det er ekstremt fremmed oppførsel, men fortsatt tillit nok til å forvente en god forklaring.

TS. Tror ikke du finner mye hjelp her inne. Da må du evt. ta èn ting om gangen og evt. forklare litt mer nyansert. Synes dere skal snakke sammen om parterapeut og komme til bunns i de egentlige problemene her.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SCW skrev (3 minutter siden):

Ser enn mann som falmer i mørke etter måter å tenne henne på. Prøver og feiler i å finne lyst, men oppnår kun det motsatte.

Åh, dakar han mannslingen 🥱

Hva om han stilte opp som far og mann, tok halvparten av husarbeid og tid med ungene, slik at ts også kunne bruke en time for seg selv på badet, og glane på tv mens han ryddet. 

Anonymkode: 18928...728

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Åh, dakar han mannslingen 🥱

Hva om han stilte opp som far og mann, tok halvparten av husarbeid og tid med ungene, slik at ts også kunne bruke en time for seg selv på badet, og glane på tv mens han ryddet. 

Anonymkode: 18928...728

Det er din tolkning/teori. Kan hende du har rett, men hvem vet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SCW skrev (1 time siden):

I dette tilfellet mistenker jeg at _hans_ perspektiv kunne satt saken i et helt annet lys...

Ser en sliten kvinne som kanskje har null lyst lengre og bare ser og tolker det meste negativt.

Ser ett innlegg fullstendig blottet for partnerens perspektiv og kun fokusert på eget.

Ser flere passasjer i innlegget som kun skaper forvirring i tråden og der bakgrunn og hensikt med å fortelle mangler.

Som f.eks det med stripsene, som TS kun senere forteller oss var en tulleting da de tidligere har lekt/fantasert rundt slikt. Da koker det ned til at "hun fant et par strips som skulle vært ryddet bort".

Som det med hånd mellom beina og "æsj". Altså - de har minst to barn sammen og har tydelig vært sammen noen år. Hvis mannen da tar deg mellom beina og sier æsj, så bør man egentlig kjenne personen godt nok til å forstå at han ikke synes du er ekkel. Overrasket kanskje, hvis det er ekstremt fremmed oppførsel, men fortsatt tillit nok til å forvente en god forklaring.

TS. Tror ikke du finner mye hjelp her inne. Da må du evt. ta èn ting om gangen og evt. forklare litt mer nyansert. Synes dere skal snakke sammen om parterapeut og komme til bunns i de egentlige problemene her.

Helt enig med denne!

Anonymkode: e34e2...ac2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 22.56):

Idag har mannen min vært en tufs. I går hadde vi vært på dagstur til en annen by for p besøke familie. Jeg hadde stått opp med yngste rundt kl 6, laget frokost og lekt, og så stod eldste opp, og jeg laget frokost til henne. Fikk ikke stelt meg fordi mannen skulle bruke tjue min på do og tjue min i dusjen og tjue min på p finne et antrekk. Jeg fikk ikke dusjet før vi skulle dra. Vi kommer hjem rundt 22, og jeg sa jeg ikke orker sex fordi jeg frøs (når jeg er sliten og trøtt, blir jeg kald). Jeg kunne ligge ved siden av ham og bli med på andre måter, nei sa han. 

Idsg spurte jeg om jeg kunne sove litt til, og han stå opp med barna. Han ble sur, og sa greit. Jeg sov ca halvannen time til kl 9. Da vekte ham meg og sa at yngste var sulten (han kommer med en baby med full bleie og smoothie i ansiktet). Babyen var ikke sulten og jeg stod opp for å stelle ham. Så sovnet babyen etterpå. 

Da jeg kom ut i kjøkkenet tar mannen min på meg mellom beina mine. Så sier han æsj. Jeg ble sjokkert og spør hva han mener, er jeg ekkel? 

Nei han var frustrert fordi det er så dritt at jeg er her, men han kan ikke få meg. At jeg er så digg og han kan ikke ha sex med meg. 

Vi hadde sex overgår. 

Jeg konfronterte ham med det, men alt han gjør er å argumentere og avbryte meg og legge skylden over på meg fordi jeg er urimelig for at jeg blir såret. 

For en stund siden hadde vi en mer seriøs samtale om at jeg har det ekstremt vanskelig for tiden, jeg sliter med angst og ønsker å kunne ta kontrollen og initiativ selv. Jeg vil veldig gjerne at han skal bidra med dette ved å være litt mer positiv og nøytral slik at jeg slipper denne dårlige samvittigheten som følger når han blir sur fordi jeg ikke orker sex. Det var greit - i en uke. Fordi jeg fikk mensen. Jeg minner ham på det, men han sier "jeg må jo få lov 0 føle det jeg føler, at jeg blir skuffa og sånt". Jaja, det er selvsagt greit, han kan ha de følelsene, men i noen tilfeller kan man holde dem for seg selv. Det er han uenig i. 

Så ble det dårlig stemning hele dagen. Da jeg skulle lage middag sa han at han ikke ville ha. Han spiste likevel og da ble alt bedre. Vi har hatt det helt fint etter middag med prat og familietid.

Vi fikk lagt ungene, og jeg måtte med en gang rydde hele stua og kjøkkenet. Han satt og så på tv. Jeg finner strips i stua fordi han sa han skulle ha hardhendt sex fordi jeg viste ham fingeren tidligere. Idiot. 

Så da kvelden kom, var jeg sulten fordi jeg ikke har spist annet enn salat til frokost og litt nudler til middag. 

Så våknet yngste fordi han sover litt dårlig om dagen og vi satt i stua. Jeg matet baby med grøt og koset med ham, og jeg sier til mannen at det hadde vært godt med noe snadder., jeg er så sulten. 

"ja hva da", "aner ikke, sier jeg". 

Tror du ikke han går og henter en ben and Jerry is til seg selv og sitter og snackser på den?? Uten p spørre om jeg vil ha? 

Wtf. 

Kjenner jeg er så irritert og jeg aner ikke om jeg skal gidde å si noe eller ikke. Om jeg later som ingenting og legger meg er jo det gærnt også, da kommer han ikke til p snakke med meg i hele morgen. Jeg orker ikke være hyggelig og imøtekommende i hele kveld for at alt skal bli bra igjen, jeg er egentlig forbanna. Orker ikke snakke med han heller. 

Var egentlig ikke noe konkrete spørsmål, jeg trenger en utblåsning, kanskje noen gode råd jeg kan ta med meg på veien. 

Anonymkode: b5240...996

så slem han er. at du gidder

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 23.04):

Nei, ikke sikker. Han har tydeligvis flere positive sider som jeg liker. Han er en veldig god og engasjert pappa, han passer på oss og er veldig beskyttende. 

Men han oppfører seg til tider som en overkåt ego tenåring og det er utrolig ekkelt. 

han høres ikke så engasjert ut utfra det du skriver

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 23.05):

Ja vi har barn. Er ikke bare å gå.. 

går fint an å ha barn sammen uten å leve sammen som par. Hauevis av folk gjør det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Fordi hun tillater det ved å ikke sette grenser og holde på dem og fordi hun lar han være et tredje barn hun må ta vare på.. 

Dersom TS setter ned foten og virkelig setter grenser får nok pipen en annen låt for dem begge. 

Anonymkode: 65ee0...da7

hadde han oppført seg som en oppegående voksen, skulle hun ikke vært nødt til å sette ned foten i utg punktet

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SCW skrev (2 timer siden):

Jeg ser victim blaming og normalisering av psykisk vold. 

Anonymkode: 466b0...fac

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser victim blaming og normalisering av psykisk vold. 

Sånn går det som regel når man tenker veldig svart/hvitt og i tillegg skal koke det ned til begrep man selv ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 23.32):

Veldig glad jeg er lykkelig som singel kjenner jeg. 

Lukter også litt troll av dette. 

Kan du ikke bare holde kjeften? Det er vel du som kommer innom alle innlegg og snaker om troll...bare dra til h******

Anonymkode: 30c39...822

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Du skal ha en som behandler deg og barna bra. Ett forhold hvor dere begge vol hverandre godt hvor man spør seg selv hver dag "hva kan jeg gjør for henne/han i dag"

Det han her holder på med er bare tull. Dra han med til familiekontoret. Da vil du få se om han vil endre seg og samarbeide eller ikke. Om ikke så pakker du sakene og hiver han ut.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan du ikke bare holde kjeften? Det er vel du som kommer innom alle innlegg og snaker om troll...bare dra til h******

Anonymkode: 30c39...822

vedkommende håper vel at du er et troll siden dette høres ekstremt ille it og man håper det egentlig ikke fins sånne menn i virkeligheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Altså, jeg tok ikke de stripene som en trussel, men før tullet vi litt om det, siden vi har hatt litt sånn sm, men uten noe ekstra greier. Jeg liker ikke det lenger, eller sex, så det var nok bare håp fra hans side. 

Det koster så mye å si ifra, jeg orker ikke krangling... 

Jeg vurderer det.. Begynner p bli sliten. Det er mange ting vi er uenige i. 

Mental helse er ikke særlig hyggelige. Hr aldri hørt om angst ringen, kan sjekke det ut :)

Kommunen har trolig også et lavterskeltilbud for psykisk helse som er gratis. Jeg har bedre erfaring med de i en vanskelig livssituasjon enn psykolog. Ber du legen om det så sender h*n en henvisning, og så kan du se om du får treffe noen du får hjelp av å snakke med? 

Anonymkode: 7809e...d3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommunen har trolig også et lavterskeltilbud for psykisk helse som er gratis. Jeg har bedre erfaring med de i en vanskelig livssituasjon enn psykolog. Ber du legen om det så sender h*n en henvisning, og så kan du se om du får treffe noen du får hjelp av å snakke med? 

Må innrømme at jeg lurer på om det er samlivet som påvirker psyken ut fra det du skriver, så det kan nok være lurt å få hjelp til å sortere litt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SCW skrev (17 timer siden):

Det er nok overhodet ikke selvsagt for henne at hånda i skrittet og "æsj" ikke betyr at han synes hun er ekkel. Fatter du hvordan det kan være for en kvinnekropp å gå igjennom svangerskap og fødsel, og hvilket press det er på å "bli seg selv igjen" snarest? For mange er det ikke engang mulig å bli tilnærmet som før, kropp og underliv er for alltid endret av det den har gått igjennom. Hvis dette her er totalt "out of character" så kanskje latt tvilen komme han til gode, men hvis han tidligere har uttrykt misnøye med endringene så reagerer man selvfølgelig sterkt negativt.

Anonymkode: fe868...209

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok overhodet ikke selvsagt for henne at hånda i skrittet og "æsj" ikke betyr at han synes hun er ekkel. Fatter du hvordan det kan være for en kvinnekropp å gå igjennom svangerskap og fødsel, og hvilket press det er på å "bli seg selv igjen" snarest? For mange er det ikke engang mulig å bli tilnærmet som før, kropp og underliv er for alltid endret av det den har gått igjennom. Hvis dette her er totalt "out of character" så kanskje latt tvilen komme han til gode, men hvis han tidligere har uttrykt misnøye med endringene så reagerer man selvfølgelig sterkt negativt.

Anonymkode: fe868...209

Joda, ser hvor du vil hen, men synes det blir litt usannsynlig uansett. Han fulgte jo opp med å gi uttrykk for et sterkt begjær til henne, så vil anta at han faktisk har det - òg har vist det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...