Gå til innhold

Negleklipp

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pappa_*
Skrevet

Dattera mi er 15 mnd, og jeg sliter hardt og lenge med å få klippet hennes negler(hendene). Har prøvd å bite dem av, men det er heller ikke en suksess.

Noen tips å hale her inne..???

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Prøv å lage mest mulig lek og kos utav det. Si fingerregler, tommeltott, slikkepott osv...

Hvis alt annet slår feil, klipper jeg negler rett etter at ungen har sovnet. Den første halvtimen sover de seg gjennom det meste... ;)

Skrevet

Har hatt samme problem med begge mine. Det enkleste var å gjøre det når de sov, men det er viktig at de blir vant til å måtte klippe negler også.. En avveining. Blir det bare skriking - vent til barnet sover. Ingen er tjent med traumer etter negleklipping ! *ler*

Skrevet
Prøv å lage mest mulig lek og kos utav det. Si fingerregler, tommeltott, slikkepott osv...

Hvis alt annet slår feil, klipper jeg negler rett etter at ungen har sovnet. Den første halvtimen sover de seg gjennom det meste... ;)

Sånn gjør jeg det også

Skrevet

Jeg tok med min lille på 15 mnd til hennes bestemor og bestefar og fikk de til å hjelpe meg med å klippe.. da ble det "stas" å klippe negler!

Siden den gang sitter hun rolig hver gang jeg klipper!

Gjest skindeep
Skrevet

Det var jeg som var gjesten ovenfor her...

Skrevet

Vi klipper i våken tilstand - har gjort det en gang i uken siden hun ble født, så det er hun vant til. Problemet nå er at det er så kjeeeeedelig. Så jeg "stjeler" en negl nå og en da under leken. Lager stort poeng av å ta en negl på ene handa og en på andre handa - hun er veldig opptatt av "ene og andre" for tiden :ler:

Det tar tid, men vi blir da ferdige, selv om vi av og til tar det over to dager.

Gjest Gjest_mamsen_*
Skrevet

Jeg har store problemer med å klippe neglene til min 5 åring. Han nekter plent. Har bestandig vært slik. Nytter ikke å lokke og lure med noen ting. Når han var mindre klippet jeg mens han sov men det går ikke lenger.

Han blir helt vill skriker og vrir jeg, og da er han ganske sterk så det blir en kamp. Det hender det går bedre når far gjør det, men mange ganger må vi være to, en som holder mens den andre klipper.

Er temmelig slitsom når han trasser slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...