studina Skrevet 11. mars 2002 #1 Skrevet 11. mars 2002 hvorfor kan ingen lage strømpeholdere som virkelig HOLDER strømpene?? er det for mye å be om? det letteste er jo stay-ups, men min kjære liker så godt når jeg går i strømpeholdere, han blir faktisk helt gal av det.. men de små "krokene" spretter jo av hele tiden! har ført til mange kompliserte operasjoner..hvordan hekte på seg strømpeholderen feks i bilen, eller på kino.. jada,det er jo litt morsomt å tenke på, men ikke så festlig når det skjer..hele tiden! noen tips? og til guttene som eventuellt leser dette..hva er det med strømpeholdere? har prøvd å spørre kjæresten, men han kan liksom ikke forklare det helt..(mistenker at han syns det er litt flaut å bli spurt om, hehe)
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #2 Skrevet 11. mars 2002 Strømeholdere og strømper/stay-ups er kjempedeilig. Damen pyntes og blir enda lekrere enn hun er fra før. Jeg synes det er finerst dersom undertøyet har masse blonder slik at damen ser ekstra delikat ut. Dette flotte med dette er at hun kan ha det på mens vi har sex. Visuelt er veldig sterkt å ta damen bakfra mens hun er ikledd strømpeholdere og strømper. Dersom hun i tillegg er barbert er det bare så deilig å se på. Det er mulig at strømpeholderne er dårlig, men bruk de sammen med stay-ups så henger de vel oppe uansett.
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2002 #3 Skrevet 11. mars 2002 1. Pass på å feste stroppene rett ned bak og ikke på skrå. Metallhemper sitter bedre enn plast. Jeg har 4-5 hofteholdere men bare 2-3 er brukbare. Viktig at den sitter bra. Brea utvalg på http://www.secretsinlace.com. 2. samboeren min blir også sexgal nå jeg har på dette, ikke lett å forklare, men sexy undertøy er alltid en slager - så.... why fight it!! Men advarse. Ikke bruk det på jobb. Ser gutta det tar det helt av!! Linda
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2002 #4 Skrevet 12. mars 2002 Jeg er en mann på 35 som synes det er utrolig sexy når kvinner kler seg i strømper. Hofteholder setter en ekstra spiss på det hele. Vet ikke helt hva som gjør dette men tror at det har med å gjøre at strømpene skjuler endel, mens det nakne partiet øverst på lårene leder frem til det beste av alt. I tillegg er strømpene ofte ganske glatte, noe som føles godt. Når en kvinne bruker hofteholder og strømper synes jeg at hun viser litt "stil", sålenge hun ikke viser seg fram for alle. I tillegg må hofteholder brukes hvis du skal bruke nylonstrømper, uten lycra, da disse ikke er elastiske, eller har gummiband øverst. (Prøv disse, det setter sikkert typen pris på). Når det gjelder hofteholdere som skal holde strømpene oppe lenge, bør du bruke en med 6 stropper og metallhemper. Disse kan du for eksempel finne på http://www.stockingshq.com/, der finner du også nylonstrømper.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #5 Skrevet 13. mars 2002 Gode tips: *Unngå plasthemper *Kjøp strømper i riktig størrelse, korte strømper medfører for mye press på stroppene. Det er ellers et godt tips å bruke pengene på holdere av god kvalitet med god passform, og heller kjøpe litt billigere strømper. Selv foretrekker jeg strømper og stay-ups fremfor strømpebukser. Min kjæreste viser med tydelighet at han elsker å kle av meg for så å oppdage sånne "godiser" under, og denne visshet pirrer også i meg. I dag f.eks. har jeg sorte stay-ups under jeans. Selv om det selvsagt varmer litt, er det også av den grunn at jeg skal over til kjæresten min etter jobb.....! Har inntrykk av at mange jenter med meg bytter ut strømpebuksa, iallefall når blir litt varmere i været. Praktisk for impulsiv SEX! Kari 23
Kristian (71) Skrevet 13. mars 2002 #6 Skrevet 13. mars 2002 Hvorfor det tenner oss????? Spiller det noen rolle da Det er rett og slett bare en ordentlig "turn on" for meg, og hvorfor er jeg ikke så opptatt av på dette området.12
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #7 Skrevet 13. mars 2002 Møtte en jente på byn sist helg som jeg ble med hjem. Hun hadde stay-ups under skjørtet samt høye støvletter... har sjelden eller aldri følt meg så kåt som da jeg oppdaget dette. Elskoven begynte allerede i entreen!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #8 Skrevet 13. mars 2002 ..syns det er både søtt og rart at strømper tydligvis fasinerer dere gutter så sterkt!!! Selv foretrekker jeg strømpebukser, men bruker også stay-ups av og til. Det stod en reportasje i VG eller Dagbladet her en tid tilbake om undertøysmoter, og der gikk det frem at strømpebuksesalget på kontinentet dalte pga at kvinnene i større grad foretrakk stay-ups o.l. Dikuterte dette over kaffekoppen med noen venninner(bl.a. en som jobber på HM) samme dag, og det virket på dem som om dette var trenden også i Norge. Den ene av mine venninner sa at hun ikke brukte annet enn stay-ups. Det syntes jeg hørts kaldt ut!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #9 Skrevet 13. mars 2002 Jeg er 16 år og bor hjemme hos mine foreldre. Jeg kjøpte strømpeholder og strømper til jul, men har ikke tørt å bruke de mer enn en gang da min mor syntes det virket så "horete." Når jeg argumenterer med at hennes mor sikkert brukte sånne, vil hun ikke høre. Merker at jeg blir sinna, men gidder ikke å diskutere mer med henne. Gleder meg til å flytte hjemmefra!
Gjest Anonymous Skrevet 14. mars 2002 #10 Skrevet 14. mars 2002 Hei, 16-års gamle jente! Du blir slett ikke "horete" om du tar på deg strømper. Bare om du gjør hele verden oppmerksom på at du har dem på deg, og bruker strømpene bevisst til å oppnå ulike mål, kan man kanskje si at du er "horete" eller noe lignende (for et fryktelig ord). Greit at du hadde gutter i bakhodet når du kjøpte dem, men jeg tror du vet at dette ikke er hovedpoenget. Det handler om å utforske og glede seg over sin egen feminitet. Noen kvinner har den holdningen at menn skal fóres til bestemte tider, som om vi var får eller gjess. Da kler de seg opp på lørdagskvelden, men lar hele stasen ligge mandag morgen. De har et utvendig forhold til sin kvinnelighet. De mener at alt det der bare gjør dem billig, og dessuten: "om mannen virkelig elsker meg, så spiller det ikke noen rolle". Dette er feil. Du må vise at du respekterer hans følelser og tar han på alvor. Å ha på seg strømper handler vel like mye om å være stolt og glad over å være jente. Om din kvinnelighet kommer innenifra, vil gutter legge merke til deg, og du vil få sjans uten å anstrenge deg. Strømpene er din hemmelighet. Det som synes er din glede over å være en jente. Elefanten
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2002 #11 Skrevet 15. mars 2002 Godt innlegg, Elefanten! For min del er det nettopp dette at jeg føler meg kvinnelig, og at min kjæreste også opplever dette sånn. Det virker sikkert søkt å si at noen strømper eller stay-ups øker selvfølelsen min, men jeg må si at jeg liker følelsen av å føle meg elegant innerst. Dette gjelder forsåvidt også at jeg tilstreber å bruke bh og truse og ev.strømpebelte i samme sett. Jeg har en jobb der jeg gjerne kan bruke litt røffe klær som jeans o.l., men elsker likevel å ta meg godt ut under. Poenget er at dette ikkepå noen måte blir vulgært - det medfører kun at jeg føler meg mer kvinnelig. Anbefaler eller alle å ta med seg kjæresten sin på undertøyshandel. For min del er det utrolig pirrende...! Kari 23
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2002 #12 Skrevet 15. mars 2002 hmmmmmm! Fikk nettopp en sms fra en kåt og helgeklar samboer. Tror jeg skal gi ham en overraskelse med litt nytt,sexy, sort undertøy...!! Har aldri prøvd strømpeholder før! Takk for inspirasjonen og god helg!!
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2002 #13 Skrevet 17. mars 2002 Ble utfordret/oppfordret av kjæresten min til å droppe hold-inn strømpebuksen og i stedet bruke hofteholder og strømper i går kveld, vi skulle i 30-års dag til en venner av oss. Jeg hadde en relativt tettsittende, halvlang svart, røff kjole. Problemet mitt var at jeg ikke klarte å slappe av fordi jeg følte at "alle" kunne se stroppene gjennom kjolen... Danset med en venn også, og er sikker på at han merket dette. Egentlig er dette litt latterlig, men det var nå en gang sånn. Stay ups er kanskje litt mer diskret. Tror uansett at jeg neste gang kommer til å vurdere dette nøye når jeg velger "utenpå" antrekk.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2002 #14 Skrevet 17. mars 2002 jeg synes det er pirrende når man kan se antydninger til strømpeholderen gjennom kjolen eller buksa. Har en kollega på jobben som jeg er tilnærmet sikker på pynter seg med den slags, og uten at hun vet det, er det små antydningene mitt lille hverdagskrydder TorB
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2002 #15 Skrevet 20. mars 2002 Har kjøpt holdere i merket Triumph på Cubus. Skikkelig bra kvalitet til en fornuftig pris. Stroppene tåler mye (....) dersom du fester de skikkeleg, dvs. rett ned foran og bak uten for "mye strømpekant inni". Slutter meg også til at det er kjempeviktig å kjøpe strømper av riktig størrelse. Morsomt plagg!! LINA
studina Skrevet 25. mars 2002 Forfatter #16 Skrevet 25. mars 2002 takk for gode råd:) fant kjappt ut at holdere med metallhemper ikke var så lett å få tak i, men byttet ut hempene med noen i hard plast. det funka! nå er det bare glede...hehe:) var en gutt som satte opp et rimelig bettuttet ansikt en morgen jeg, i fullt sinne over stropper som spratt av, kylte strømpeholderen i veggen og bedyret at jeg aldri mer ville bruke den håpløse innretningen. kanskje ikke så vanskelig å skjønne, siden de hempene var av myk gummi, designet for å drive en stakkar til vannvidd! ' men nå går det bra, godt det går an å spørre et sted! takk så mycke:)
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2002 #17 Skrevet 28. mars 2002 Har lest denne tråden med interesse. Dattern min på 16 bruker kun stay ups, og hun sier at mange av hennes venninner gjør det samme. Når jeg spør hvorfor de ikke heller bruker strømpebukser, sier hun at stay ups er mye kulere og at strømpebukser er gammeldags. Jeg husker at min mor snakket om hvor velsignet glade de ble når strømpebuksen kom. Spørsmålet mitt er derfor om noen har lignende opplevelser. Jeg er faktisk litt bekymret for om det er guttene som styrer også dette....
Arnie Skrevet 28. mars 2002 #18 Skrevet 28. mars 2002 Er ike dette bare en naturlig utvikling da, i tråd med det vi vel kan kalle "ny teknologi" på dette området? Strømpebuksa overtok da man teknisk ble istand til å lage den (utvikling av prosesserings-teknikk for nylon), fordi den var mindre plundrete i bruk en strømpeholdere. Stay-ups fungerer som de gjør takket være en stripe RTV silikon gummi øverst oppe som ligger an måt låret. Dette er ikke en hvilken som helst gummistrikk, men et spesiellt og svært holdbart materiale som holder seg mykt og fleksibelt over et stort temperaturområde. Såvidt jeg vet ble det utviklet i forbindelse med Apollo-programmet, og brukt i romfarernes "måne-drakter" nettopp på grunn av dette.12
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2002 #19 Skrevet 28. mars 2002 Eg har funne den ultimate løysinga. Her i Bergen er det ein butikk som selger strømper(bukser) der strømpeholdaren er ein del av strømpebuksa ved at det i eit tøystykke er både strømper, stropper og strømpebelte. Denne kostar litt meir, men eg føler at den er meir behageleg på. Eg jobba litt på HM rundt juletider, og til mor som er bekymra for at gutane påverkar jentene til å bruke stayups, trur eg nok at det er jentene sjølv som styrer dette. Min oppfatning er at jentene i alderen 15-20 er utruleg opptekne av undertøy. Kan difor underskrive på at stay ups og tildels også strømper m/strømpebelte er veldig in i den aldersgruppa. Sånn sett trur eg at venninnegjengen sine haldningar har mykje sterkare påverknad enn kva gutane meiner.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2002 #20 Skrevet 31. mars 2002 Tilbake fra påskefjellet! Nå kaster jeg ullstillongsen og ullstrømpebuksene, og tar frem stay upsene! Gleder meg sånn over at det på ny er skjørttid i hustrige Norge! Lillian
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå