AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Jeg har veldig vondt i ryggraden, øverst på ryggen, ca like høyt som skuldrene. Jeg merker at det er en bøy forover her, og jeg er redd for å få pukkelrygg! Det ser litt pukkel ut allerede, og jeg klarer liksom ikke rette opp. Jeg har en dårlig holdning også. Jeg har et barn på noen mnd, som må bæres mye. Bærer i armer, sjal og bæresele, og jeg får alltid vondt akkurat det samme stedet. Tenkte at sjalet kunne avlaste litt fordi det er brede stropper over skuldrene, som gir mindre belastning. Er vevd sjal, ikke elastisk, nå er babyen for stor (ca 7 kg). Ja, man bærer jo mye som mor.. barnevogn opp og ned fire etasjer om jeg ikke bruker sjalet, av og til en ryggsekk i tilegg, osv. Jeg har ingen til å avlaste meg nå, for mannen min er syk. Så jeg må fortsette å bære. Men ønsker tips til hvordan jeg kan forebygge smerter og dårlig holdning i ryggrad! Har kun vondt akkurat øverst i ryggraden der... Anonymkode: 1f993...3e3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Trening. Hvis du ikke har mulighet til å gå på treningssenter, kan du prøve noen yogaøvelser som heter de fem tibetanske ritene. De hjelper særlig for at kroppen og ryggen skal få en god holdning. Øvelsene tar 15 minutter hver dag. De styrker kjernemuskulatur og balanse også, menn er særlig gode for hele ryggens positur. Anonymkode: 4f8d7...d63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå