Gå til innhold

Saken min ble sendt til behandling den 28.nov, hvor lang tid må jeg forvente? AAP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sinnsykt stresset. Neste måned er det jul og dersom jeg ikke får AAP behandlet innen da er jeg så og si uten mat. Jeg har 0kr på konto.

Jeg søkte AAP i august men NAV klarte å overse søknaden min og begynte å behandle den først på slutten av november. De skrev at saken min hadde blitt ferdigbehandelt på NAV kontoret i kommunen jeg bor i, og ble sendt videre til NAV arbeid og ytelser, tror jeg det het. Men hva er sjansen for at jeg får saken ferdigbehandlet hos nav arbeid og ytelser innen desember/jul?

Må jeg bare glemme at jeg får utbetalt AAP i desember eller finnes det håp? Hvor lang tid tar det å få en sak behandlet hos NAV arbeid og ytelser eller hva det heter? (skjønner heller ikke hva det er)

Jeg har søkt om sosialstønad i mellomtiden, men har fortsatt ikke fått svar. Leste at behandlingstiden på det var 3-8 uker?

Uansett så blir ikke det nok med sosialstønad til jul. Jeg trenger mat og ting og tang for å ha en ordentlig jul. Er så lei meg!

Anonymkode: 6aaf2...fb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar mellom 1-3 uker før NAV Arbeid og ytelser sender ut vedtaket, meldekort og utbetalingene. Husk at du skal fylle ut meldekort fra du søkte om AAP for å få etterbetalt.

Anonymkode: 04adb...534

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er så sinnsykt stresset. Neste måned er det jul og dersom jeg ikke får AAP behandlet innen da er jeg så og si uten mat. Jeg har 0kr på konto.

Jeg søkte AAP i august men NAV klarte å overse søknaden min og begynte å behandle den først på slutten av november. De skrev at saken min hadde blitt ferdigbehandelt på NAV kontoret i kommunen jeg bor i, og ble sendt videre til NAV arbeid og ytelser, tror jeg det het. Men hva er sjansen for at jeg får saken ferdigbehandlet hos nav arbeid og ytelser innen desember/jul?

Må jeg bare glemme at jeg får utbetalt AAP i desember eller finnes det håp? Hvor lang tid tar det å få en sak behandlet hos NAV arbeid og ytelser eller hva det heter? (skjønner heller ikke hva det er)

Jeg har søkt om sosialstønad i mellomtiden, men har fortsatt ikke fått svar. Leste at behandlingstiden på det var 3-8 uker?

Uansett så blir ikke det nok med sosialstønad til jul. Jeg trenger mat og ting og tang for å ha en ordentlig jul. Er så lei meg!

Har tatt 2 mnd for meg og de har forventet søknaden. Har måttet få sosialhjelp imens. 

Skrevet

Nav betaler ikke for "ting og tang" du syns du må ha for å feire jul som du vil, men du kan søke nødpenger til mat om vedtaket ikke kommer før kontoen er tom. 

Anonymkode: 2fb88...b5c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nav betaler ikke for "ting og tang" du syns du må ha for å feire jul som du vil, men du kan søke nødpenger til mat om vedtaket ikke kommer før kontoen er tom. 

Anonymkode: 2fb88...b5c

Mat og dessert er vel ting og tang?

Skrevet

Søknad om økonomisk sosialhjelp skal behandles innen 14 dager fra NAV mottar søknad og all dokumentasjon. Dersom du ikke sender med all påkrevd dokumentasjon i sammen med søknaden, løper de 14 dagene først når all dokumentasjon er på plass. 

Du kan også søke om nødhjelp. Da får du svar innen to virkedager. Merk at nødhjelpssatseb ligger på rundt 75-100kr dagen.

Anonymkode: b43b4...b5f

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Søknad om økonomisk sosialhjelp skal behandles innen 14 dager fra NAV mottar søknad og all dokumentasjon. Dersom du ikke sender med all påkrevd dokumentasjon i sammen med søknaden, løper de 14 dagene først når all dokumentasjon er på plass. 

Du kan også søke om nødhjelp. Da får du svar innen to virkedager. Merk at nødhjelpssatseb ligger på rundt 75-100kr dagen.

Inntil fire ukers saksbehandlingstid. Dersom det tar lengre tid skal man få et midlertidig svar.

Anonymkode: 7dfa6...cb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

hvor søker man nødhjelp? Jeg søkte det opp men finner ingen skjema for nødhjelp? får bare opp sosialstønad skjema

Skrevet

Nødhjelp er sosialhjelp, søk om nødhjelp og sosialhjelp i samme søknad, så er du sikret det mest nødvendige frem til aap blir ferdig behandlet.

Anonymkode: be75e...7e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...