Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i første trimester og ønsker veldig å bli kvitt silikon før amming. Men regner med at det er utelukket med en operasjon som gravid? 

Kan selvsagt kontakte klinikk, men ville høre om noen hadde erfaring med operasjon som gravid? 

Anonymkode: 56338...d51

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er gravid i første trimester og ønsker veldig å bli kvitt silikon før amming. Men regner med at det er utelukket med en operasjon som gravid? 

Kan selvsagt kontakte klinikk, men ville høre om noen hadde erfaring med operasjon som gravid? 

Det er egentlig ikke noe problem å operere på gravide, men man gir helst ikke anestesi hvis det ikke er veldig viktig ( stort sett helt uproblematisk å bedøve de altså). Spør om de kan gjøre det i lokalbedøvelse. 

Anonymkode: 87577...55e

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det er egentlig ikke noe problem å operere på gravide, men man gir helst ikke anestesi hvis det ikke er veldig viktig ( stort sett helt uproblematisk å bedøve de altså). Spør om de kan gjøre det i lokalbedøvelse. 

Med tanke på at det er mer jævlig å ta ut enn å sette inn, så krever det ekstremt mye medisiner som er uforenelig med graviditet 

Anonymkode: 7890a...ed6

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Med tanke på at det er mer jævlig å ta ut enn å sette inn, så krever det ekstremt mye medisiner som er uforenelig med graviditet 

De fleste beroligende anestesimidler kan gis. Det man er redd for er at barnet skal påvirkes, så det bør selvsagt ikke gies i 1 trimester og rett før fødsel. 

Skrevet

Fornuftig. 
Ville tatt ut mens jeg var gravid, utrolig mye gift/ kjemikaler barnet får i seg. 

Anonymkode: bf6c8...d75

Skrevet

Jeg kan garantere deg at du ikke finner noen som er villige til å operere deg kosmetisk når du er gravid. 

Anonymkode: fa634...e38

• Liker 1
Gjest bienvilleparish
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg kan garantere deg at du ikke finner noen som er villige til å operere deg kosmetisk når du er gravid. 

Anonymkode: fa634...e38

Ja det skjer ikke i Norge 

Skrevet

Litt overrasket over at noen vil vurdere kirurgi og narkose for å ta ut silikon for amming?

Og risikere korona i tillegg på sykehuset 🤷‍♀️

Anonymkode: 1ed78...879

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fornuftig. 
Ville tatt ut mens jeg var gravid, utrolig mye gift/ kjemikaler barnet får i seg. 

Anonymkode: bf6c8...d75

Kilde?

• Liker 1
Skrevet

Det kan du bare glemme TS, du får ikke operasjon med narkose under graviditeten.

Som oftest null problem å amme med silikon forresten ☺️

Anonymkode: 3c0ca...8b3

• Liker 1
Skrevet

Ts

Har skjønt at det er umulig med operasjon under graviditet og vil heller ikke ta risiko på vegne av barnet. Har ammet et barn før uten store problem. Men er bekymret over om det kommer kjemikalier i melka, selv om det ikke er påvist i det jeg ser av forskning. 

Er det vits å bekymre meg eller bør jeg bare innfinne meg med at sånn ble det og ta ut om noen år?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts

Har skjønt at det er umulig med operasjon under graviditet og vil heller ikke ta risiko på vegne av barnet. Har ammet et barn før uten store problem. Men er bekymret over om det kommer kjemikalier i melka, selv om det ikke er påvist i det jeg ser av forskning. 

Er det vits å bekymre meg eller bør jeg bare innfinne meg med at sånn ble det og ta ut om noen år?

Har ammet 3 barn med silikon. De er iallfall tilsynelatende friske. Vent til du er ferdig å amme🙏🏻Vurderer også å ta ut mine eller bytte de ut når jeg nå får nr 4 ut og er ferdig å amme:)

Anonymkode: fe8ae...8bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...