Gå til innhold

Hvor ofte har barna deres vært syk i høst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 6 åring er på 3.runden med snørr og gørr nå siden hun startet på skolen i høst.Er det vanlig at barna er så ofte syke for tiden?Veldig mange syke på skolen hennes.Ingen korona heldigvis (enda)

Anonymkode: 39c3b...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De blir ikke syke, vi vasker da hendene. 

Anonymkode: 8bfa7...04f

Skrevet

5 åringen har hatt et par småforkjølelser. 1 åringen har foreløpig ikke hatt en hel uke i barnehagen(siden august). 

Anonymkode: a0b4a...faf

• Liker 6
Skrevet

Min seksåring har vært syk (dvs. forkjølet, ingen feber eller noe) to ganger. Både to og tre er innenfor normalen, tror jeg. Folk snakker mer om det og er mer oppmerksom enn tidligere, men det har alltid vært mye om høsten.

Anonymkode: 538c2...b47

Skrevet

Brukt én sykt barn-dag tror jeg 😊 Har en som sjelden er syk.

Anonymkode: 18192...6e7

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

3 år forresten, glemte å skrive det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er en familie som vasker hender før og etter alle måltider,  hver gang vi har vært ute av huset, på skolen vasker de hender med en gang de kommer inn i klasserommet til ny time, vi vasker hender før vi går i butikker oppsøker toaletter  ja), likevel har vårt barnnig jeg selv hatt virus sykdom nå på 4.uka. neg koronatester på teststasjonen. Datter hae så langt mistet 3 uker undervisning da teknikken ikke vil gjennomføre hjemmeskole.  Jeg jobber i bhg, vi har alltid stor fokus på håndvask,  og kjører strengt på der. Er vel 6 år siden sist jeg var syk, og ca 3 år siden datter var syk, vi har alltid hatt strengt håndvaskregime....

Anonymkode: 9e3b1...997

• Liker 7
Skrevet

Både hjemme, i barnehagen og skolen har vi gode rutiner for håndvask og hygiene. Har en femåring og en tredjeklassing. Jeg har vært smågrumsete i halsen et par ganger, mannen har vært forkjøla en gang. Eldste har vært forkjøla to ganger (smittet av minste) og minste har hatt sju runder forkjølelse, en omgangssyke og en dag med akutt høy feber som forsvant like fort som den kom. Jeg er sliten!

• Liker 2
Skrevet

Mine har vært to ganger, de er 5 og 7, men vet om andre barn som har vært syke flere ganger. Har vært myye sykdom, i barnehagen spesielt, så er glad de ikke har vært smitta flere ganger. 

Skrevet

Eldste på ti har vært syk (forkjølelse, neg. koronatest) 2 ganger siden august. Yngste på 7 er på 4. runden nå. Til tross for myyyye håndvask og spriting, og stort fokus på hygiene hjemme.

Anonymkode: 5b022...3b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sånn var det her også. Og så plutselig har vi vært innom både RS-virus og vannkopper nå, alt iløpet av 12 dager 😅

Anonymkode: a0dcc...a9d

• Liker 1
Skrevet

2 ganger, første gang - RS virus, borte fra skolen i 3 dager. Nå - halsbetennelse+ mellomørebetennelse, var borte fra skolen på fredag, og blir sikkert hjemme mandag og mulig tirsdag.. Han er 15, og har jo absolutt ikke tid til å være syk🤣. Livet er jo skolen + vennene + trening. Så jeg lider av hans sykdom.. 😉

Men han pleier ikke å bli syk, bare en forkjølelse eller lignende ila. året. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Man kan vel bli syk selv om man vasker hender? Merkelig konklusjon.

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sånn var det her også. Og så plutselig har vi vært innom både RS-virus og vannkopper nå, alt iløpet av 12 dager 😅

Anonymkode: a0dcc...a9d

Haha, det er det jeg er redd for 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi har brukt 13 tror jeg. I tillegg har jeg vært syk 10 dager (sykemelding). Vi har normal hygiene og trodde vi hadde normalt immunforsvar. Typisk blir barnet sykt og noen dager etter blir jeg syk. 

Anonymkode: 47da0...db0

Skrevet

Konstant siden august. Har nok ikke hatt en eneste hel uke i barnehagen enda. RS-virus, omgangssyken, fot-,hånd- og munnsykdom, og utallige runder med luftveisinfeksjon og ørebetennelser. Det går ikke en eneste uke uten opp mot 40 grader feber. 
Er faktisk helt utslitt. Veldig belastende å ha så mye fravær fra jobb, og fryktelig tålmodighetsprøve å holde ut med en sliten, syk og sutrete 3åring. Klarer ikke å vente til denne tiden er over!

Anonymkode: c26ad...15d

• Liker 4
Skrevet

Her i huset har minst én av oss vært syke om gangen siden 17. August. Vi har en toåring som begynte i barnehagen for første gang, og han blir syk i ett sett. 5 runder med forskjellig luftveisinfeksjoner, og til slutt nå vannkopper. Vi har også et barn på 3 mnd som har vært syk 4 ganger siden han var 2 uker gammel. Mannen min har hatt 4 runder, og jeg har hatt 5. Det er noe dritt, vi er skakkjørte og slitne, men håper nå at når det til slutt går over og det går litt lenger mellom rundene, at vi hvertfall har blitt litt herdet 😂 Gruer meg forresten noe veldig til det blir omgangssykens tur....🙈

Skrevet

2 runder med forkjølelse og en runde med omgangssyke. For hvert barn.

Anonymkode: 211e8...b14

Skrevet

Sammenhengende 

Anonymkode: d86d0...7d8

Skrevet

Er barn født i 2020 som begynte nå i høst. Har hatt mange runder av og på med feber, hoste og snørr. Tror vi har blitt ringt av bhg minst en gang i uken pga feber som har kommet ila dagen.

Anonymkode: cf1b6...acf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...