AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #81 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 23.11.2021 den 8.28): Ville kjøpt en Prius - den bruker kun ca 0,4 l pr mil og du kan få en nesten ny for ca 200 lapper. En nesten like god elbil koster minst 500.000,- Anonymkode: 375b5...4d9 Tja, elbilen Hyundai Ioniq koster 150.000, brukt vel og merke. Anonymkode: 06dfb...4fa
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #82 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (22 minutter siden): Joda...alltid bra kvalitet fra Japan...hjelper lite da å bare produsere knapptelefoner når folk kjøper smarttelefoner....Fossilbilen overlever ikke 2025.. Da har du ikke fått med deg at Toyota kommer med elbil neste år, Subaru også. Nissan har jo hatt lenge den og, og bare den er ikke nærheten av så mye trøbbel som amerikanske produserte. Kommer til å overgå Tesla på alt! Det kommer til å smerte menigheten brutalt. Anonymkode: 154ab...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #83 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (5 minutter siden): Du kunne jo prøvd å forstå hva jeg skriver! Påstanden er som følger: det vil ikke bli produsert fossile personbiler i særlig antall etter 2025!!... Det lille som blir produsert ( trolig under 5 % blir som nisje å regne og vil kun bli spesielle biler..) Underutviklede områder i verden vil nok bruke gamle fossilbiler i 10 år etter 2025 Og merk deg "etter"...ikke " innen" ! Du tar feil, igjen! Norge har et MÅL om å ikke selge nye bensin/dieselbiler fra 2025, globalt er noe anna, de er langt inn på 30-tallet. Les deg opp på tullet ditt! Anonymkode: 154ab...cbf 1
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #84 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Du tar feil, igjen! Norge har et MÅL om å ikke selge nye bensin/dieselbiler fra 2025, globalt er noe anna, de er langt inn på 30-tallet. Les deg opp på tullet ditt! Anonymkode: 154ab...cbf Tror det er smartere å forholde seg til virkeligheten jeg.. Og i virkeligheten har fossile biler fjuttige 5% av nybilmarket i Norge nå...og salget er synkende!🙈 Bilimportørene kjennen nok skoen begynner å trykke skikkelig mtp. lønnsomheten nå....hvor lenge tror du de vil bruke penger på å ligge med delelager...kurse mekanikere og kjøpe spesialverktøy til biler som forsvinner? Tenker den siste nye fossile personbilen blir solgt i Norge før påske...jeg kan bomme med noen mnd. men før sommerferien er det slutt.. Hybrider kan fremdeles utvikles med større batterier og elektrisk rekkevidde...men på et tidspunkt vil det og være meningsløst mot en ren elbil.. Jeg tror hybrider fremdeles vil selges i Norge om 24 mnd...men ikke om 30..
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #85 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (39 minutter siden): Tror det er smartere å forholde seg til virkeligheten jeg.. Og i virkeligheten har fossile biler fjuttige 5% av nybilmarket i Norge nå...og salget er synkende!🙈 Bilimportørene kjennen nok skoen begynner å trykke skikkelig mtp. lønnsomheten nå....hvor lenge tror du de vil bruke penger på å ligge med delelager...kurse mekanikere og kjøpe spesialverktøy til biler som forsvinner? Tenker den siste nye fossile personbilen blir solgt i Norge før påske...jeg kan bomme med noen mnd. men før sommerferien er det slutt.. Hybrider kan fremdeles utvikles med større batterier og elektrisk rekkevidde...men på et tidspunkt vil det og være meningsløst mot en ren elbil.. Jeg tror hybrider fremdeles vil selges i Norge om 24 mnd...men ikke om 30.. Og du har fortsatt ikke fått med deg lille Norge utgjør kun 0,2% av det totale markedet for biler🤣😂 Bilprodusentene flyr jo ikke etter oss! Anonymkode: 154ab...cbf 1
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #86 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Og du har fortsatt ikke fått med deg lille Norge utgjør kun 0,2% av det totale markedet for biler🤣😂 Bilprodusentene flyr jo ikke etter oss! Anonymkode: 154ab...cbf Norge? 🙈...Det samme skjer over hele verden det..landene er på litt forskjellige steder i løypa men utviklingen er den samme.. Ingenting kan redde fossilbilen nå..ikke hybriden heller siden det er hybrid tråden handler om..
Gjest Alterego666 Skrevet 14. desember 2021 #87 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 23.39): Tror ren elbil er et mye bedre valg 😃 Mitsubishi outlander er over alt, hybriden altså. Den har vel meget kort rekkevidde på strøm, så da er det faktisk liten vits til dagligdags kjøring. Anonymkode: 8a0b5...429 Det er i tillegg drittbiler. Masse dyre feil, skyhøyt bensinforbruk, elendige kjøreegenskaper og stygge som nøkken.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #88 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tja, elbilen Hyundai Ioniq koster 150.000, brukt vel og merke. Anonymkode: 06dfb...4fa den vil falle sammen etter en stund. hyundai bruker mye kvalitetsløse deler. toyota er uslåelig i flere ledd. Anonymkode: 6421c...897
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #89 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (43 minutter siden): Norge? 🙈...Det samme skjer over hele verden det..landene er på litt forskjellige steder i løypa men utviklingen er den samme.. Ingenting kan redde fossilbilen nå..ikke hybriden heller siden det er hybrid tråden handler om.. Står fortsatt på det jeg har sagt, så kan du få ha dommedagsprofetien din i fred! Anonymkode: 154ab...cbf
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #90 Skrevet 14. desember 2021 Jeg er så glad jeg valgte hybrid! Det gir meg mye mer frihet og fleksibilitet. Synes det er ganske så genialt! Kanskje blir elbil bra om noe år, men føler ikke at de er der enda med tanke på rekkevidde for batteriet. Anonymkode: de248...053
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #91 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er så glad jeg valgte hybrid! Det gir meg mye mer frihet og fleksibilitet. Synes det er ganske så genialt! Kanskje blir elbil bra om noe år, men føler ikke at de er der enda med tanke på rekkevidde for batteriet. Anonymkode: de248...053 Tesla har en reell rekkevidde på over 70 mil på de siste S-ene...Hvor lang rekkevidde må du ha for å kjøpe elbil da?
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #92 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Står fortsatt på det jeg har sagt, så kan du få ha dommedagsprofetien din i fred! Anonymkode: 154ab...cbf "Dommedagsprofeti"..,? Ingenting dommedag i at elbiler tar over i bilverdenen! Mindre forurensning ...billigere transport og færre ulykker med selvkjørende biler....Hadde fremtiden vært så lys på alle fronter hadde det jo vært fantastisk!!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #93 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Tesla har en reell rekkevidde på over 70 mil på de siste S-ene...Hvor lang rekkevidde må du ha for å kjøpe elbil da? Hvis betteriet er helt nytt og om man ikke bruker aircon eller lader mobilen eller hører på musikk da. Kjipt å ha de restriksjonene. Hvis jeg ikke kan kjøre til hytta uten å måtte stoppe å lade er det en waist in mine øyne. Anonymkode: de248...053
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #94 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (1 time siden): Norge? 🙈...Det samme skjer over hele verden det..landene er på litt forskjellige steder i løypa men utviklingen er den samme.. Ingenting kan redde fossilbilen nå..ikke hybriden heller siden det er hybrid tråden handler om.. Glemte ett spørsmål. Når slutter Tyskland å selge bensin/diesel? Det står jo ikke der Anonymkode: 154ab...cbf
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #95 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (10 minutter siden): "Dommedagsprofeti"..,? Ingenting dommedag i at elbiler tar over i bilverdenen! Mindre forurensning ...billigere transport og færre ulykker med selvkjørende biler....Hadde fremtiden vært så lys på alle fronter hadde det jo vært fantastisk!! Der har jo din profeti. At verden blir så mye bedre, er bare tull! Forurensing har vi likevel så lenge det er mennesker på jorda! Og det er i mange tusen år, at det er det! Og bilene kjører vi fortsatt selv da Anonymkode: 154ab...cbf 1
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #96 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis betteriet er helt nytt og om man ikke bruker aircon eller lader mobilen eller hører på musikk da. Kjipt å ha de restriksjonene. Hvis jeg ikke kan kjøre til hytta uten å måtte stoppe å lade er det en waist in mine øyne. Anonymkode: de248...053 Du bor i Oslo..? Og hytta ligger i Karasjok eller?
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #97 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Der har jo din profeti. At verden blir så mye bedre, er bare tull! Forurensing har vi likevel så lenge det er mennesker på jorda! Og det er i mange tusen år, at det er det! Og bilene kjører vi fortsatt selv da Anonymkode: 154ab...cbf Ja..det er vel ingen vits i å fjerne 50 % av forurensningen? 100% or nothing...!?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #98 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (1 time siden): Norge? 🙈...Det samme skjer over hele verden det..landene er på litt forskjellige steder i løypa men utviklingen er den samme.. Ingenting kan redde fossilbilen nå..ikke hybriden heller siden det er hybrid tråden handler om.. Kom ikke svar på det som ble spurt etter her, når slutter Tyskland å selge bensin/diesel? Dette er salgs statistikk, ikke året 2025 hvor lille Norge har som MÅL, å slutte å selge bensin/diesel. Anonymkode: 154ab...cbf
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #99 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kom ikke svar på det som ble spurt etter her, når slutter Tyskland å selge bensin/diesel? Dette er salgs statistikk, ikke året 2025 hvor lille Norge har som MÅL, å slutte å selge bensin/diesel. Anonymkode: 154ab...cbf De slutter å selge det når ingen vil kjøpe ..før slutten av 2025
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #100 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (5 minutter siden): De slutter å selge det når ingen vil kjøpe ..før slutten av 2025 Konkret årstall, og ikke din egen fantasi! Anonymkode: 154ab...cbf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå