AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #61 Skrevet 12. desember 2021 5 hours ago, ABM said: Nei etter at de lanserte model S var det aldri sannsynlig med en Tesla konkurs..Selv om falskspillerne på Wall str. brukte enorme summer på å disse Tesla og kjøpe seg inn i nyhetsredaksjoner for å få ut fake news.... Og selv om det kan bli motbakker nå og da for et selskap i kontinuerlig rask vekst har Tesla kommet for å bli ..og ligger mellom 5 og 10 år foran Tysk og Japansk bilimdustri... Tror ikke de går konk, men at de blir kjøpt opp av en annen bilmerke når Musk ikke gidder mer og trekker seg fra Tesla Anonymkode: 586ca...cbc 1
Gjest ABM Skrevet 12. desember 2021 #62 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror ikke de går konk, men at de blir kjøpt opp av en annen bilmerke når Musk ikke gidder mer og trekker seg fra Tesla Anonymkode: 586ca...cbc 🙈🙈🙈.. Ja ikke sant..😂...Virker som om aksjemarkedet er uenig med deg der da...Tesla er verd mer enn alle de andre bilprodusentene til sammen... Over 1000 milliarder usd....! Toyota er til sammenligning nest mest verd og prises til 251 milliarder usd.. Fattiglappene i bilindustrien kunne ikke kjøpt Tesla om de slo seg sammen og lånte til over fabrikkpipa engang...
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #63 Skrevet 13. desember 2021 7 hours ago, ABM said: 🙈🙈🙈.. Ja ikke sant..😂...Virker som om aksjemarkedet er uenig med deg der da...Tesla er verd mer enn alle de andre bilprodusentene til sammen... Over 1000 milliarder usd....! Toyota er til sammenligning nest mest verd og prises til 251 milliarder usd.. Fattiglappene i bilindustrien kunne ikke kjøpt Tesla om de slo seg sammen og lånte til over fabrikkpipa engang... Den verdien der er jo en boble som sprekker om noen år, det er ingen realistisk verdi av dem. Blir som verdisettingen på Opticom. Toyota er mer realistisk vurdert. Anonymkode: 586ca...cbc 1
Gjest ABM Skrevet 13. desember 2021 #64 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den verdien der er jo en boble som sprekker om noen år, det er ingen realistisk verdi av dem. Blir som verdisettingen på Opticom. Toyota er mer realistisk vurdert. Anonymkode: 586ca...cbc Jeg tror tvert imot at Tesla vil ta over mesteparten av fraktmarkedet på landjorda..og i det scenarioet er de lavt priset.. Toyota er i mine øyne ikke verd en dritt...de tullet bort tiden med å leke med hydrogen da eltoget gikk...og el er ikke den egentlige disrupsjonen engang... A.I. og autonome biler er..og analytikerne hos de mest fremoverlente finanshusene i USA ser for seg en snarlig fremtid der autonome biler vil redusere det årlige globale bilsalget fra 100- til 20 mill biler..
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #65 Skrevet 13. desember 2021 ABM skrev (10 minutter siden): Jeg tror tvert imot at Tesla vil ta over mesteparten av fraktmarkedet på landjorda..og i det scenarioet er de lavt priset.. Toyota er i mine øyne ikke verd en dritt...de tullet bort tiden med å leke med hydrogen da eltoget gikk...og el er ikke den egentlige disrupsjonen engang... A.I. og autonome biler er..og analytikerne hos de mest fremoverlente finanshusene i USA ser for seg en snarlig fremtid der autonome biler vil redusere det årlige globale bilsalget fra 100- til 20 mill biler.. Nå prater du om mer enn hva du selv vet, igjen. Norge utgjør enda, 0,2% av den globale bilparken. Det har null og nada å si hva Toyota gjør og ikke. De har produsert biler i flere mannsaldre, mot Tesla, som ikke er mer enn en halv mannsalder på veien. De vet hva markedet vil ha, og kommer derfor med kvalitet, fremfor kvantitet. Blir morro den dagen bobla di sprekker! Anonymkode: 154ab...cbf 2
Gjest ABM Skrevet 13. desember 2021 #66 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nå prater du om mer enn hva du selv vet, igjen. Norge utgjør enda, 0,2% av den globale bilparken. Det har null og nada å si hva Toyota gjør og ikke. De har produsert biler i flere mannsaldre, mot Tesla, som ikke er mer enn en halv mannsalder på veien. De vet hva markedet vil ha, og kommer derfor med kvalitet, fremfor kvantitet. Blir morro den dagen bobla di sprekker! Anonymkode: 154ab...cbf Bobla mi? Alle kurver peker i den retningen jeg sier..opplagt fordi det er dit vi skal..Toyota har null sjanse til å overleve 2030..
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #67 Skrevet 13. desember 2021 ABM skrev (14 minutter siden): Bobla mi? Alle kurver peker i den retningen jeg sier..opplagt fordi det er dit vi skal..Toyota har null sjanse til å overleve 2030.. Bare vås! Anonymkode: 154ab...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #68 Skrevet 13. desember 2021 Det er umulig å diskutere med Tesla-meningheten. I deres øyne er Musk en ufeilbarlig messiasskikkelse. De er alle fanget i Musks reality distortion field. Som alle kulter har de også sine egne (ofte ganske ville) konspirasjonsteorier. Jeg kjører selv en Model 3. men er på ingen måte noen medlem av kulten. Vurderer å bytte til en i4, men venter til jeg får prøvekjørt en. Anonymkode: 6c3a4...179 3
Gjest ABM Skrevet 13. desember 2021 #69 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Musks reality distortion field. Hvorfor kjøpte du en TM3 da?
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #70 Skrevet 13. desember 2021 6 hours ago, ABM said: Hvorfor kjøpte du en TM3 da? Jeg kjører også TM3 og liker den veldig godt, men trenger jo ikke være fan av alle Musk sine påfunn for det? Tviler på at de fleste som kjører en VAG vet hvem Herbert Diess er engang Anonymkode: 586ca...cbc 2
Gjest ABM Skrevet 13. desember 2021 #71 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg kjører også TM3 og liker den veldig godt, men trenger jo ikke være fan av alle Musk sine påfunn for det? Tviler på at de fleste som kjører en VAG vet hvem Herbert Diess er engang Anonymkode: 586ca...cbc Gjør de nok ikke ...jeg vet det derimot..han sa tidligere i år at han tror VW har 50 % sjanse til å overleve skiftet ...
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #72 Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 7.12.2021 den 7.59): Syntes det fungerer veldig bra. Har ca. 35km på batteridrift og det holder all småkjøring i det daglige. Når vi drar på ferie så buker vi bensin og trenger ikke tenke på lading I Praksis bruker vi ca.400 kr på bensin pr.mnd. Og på langtur med bagasjelastet bil er forbruket ca. 0.6. Siste 50.000 km er forbruket 0.19 l/mil. i snitt. Og det er en liten pris å betale for å kjøre rundt uten tanke på rekkevidde og andre ting. God fleksibilitet for lite penger. I tillegg har vi forvarming med varmepumpe og de andre "elbil" tingene. Men vi har ingen bompenger der vi bor. Hadde vi bodd i Oslo, Trondheim ol så hadde vi nok kjøpt el.Bil Ikke fordi det er så mye bedre, men pga mindre kostnader. Anonymkode: 561c3...3a0 Hvilken bil og årsmodell???? Anonymkode: 7fc13...cac 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #73 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (På 12.12.2021 den 17.38): 🙈🙈🙈.. Ja ikke sant..😂...Virker som om aksjemarkedet er uenig med deg der da...Tesla er verd mer enn alle de andre bilprodusentene til sammen... Over 1000 milliarder usd....! Toyota er til sammenligning nest mest verd og prises til 251 milliarder usd.. Fattiglappene i bilindustrien kunne ikke kjøpt Tesla om de slo seg sammen og lånte til over fabrikkpipa engang... Når Tesla ligger på jumboplass i en så stor undersøkelse, har de ikke rare mulighetene for å klare å selge biler når folk får opp øynene for noe så elendig. Toyota har i alle år, vert øverst på slike undersøkelser. Og det er de denne gangen også! Anonymkode: 154ab...cbf 1
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #74 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når Tesla ligger på jumboplass i en så stor undersøkelse, har de ikke rare mulighetene for å klare å selge biler når folk får opp øynene for noe så elendig. Toyota har i alle år, vert øverst på slike undersøkelser. Og det er de denne gangen også! Anonymkode: 154ab...cbf Consumer report skiller ikke på graverende drivverksfeil med behov for veihjelp og kondens i bagasjerommet... Model X som forøvrig deler sisteplassen med Audi Etron...har kun småfeil i elektronikken og vannlekkasjer...som Tesla ordner gratis for kundene..! Sånn rent bortsett fra det har Tesla stoppet produksjonen av både S og X for tiden..De modellene utgjør sgs. ingenting av salget for Tesla lenger..fantastiske biler er begge da!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #75 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (3 timer siden): Consumer report skiller ikke på graverende drivverksfeil med behov for veihjelp og kondens i bagasjerommet... Model X som forøvrig deler sisteplassen med Audi Etron...har kun småfeil i elektronikken og vannlekkasjer...som Tesla ordner gratis for kundene..! Sånn rent bortsett fra det har Tesla stoppet produksjonen av både S og X for tiden..De modellene utgjør sgs. ingenting av salget for Tesla lenger..fantastiske biler er begge da! Det fantastiske er at japanske biler overgår alt amerikansk, det har det gjort i alle år, og slik blir også i fremtiden. Hvordan Tesla har blitt en helligdom for de som kjøpt den, er for meg ei evig stor gåte! Anonymkode: 154ab...cbf 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #76 Skrevet 14. desember 2021 3 hours ago, ABM said: Consumer report skiller ikke på graverende drivverksfeil med behov for veihjelp og kondens i bagasjerommet... Model X som forøvrig deler sisteplassen med Audi Etron...har kun småfeil i elektronikken og vannlekkasjer...som Tesla ordner gratis for kundene..! Sånn rent bortsett fra det har Tesla stoppet produksjonen av både S og X for tiden..De modellene utgjør sgs. ingenting av salget for Tesla lenger..fantastiske biler er begge da! Det mest fornuftige du har skrevet😉 Anonymkode: 586ca...cbc 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #77 Skrevet 14. desember 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det fantastiske er at japanske biler overgår alt amerikansk, det har det gjort i alle år, og slik blir også i fremtiden. Hvordan Tesla har blitt en helligdom for de som kjøpt den, er for meg ei evig stor gåte! Anonymkode: 154ab...cbf Har Tesla og er veldig fornøyd, men ingen helligdom for det. Men japanske biler har jeg aldri likt, er noe med dem som ikke tiltaler meg Anonymkode: 586ca...cbc
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #78 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det fantastiske er at japanske biler overgår alt amerikansk, det har det gjort i alle år, og slik blir også i fremtiden. Hvordan Tesla har blitt en helligdom for de som kjøpt den, er for meg ei evig stor gåte! Anonymkode: 154ab...cbf Joda...alltid bra kvalitet fra Japan...hjelper lite da å bare produsere knapptelefoner når folk kjøper smarttelefoner....Fossilbilen overlever ikke 2025..
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #79 Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (4 minutter siden): Joda...alltid bra kvalitet fra Japan...hjelper lite da å bare produsere knapptelefoner når folk kjøper smarttelefoner....Fossilbilen overlever ikke 2025.. Ojoj. Her gjelder det se utenfor Norge. 70% av Afghanistan har ikke strøm, hvordan står det til i Kongo, Malawi, Tibet, landsbygda i Kina, Madagaskar?? Full elektrifisering innen 2025. Seriøst.... Anonymkode: 561c3...3a0 1
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #80 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ojoj. Her gjelder det se utenfor Norge. 70% av Afghanistan har ikke strøm, hvordan står det til i Kongo, Malawi, Tibet, landsbygda i Kina, Madagaskar?? Full elektrifisering innen 2025. Seriøst.... Anonymkode: 561c3...3a0 Du kunne jo prøvd å forstå hva jeg skriver! Påstanden er som følger: det vil ikke bli produsert fossile personbiler i særlig antall etter 2025!!... Det lille som blir produsert ( trolig under 5 % blir som nisje å regne og vil kun bli spesielle biler..) Underutviklede områder i verden vil nok bruke gamle fossilbiler i 10 år etter 2025 Og merk deg "etter"...ikke " innen" !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå