AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #101 Del Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (3 timer siden): Tror det er smartere å forholde seg til virkeligheten jeg.. Og i virkeligheten har fossile biler fjuttige 5% av nybilmarket i Norge nå...og salget er synkende!🙈 Bilimportørene kjennen nok skoen begynner å trykke skikkelig mtp. lønnsomheten nå....hvor lenge tror du de vil bruke penger på å ligge med delelager...kurse mekanikere og kjøpe spesialverktøy til biler som forsvinner? Tenker den siste nye fossile personbilen blir solgt i Norge før påske...jeg kan bomme med noen mnd. men før sommerferien er det slutt.. Hybrider kan fremdeles utvikles med større batterier og elektrisk rekkevidde...men på et tidspunkt vil det og være meningsløst mot en ren elbil.. Jeg tror hybrider fremdeles vil selges i Norge om 24 mnd...men ikke om 30.. Består verden bare av Norge? Anonymkode: 7061d...7c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 14. desember 2021 #102 Del Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (45 minutter siden): De slutter å selge det når ingen vil kjøpe ..før slutten av 2025 Det er ikke snakk om vilje, men evne. Når el.bil er momsfritt og diesel i 2025 har 250% avgift har man egentlig ikke noe "valg". Er jo sånn det fungerer. På østlandet har de satt opp bommer inn til Oslo, fjernet parkeringsmuligheter eller priset p-plasser utenfor økonomisk rekkevide. Så for alle praktiske formål er bilmuligheten borte. På politiker språket heter det derimot at flere og flere "velger" tog. Ikke fortell at kommunikasjon konsulenter ikke virker. Manipulering much??? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 14. desember 2021 #103 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): den vil falle sammen etter en stund. hyundai bruker mye kvalitetsløse deler. toyota er uslåelig i flere ledd. Anonymkode: 6421c...897 Siden når ble Toyota uslåelig i alle ledd? Det er i alle fall ikke etter at de begynte produsere bilene i Tyrkia og Storbritannia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 14. desember 2021 #104 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Der har jo din profeti. At verden blir så mye bedre, er bare tull! Forurensing har vi likevel så lenge det er mennesker på jorda! Og det er i mange tusen år, at det er det! Og bilene kjører vi fortsatt selv da Anonymkode: 154ab...cbf Biler har vi alltid hatt, og biler skal……… Nei, det ble visst litt feil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 14. desember 2021 #105 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg står faktisk og vurderer en hybridbil (Explorer), av alle ting. Men det er en bil som greier av den vekten den får i tillegg. Alternativet er å beholde diesel-V90en, noe som kan være vel så attraktivt, men jeg erkjenner at jeg godt kunne hatt en bil med mer plass. Noe ren elbil skjer ikke, det ville ikke vært aktuelt selv om det var praktisk mulig her vi bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 14. desember 2021 #106 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis betteriet er helt nytt og om man ikke bruker aircon eller lader mobilen eller hører på musikk da. Kjipt å ha de restriksjonene. Hvis jeg ikke kan kjøre til hytta uten å måtte stoppe å lade er det en waist in mine øyne. Anonymkode: de248...053 Skjønner at du ikke ønsker en midje i øynene, men hva har det med elbiler å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #107 Del Skrevet 14. desember 2021 Commander skrev (14 minutter siden): Det er ikke snakk om vilje, men evne. Når el.bil er momsfritt og diesel i 2025 har 250% avgift har man egentlig ikke noe "valg". Er jo sånn det fungerer. På østlandet har de satt opp bommer inn til Oslo, fjernet parkeringsmuligheter eller priset p-plasser utenfor økonomisk rekkevide. Så for alle praktiske formål er bilmuligheten borte. På politiker språket heter det derimot at flere og flere "velger" tog. Ikke fortell at kommunikasjon konsulenter ikke virker. Manipulering much??? Fordummende much? De politikerne som lager regler og lover har stemt seg selv inn i posisjon da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 14. desember 2021 #108 Del Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (3 minutter siden): Fordummende much? De politikerne som lager regler og lover har stemt seg selv inn i posisjon da eller? Jeg er i opposisjon til partiene som sitter ved makten ( i dag) og opposisjonens oppgave er å kritisere. Når ordet "valgt" blir brukt når presset er nærmere sannheten er det greit å påpeke det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #109 Del Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (20 minutter siden): Fordummende much? De politikerne som lager regler og lover har stemt seg selv inn i posisjon da eller? Hestehandler og knøttparti med alt for mye makt. Lenge siden over 50 % av velgerne har stemt på et parti. Anonymkode: 7061d...7c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #110 Del Skrevet 14. desember 2021 Vi har kommet et stykke bort fra det TS spør om...Hybrid..eller elbil? Svaret er enkelt...ville du kjøpt en Nokia knapptelefon i 2010 for samme pris eller dyrere enn en Iphone?.. Å kjøpe hybrid er idiotiskt..på absolutt alle måter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 14. desember 2021 #111 Del Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Vi har kommet et stykke bort fra det TS spør om...Hybrid..eller elbil? Svaret er enkelt...ville du kjøpt en Nokia knapptelefon i 2010 for samme pris eller dyrere enn en Iphone?.. Å kjøpe hybrid er idiotiskt..på absolutt alle måter! du er velkommen til å prøve deg en vinter her jeg bor med elbil. på forhånd lykke til. ellers er jeg enig, jeg vil heller ha en ren forbrenningsmotor enn en hybridbil, jeg liker ikke at bilene blir så jævlig tunge. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #112 Del Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (25 minutter siden): Vi har kommet et stykke bort fra det TS spør om...Hybrid..eller elbil? Svaret er enkelt...ville du kjøpt en Nokia knapptelefon i 2010 for samme pris eller dyrere enn en Iphone?.. Å kjøpe hybrid er idiotiskt..på absolutt alle måter! Kom det et spørsmål du ikke ville svare på siden du prøver å ro som en foss tilbake til tema i tråden? Å kjøpe hybrid er det beste kjøpet jeg har gjort. Har hatt bilen i 4 år og ikke angret en dag. Anonymkode: 7061d...7c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #113 Del Skrevet 14. desember 2021 SidFernwilter skrev (8 minutter siden): du er velkommen til å prøve deg en vinter her jeg bor med elbil. på forhånd lykke til. ellers er jeg enig, jeg vil heller ha en ren forbrenningsmotor enn en hybridbil, jeg liker ikke at bilene blir så jævlig tunge. For noen år tilbake hadde vi en januar med temp ned i 34 minus over et par uker her jeg bor...og en elbil og en TDi diesel på stallen...Med elbilen...null problem..absolutt null! Den var t.o.m. like rask i aksen fra iskald og rett ut i 90- sone.. Dieselen sto med motorvarmer døgnet rundt! Og likevel var den håpløs å få igang..og når den først startet hørtes den ut som et steinknuseverk!..Vel ut på veien var den som å kjøre i en meter sirup...t.o.m. styringen var blytung.. Elbil er totalt overlegen diesel om vinteren i boka mi ja..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #114 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kom det et spørsmål du ikke ville svare på siden du prøver å ro som en foss tilbake til tema i tråden? Å kjøpe hybrid er det beste kjøpet jeg har gjort. Har hatt bilen i 4 år og ikke angret en dag. Anonymkode: 7061d...7c5 Så vidt jeg vet har jeg svart på alt av spørsmål? Må gjerne spørre opp igjen hvis jeg har glemt et.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 14. desember 2021 #115 Del Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (7 minutter siden): For noen år tilbake hadde vi en januar med temp ned i 34 minus over et par uker her jeg bor...og en elbil og en TDi diesel på stallen...Med elbilen...null problem..absolutt null! Den var t.o.m. like rask i aksen fra iskald og rett ut i 90- sone.. Dieselen sto med motorvarmer døgnet rundt! Og likevel var den håpløs å få igang..og når den først startet hørtes den ut som et steinknuseverk!..Vel ut på veien var den som å kjøre i en meter sirup...t.o.m. styringen var blytung.. Elbil er totalt overlegen diesel om vinteren i boka mi ja..... i år har jeg hatt seks dager uten strøm hjemme. bare i vinter i år har vi berget et 50talls elbiler som feiler på rekkevidde pga kulde. jeg vet ikke hva slags rosenrødt bilde du hele tiden skal male, men det stemmer jo faktisk ikke med den virkelige verden. det er også noe merkelig på hvordan den ekstra vekten på disse elbilene alltid gjør at de står fast i en eller annen bakke eller grøft. om du i alle fall kunne argumentert med et resonnerende fortegn og sett fordeler og bakdeler, så hadde det vært mulig å anta at du hadde noen velgjennomtenkte synspunkt, men det er ikke akkurat der du er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #116 Del Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (44 minutter siden): Vi har kommet et stykke bort fra det TS spør om...Hybrid..eller elbil? Svaret er enkelt...ville du kjøpt en Nokia knapptelefon i 2010 for samme pris eller dyrere enn en Iphone?.. Å kjøpe hybrid er idiotiskt..på absolutt alle måter! Å sier du det??? Det har pinadø du klart å bidra med på elendig og dårlig måte!!! Anonymkode: 154ab...cbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #117 Del Skrevet 14. desember 2021 SidFernwilter skrev (17 minutter siden): i år har jeg hatt seks dager uten strøm hjemme. bare i vinter i år har vi berget et 50talls elbiler som feiler på rekkevidde pga kulde. jeg vet ikke hva slags rosenrødt bilde du hele tiden skal male, men det stemmer jo faktisk ikke med den virkelige verden. det er også noe merkelig på hvordan den ekstra vekten på disse elbilene alltid gjør at de står fast i en eller annen bakke eller grøft. om du i alle fall kunne argumentert med et resonnerende fortegn og sett fordeler og bakdeler, så hadde det vært mulig å anta at du hadde noen velgjennomtenkte synspunkt, men det er ikke akkurat der du er. Ja jeg har kjørt elbil i snart 10 år og beskriver hvordan jeg har opplevd det.. At du som aldri har eid en elbil og heller ikke har planer om å eie en uttaler deg bastant om temaet er jo til å le seg ihjel av!!.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 14. desember 2021 #118 Del Skrevet 14. desember 2021 ABM skrev (1 minutt siden): Ja jeg har kjørt elbil i snart 10 år og beskriver hvordan jeg har opplevd det.. At du som aldri har eid en elbil og heller ikke har planer om å eie en uttaler deg bastant om temaet er jo til å le seg ihjel av!!.. Du er egentlig kun her for å krangle? Hvor har du fra at jeg aldri har eid elbil? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 14. desember 2021 #119 Del Skrevet 14. desember 2021 SidFernwilter skrev (4 minutter siden): Du er egentlig kun her for å krangle? Hvor har du fra at jeg aldri har eid elbil? Morsom hersketeknikk...å stille spørsmål om motdebattantens motiver..? Du må nok finne deg noen andre å prøve den taktikken mot. Så du har eid elbil? Hvilket merke da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #120 Del Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): den vil falle sammen etter en stund. hyundai bruker mye kvalitetsløse deler. toyota er uslåelig i flere ledd. Anonymkode: 6421c...897 Prøvde du å være morsom? Jeg er enig at Toyota lager en av de mest driftsikre prompebilene, men dette er da tale om elbil som er mye rimeligere i drift enn prompebil. Kjøper du en brukt Hyundai Ioniq, la oss si 2018 modell, så har du fortsatt2-årsmnybilgaranti og 5-års batterigaranti. Da slipper du å bekymre deg for kvaliteten, hadde de brukt kvalitetsløse deler hadde de ikke gitt et av markedets beste garanti. Anonymkode: 06dfb...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå