Gå til innhold

Hybrid vs elbil


Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Korrigering: Du tok feil på dette! Les denne artikkelen.

Anonymkode: 154ab...cbf

Jøss...ja det var en alvorlig skivebom ja ...Etter å ha vært størst i en årrekke gikk Toyota forbi med 9,53 mill. biler mot VW konsernets 9,31 mill biler...🙈

Skrevet

Menigheten er på plass, ja.

Anonymkode: 6c3a4...179

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Korrigering: Du tok feil på dette! Les denne artikkelen.

Anonymkode: 154ab...cbf

hva er fordelene med ladbar hybrid kontra hybrid?

Anonymkode: 6421c...897

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du mener fortsatt at verdens største bilprodusent skal dukken? Patetisk

Anonymkode: 154ab...cbf

Enormt store selskaper har forsvunnet før. Årsakene har vært at de har gått all in på en teknologi som "tapte". Nokia, Kodak, Betamax +++. Alle solide selskaper som alle "visste" var trygge. 

GM / Ford og Chrystler var et hårsbredd fra konkurs i 2008. 

Aner ikke diskusjonen som føre frem til påstanden din, men det er en seriøs feilvurdering å tro at størrelse på selskapet betyr at de klarer det gjennom alt. 

Skal sies at de fleste store har avsluttet utviklingen av fossil teknologi og går all inn på varianter av el. Så de virker å ha valgt rett vei, om noe for sent. 

Anonymkode: 67bb5...1ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enormt store selskaper har forsvunnet før. Årsakene har vært at de har gått all in på en teknologi som "tapte". Nokia, Kodak, Betamax +++. Alle solide selskaper som alle "visste" var trygge. 

GM / Ford og Chrystler var et hårsbredd fra konkurs i 2008.

Anonymkode: 67bb5...1ed

Betamax var et format utviklet av Sony og gikk tapende ut i kampen mot JVCs VHS. Altså ikke så ulikt HD DVD versus Blu-ray for 15 år siden. Kodak var tidlig ute med digitale kompaktkameraer og var faktisk markedsleder i USA i 2005. Selskapet eksisterer fortsatt i dag, men har for lengst gitt opp produksjon av rimelige digitalkameraer, for hvem kjøper slikt i dag? Nokia eksisterer også i dag og har over 98 000 ansatte, en årlig omsetning på over 200 mrd. kr, positiv kontantstrøm og driftsmargin på rundt 11-12 %.

GM og Chrysler var på vei mot konkurs i 2009, men ble reddet av myndighetene. Ford klarte seg, men mottok også offentlig støtte av konkurransemessige årsaker. Så vidt jeg kan se er lånene nå tilbakebetalt. Tesla ble for øvrig reddet av Daimler i forbindelse med finanskrisen.

Anonymkode: 6c3a4...179

  • Liker 1
Skrevet
On 12/9/2021 at 7:09 PM, ABM said:

Hybrid hadde sitt vindu for et par år siden...nå fases de ut og det gjør Toyota også..skal spise fiskecapsen min om Toyota lever i annet enn navnet i 2030...

Hvordan tilbereder du capsen din? Kokt eller stekt?

Anonymkode: 586ca...cbc

  • Liker 1
Skrevet
On 12/10/2021 at 7:46 AM, ABM said:

Hvorfor tar vi det ikke litt lenger? Altså når 2029 går over i 2030 er min spådom at de gjenlevende bilprodusenter i verden finnes blant disse: Tesla..Byd..Nio..Tata motors..Xpeng...Kia/ Hyundai...

Hvis noen andre så er det en joker vi ikke har hørt fra ennå som Apple...Alibaba..Tencent....

You are on! Anbefaler at du kjøper inn litt tabasco det kan hjelpe på cap smaken😉

Anonymkode: 586ca...cbc

  • Liker 1
Skrevet
On 12/10/2021 at 8:27 AM, ABM said:

Verdens største er VW konsernet..Toyota nr. 2 

Ja jeg tror begge forsvinner før 2030..

Du burde være dypt religiøs slik som du tror...

  • Liker 2
Skrevet
ABM skrev (På 10.12.2021 den 7.46):

Hvorfor tar vi det ikke litt lenger? Altså når 2029 går over i 2030 er min spådom at de gjenlevende bilprodusenter i verden finnes blant disse: Tesla..Byd..Nio..Tata motors..Xpeng...Kia/ Hyundai...

Hvis noen andre så er det en joker vi ikke har hørt fra ennå som Apple...Alibaba..Tencent....

Tror du tar feil her, Tesla eksisterer nok ikke om 10 år

Anonymkode: 90eef...5e4

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2021 den 21.52):

Betamax var et format utviklet av Sony og gikk tapende ut i kampen mot JVCs VHS. Altså ikke så ulikt HD DVD versus Blu-ray for 15 år siden. Kodak var tidlig ute med digitale kompaktkameraer og var faktisk markedsleder i USA i 2005. Selskapet eksisterer fortsatt i dag, men har for lengst gitt opp produksjon av rimelige digitalkameraer, for hvem kjøper slikt i dag? Nokia eksisterer også i dag og har over 98 000 ansatte, en årlig omsetning på over 200 mrd. kr, positiv kontantstrøm og driftsmargin på rundt 11-12 %.

GM og Chrysler var på vei mot konkurs i 2009, men ble reddet av myndighetene. Ford klarte seg, men mottok også offentlig støtte av konkurransemessige årsaker. Så vidt jeg kan se er lånene nå tilbakebetalt. Tesla ble for øvrig reddet av Daimler i forbindelse med finanskrisen.

Anonymkode: 6c3a4...179

Tesla fikk også lån fra Amerikanske myndigheter og var den første bilprodusenten til å betale lånet tilbake...,Daimler lånte penger i araberverdenen og kjøpte seg inn i Tesla...

Skrevet
On 12/9/2021 at 7:41 PM, AnonymBruker said:

Hybrid er mye mer risikabelt om man tenker på vedlikehold, da det er to ulike motorsystemer hvor det kan oppstå feil. 

Anonymkode: c7be7...1fc

Likevel har altså toyota prius og lexus hybrider vært i toppen av kåringer over pålitelige biler med få feil i mange år. Uansett drivsystem. Men det har kanskje mer å gjøre med at det er toyota enn hybrid. De har holdt på med hybrider og solgt millioner av dem siden 90-tallet. De kan dette nå.

Anonymkode: e3274...7e1

Skrevet
On 12/10/2021 at 2:17 PM, AnonymBruker said:

hva er fordelene med ladbar hybrid kontra hybrid?

Anonymkode: 6421c...897

At de bruker enda mindre bensin. De kan fungere som rene elbiler om du kjører kun korte turer (typisk opptil 30-40 km, litt kortere vinterstid) og er flink med å lade ofte nok. Om du ikke lader de så fungerer de som tradisjonelle hybrider og bruker fortsatt mindre bensin enn rene bensinbiler men da er forskjellen mindre.

Anonymkode: e3274...7e1

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du tar feil her, Tesla eksisterer nok ikke om 10 år

Anonymkode: 90eef...5e4

For tre-fire år siden var dette en sannsynlighet. Nå virker det som de er tryggere med lønnsomhet og høyere aksjekurs. Om de ikke faller for eget grep, Musk er kjent for å ta store risker, som andre bedriftstartere. 

Anonymkode: e3274...7e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For tre-fire år siden var dette en sannsynlighet. Nå virker det som de er tryggere med lønnsomhet og høyere aksjekurs. Om de ikke faller for eget grep, Musk er kjent for å ta store risker, som andre bedriftstartere. 

Anonymkode: e3274...7e1

Nei etter at de lanserte model S var det aldri sannsynlig med en Tesla konkurs..Selv om falskspillerne på Wall str. brukte enorme summer på å disse Tesla og kjøpe seg inn i nyhetsredaksjoner for å få ut fake news....

Og selv om det kan bli motbakker nå og da for et selskap i kontinuerlig rask vekst har Tesla kommet for å bli ..og ligger mellom 5 og 10 år foran Tysk og Japansk bilimdustri...

Skrevet
5 minutter siden, ABM said:

Nei etter at de lanserte model S var det aldri sannsynlig med en Tesla konkurs..Selv om falskspillerne på Wall str. brukte enorme summer på å disse Tesla og kjøpe seg inn i nyhetsredaksjoner for å få ut fake news....

Og selv om det kan bli motbakker nå og da for et selskap i kontinuerlig rask vekst har Tesla kommet for å bli ..og ligger mellom 5 og 10 år foran Tysk og Japansk bilimdustri...

De hadde store låneinnbetalinger med forfallsdato innen få dager og det var høyst usikkert om kreditorene ville godta forsinkelse. Sånn rundt 2018.

De ligger langt foran på det digitale, på ladestasjoner, litt foran på batteri og effektiv utnyttelse av strøm (sammen med hyundai) og enkelte smarte løsninger. På byggekvalitet ligger de likt eller litt bak på noen områder.

Anonymkode: e3274...7e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 19.14):

Jeg lurer egentlig på hva som er fordel med å kjøpe hybridbil kontra elbil? For eksempel, har Toyota bare hybridbiler og ikke elbiler og hvorfor det? Er det bare i Norge at vi er så opptatte av elbiler?

Anonymkode: bd7f4...582

En ting bør folk være klar over...vi står midt oppe i det største teknologiske skiftet siden Carl Benz "motorwagen" utyddet en hel verdensomspennende hesteskyssbransje fra 1885 og litt inn i det nye århundredet..

Og hybrider er symptomatiskt for en bransje som tror de kan møte framtida med ræva først ..Disrupsjonen er allerede i gang og de aller, aller fleste bilfirmaer vil være borte før 2030...

Når støvet etter skiftet legger seg tidlig på 2030 tallet vil persontransport foregå med selvkjørende elektriske biler..av merke Tesla eller noen av kineserne..resten vil være borte ....og hybrider en vits det har vært umulig å selge på bruktmarkedet i mange år....

 

Skrevet
15 minutter siden, ABM said:

En ting bør folk være klar over...vi står midt oppe i det største teknologiske skiftet siden Carl Benz "motorwagen" utyddet en hel verdensomspennende hesteskyssbransje fra 1885 og litt inn i det nye århundredet..

Og hybrider er symptomatiskt for en bransje som tror de kan møte framtida med ræva først ..Disrupsjonen er allerede i gang og de aller, aller fleste bilfirmaer vil være borte før 2030...

Når støvet etter skiftet legger seg tidlig på 2030 tallet vil persontransport foregå med selvkjørende elektriske biler..av merke Tesla eller noen av kineserne..resten vil være borte ....og hybrider en vits det har vært umulig å selge på bruktmarkedet i mange år....

Det er bare ti år til og da vil mange av dagens nye biler fortsatt være på veien. Så nei.

Uansett tror jeg verden om ti år vil ha mye større bekymringer enn hvorvidt bilene er selvkjørende. Stikkord: virus og klima.

Anonymkode: e3274...7e1

  • Liker 2
Skrevet
ABM skrev (1 time siden):

En ting bør folk være klar over...vi står midt oppe i det største teknologiske skiftet siden Carl Benz "motorwagen" utyddet en hel verdensomspennende hesteskyssbransje fra 1885 og litt inn i det nye århundredet..

Og hybrider er symptomatiskt for en bransje som tror de kan møte framtida med ræva først ..Disrupsjonen er allerede i gang og de aller, aller fleste bilfirmaer vil være borte før 2030...

Når støvet etter skiftet legger seg tidlig på 2030 tallet vil persontransport foregå med selvkjørende elektriske biler..av merke Tesla eller noen av kineserne..resten vil være borte ....og hybrider en vits det har vært umulig å selge på bruktmarkedet i mange år....

 

Dette må du bevise! Klarer du ikke det, er nok en gang svada du kommer med, som du har gjort før og blitt tatt med buksa nede!

Anonymkode: 154ab...cbf

  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette må du bevise! Klarer du ikke det, er nok en gang svada du kommer med, som du har gjort før og blitt tatt med buksa nede!

Anonymkode: 154ab...cbf

Du vet at brukerdebatt ikke er tillatt på forumet vel.?..Rapporterer deg jeg.

Likevel kunne det jo vært morsomt om du kunne utdype hvor jeg ble tatt med buksa nede? Vanskelig det kanskje?

Skrevet
ABM skrev (13 minutter siden):

Du vet at brukerdebatt ikke er tillatt på forumet vel.?..Rapporterer deg jeg.

Likevel kunne det jo vært morsomt om du kunne utdype hvor jeg ble tatt med buksa nede? Vanskelig det kanskje?

Stilte deg spørsmål, som du ikke finner svar på. Det kalles ikke brukerdebatt.

Anonymkode: 154ab...cbf

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...