AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Jeg leser at man kan sende i barnehage om barnet er feberfri og i god form. Han begynte å få litt utslett på onsdag, og idag har det virkelig kommet mange, og mye av kroppen. I fin form, ingen feber siden onsdag. Så jeg skal jo kunne sende i barnehage. Men han ser jo ikke ut (første barnesykdom, så mor er litt overveldet). Sender dere i barnehage om de har kroppen full av utslett pga denne sykdommen? Vet det er den, for mange på avdelingen har det samme. Anonymkode: fcc01...76a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Forklar litt bedre .. har barnet fått mer og mere utslett det siste døgnet ? Blemmer i munn og inni håndflaten? Jeg vil anbefale dere å holde barnet hjemme. Det blir ikke godt mottatt å møte opp i barnehagen med et barn fullt av utslett . Barnesykdommer er smittsomme, og alle har et ansvar om å beskytte sine egne og andres barn Anonymkode: f60cd...9c6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg leser at man kan sende i barnehage om barnet er feberfri og i god form. Han begynte å få litt utslett på onsdag, og idag har det virkelig kommet mange, og mye av kroppen. I fin form, ingen feber siden onsdag. Så jeg skal jo kunne sende i barnehage. Men han ser jo ikke ut (første barnesykdom, så mor er litt overveldet). Sender dere i barnehage om de har kroppen full av utslett pga denne sykdommen? Vet det er den, for mange på avdelingen har det samme. Anonymkode: fcc01...76a Vi fikk nylig mail fra bhg om dette og der står det at man kan sende barnet i barnehagen med fot- hånd- og munnsyke så lenge utslettet er i ferd med å tørke inn, at barnet er feberfri og har god allmenntilstand. Så ja, man kan sende barnet i bhg selv om utslettet vises enda. Slik forstår jeg det. Anonymkode: 75bf2...ae6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #4 Skrevet 21. november 2021 Det er kommet mer utslett det siste døgnet, ja. De første dagene hadde han kun rundt munnen. Nå på rumpa, og beina. Men som sagt, ingen feber siden onsdag. Det smitter bare før sykdommen slår ut, så er bare det at han ser litt syk ut som gjør at jeg vurderer å holde hjemme. Var hjemme torsdag og fredag pga feberen. Anonymkode: fcc01...76a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 Ta en telefon til barnehagen i morgen tidlig og hør. Det pleier vi å gjøre når vi er usikre, og det er mye bedre enn å bli sent hjem igjen. Anonymkode: 02a84...adc 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #6 Skrevet 21. november 2021 Hør med bhg. Her måtte vi vente til utslettet var tørket ut og ferdig. Utifra hva du forteller har han fått mer og mer. Å det sier meg at han fortsatt har en «aktiv sykdom». Igjen hør med bhg. Veldig dumt å sende barnet ditt i bhg om han er smittsom. Det går utover andre barn og han er vel sikkert ikke så gira på å dra i bhg når han har et plagsomt utslett. Anonymkode: 825f0...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå