Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommunal skole. Hvordan foregår det? Er det rektor som sitter på endelig beslutning? Ringer de referanser til alle som har vært på intervju eller kun den mest aktuelle?

Anonymkode: 6c2c9...4e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjellig fra kommune til kommune hvordan det er organisert. I min kommune er det personalavdelingen i kommunen som har siste ordet, rektor kan legge inn ønske. 

Anonymkode: 5868a...d1d

Skrevet

I alle kommuner jeg har jobbet (3 stk) er det rektor sin jobb. Personalavdelingen tar seg bare av det formelle med å hindre at noen blir forbigått osv. offentlige stillinger har strenge regler rundt det å være best kvalifisert, ikke bare personlig egnet. 

• Liker 1
Skrevet
Bondenisse skrev (6 timer siden):

I alle kommuner jeg har jobbet (3 stk) er det rektor sin jobb. Personalavdelingen tar seg bare av det formelle med å hindre at noen blir forbigått osv. offentlige stillinger har strenge regler rundt det å være best kvalifisert, ikke bare personlig egnet. 

Er personalavdelingen med på intervju? 😊

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos oss er det bare en tillitsvalgt med, ingen fra HR/personalavdeling. 

Anonymkode: 8f859...6aa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor må du vite alt dette på forhånd? Du fremstår veldig lite selvstendig, selvstendighet er nødvendig i skolen. Skriv en god søknad og forbered deg på å gjøre et godt intervju. 

Anonymkode: aeb7b...03f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hos oss er det bare en tillitsvalgt med, ingen fra HR/personalavdeling. 

Anonymkode: 8f859...6aa

Hos oss er det virksomhetsleder (i skole vil det si rektor), tillitsvalgt, avdelingsleder og en fra HR. 

Anonymkode: 6aa7c...12f

Skrevet

Drammen kommune. Her fordeles alle aktuelle kandidater mellom alle rektorene. Så møtes rektorene og diskuterer hvem de velger og prøver å lage en fagfordeling slik at disse kandidatene passer til skolene. På denne måten hadde jeg et intervju på en skole, men fikk jobb på en naboskole. 

På selve intervjuet var det rektor, tillitsvalgt og en til (huske ikke) til stedet. Alle jobbet ved denne skolen. 

Anonymkode: f3211...d12

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 6.10):

Nei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...