Gå til innhold

Bygge gjennomsiktig og isolert utetak rundt hele huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å bygge et isolert utetak rundt hele huset, altså sånn at vinduene i første etasjen til huset vårt er under tak, andre etasje ser utover taket. Fins det noen type takplater som er både isolerende og gjennomsiktig? Tanken er å skape en ørlitegrann varmere, snøfri sone rundt huset.

Anonymkode: aafad...eaa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var jo helt fantastisk, @Rumle. Men det har jeg aldri i livet råd til. Jeg tenkte virkelig bare som et lite tak rundt. Kanskje bygge det inn til vinterhage på én side litt senere.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette var jo helt fantastisk, @Rumle. Men det har jeg aldri i livet råd til. Jeg tenkte virkelig bare som et lite tak rundt. Kanskje bygge det inn til vinterhage på én side litt senere.

Jo, mente ikke det, tenkte bare du kanskje kunne få litt inspirasjon derfra :jepp: 😊

• Liker 1
Skrevet

Har tenkt på det samme. Men vil det  ikke bli vanskelig å komme seg  opp å male fasaden i 2 etg da?

Anonymkode: 585df...990

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har tenkt på det samme. Men vil det  ikke bli vanskelig å komme seg  opp å male fasaden i 2 etg da?

Godt spørsmål. Taket må jo kunne tåle kraftige belastninger mht. vind, og da må det også kunne tåle at vi klatrer på det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Godt spørsmål. Taket må jo kunne tåle kraftige belastninger mht. vind, og da må det også kunne tåle at vi klatrer på det.

Ja men hvis skråtak - vanskelig å plassere stige. Flatt tak tåler kanskje ikke store snømengder?

Skrevet

Det er sant, men ved den ene siden får vi plassert stige litt mer på skrå fra utsiden, og vi har, i tillegg, kroker i veggen til å henge i tau. Har tidligere fått det til å dingle og male på den måten, men du har nok rett i at det kan bli vanskeligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...