AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Jeg har lyst til å bygge et isolert utetak rundt hele huset, altså sånn at vinduene i første etasjen til huset vårt er under tak, andre etasje ser utover taket. Fins det noen type takplater som er både isolerende og gjennomsiktig? Tanken er å skape en ørlitegrann varmere, snøfri sone rundt huset. Anonymkode: aafad...eaa
Rumle Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 https://www.aftenposten.no/bolig/i/wP31Wd/ja-familien-bor-i-dette-drivhuset-aaret-rundt 😍 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 Dette var jo helt fantastisk, @Rumle. Men det har jeg aldri i livet råd til. Jeg tenkte virkelig bare som et lite tak rundt. Kanskje bygge det inn til vinterhage på én side litt senere. Anonymkode: aafad...eaa 1
Rumle Skrevet 21. november 2021 #4 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette var jo helt fantastisk, @Rumle. Men det har jeg aldri i livet råd til. Jeg tenkte virkelig bare som et lite tak rundt. Kanskje bygge det inn til vinterhage på én side litt senere. Anonymkode: aafad...eaa Jo, mente ikke det, tenkte bare du kanskje kunne få litt inspirasjon derfra 😊 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #5 Skrevet 22. november 2021 Har tenkt på det samme. Men vil det ikke bli vanskelig å komme seg opp å male fasaden i 2 etg da? Anonymkode: 585df...990
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #6 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har tenkt på det samme. Men vil det ikke bli vanskelig å komme seg opp å male fasaden i 2 etg da? Anonymkode: 585df...990 Godt spørsmål. Taket må jo kunne tåle kraftige belastninger mht. vind, og da må det også kunne tåle at vi klatrer på det. Anonymkode: aafad...eaa
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #7 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Godt spørsmål. Taket må jo kunne tåle kraftige belastninger mht. vind, og da må det også kunne tåle at vi klatrer på det. Anonymkode: aafad...eaa Ja men hvis skråtak - vanskelig å plassere stige. Flatt tak tåler kanskje ikke store snømengder? Anonymkode: 585df...990
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #8 Skrevet 22. november 2021 Det er sant, men ved den ene siden får vi plassert stige litt mer på skrå fra utsiden, og vi har, i tillegg, kroker i veggen til å henge i tau. Har tidligere fått det til å dingle og male på den måten, men du har nok rett i at det kan bli vanskeligere. Anonymkode: aafad...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå