AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Noen som har kjør 5x5? Typ knebøy , benk , markløft osv Fungerte det bra ? Hvordan økte du? Per økt eller per uke? hvor sterk ble du? Fikk du noe muskelmasse også ? Anonymkode: b5455...511
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #2 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Noen som har kjør 5x5? Typ knebøy , benk , markløft osv Fungerte det bra ? Hvordan økte du? Per økt eller per uke? hvor sterk ble du? Fikk du noe muskelmasse også ? Anonymkode: b5455...511 Jeg liker 5x5 veldig bra. Du blir sterk, fordi du hele tiden streber etter å løfte litt tyngre enn forrige uke. Hvis du klarer å ta 5 reps skal du øke bittelitt og holde på til du klarer å ta 5 igjen, deretter øke på nytt osv. Så du øker ikke hvis du klarer å ta bare 3 eller 4 reps. Så det styrer seg selv. Du bygger muskler også, men det gjør du også hvis du løfter med flere reps til utmattelse. Men 5x5 er en effektiv treningsmetode som funker bra for jenter ( og gutter ) som ønsker å bli fysisk sterkere. Jeg selv gikk f.eks. fra å ta knebøy med bare stangen til å løfte 90kg x 5 på et års tid ved å bruke denne metoden, . Anonymkode: f4555...305
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #3 Skrevet 22. november 2021 Veldig effektivt. Gikk fra å få vondt i skulderen av 2,5kg i skulderpress med maskin på senter (12x3) til å faktisk klare stanga på 20kg (5x5) på mindre enn 2 måneder. Trente ca 3ganger i uka. Anonymkode: b18f8...4d0 1
sicario Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 Også gode resultater ved å kjøre mye 5x5 i militærpress, brystpress med hantler (kan ikke trene benkpress), markløft og knebøy. Også i stående roing og beinpress har jeg i perioder økt vekt og kjørt 5x5. økt litt i rykk og napp. Forventet ikke voldsomme økingen hele veien da jeg ligger for lavt i kalorier i forhold til hva som trengs for maks øking og muskelvekst. å minske kroppsfett uten å minske (helst øke) muskelmasse er en balansekunst 😆
Sunset90 Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 Økte raskere i starten og la på mer fra økt til økt. når det stagnerer bruker man mer tid på samme vekt før man kommer videre. Funker bra og bygge styrke, om kosthold er optimalt også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå