AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Kan baby sove i den ved siden av meg om natten? Sprinkelsengen blir for stor for henne, hun trives ikke der, liggedelen av vogna liker hun og jeg får ikke kjøpt noen ekte bedside cribe nå. Anonymkode: c90c0...ae8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Den vil jo ikke funke som bedside, men ungen kan fint sove i den på natta. Vår gjør det når vi er på hytta. Anonymkode: 9f4f0...085 2
Besant Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 Vår sover i den når vi er på tur. Hun elsker å sove der - sannsynligvis fordi den lukter kjent.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #4 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Den vil jo ikke funke som bedside, men ungen kan fint sove i den på natta. Vår gjør det når vi er på hytta. Anonymkode: 9f4f0...085 Nei ikke helt, men jeg setter den oppå en benk mellom veggen og sengen. Anonymkode: c90c0...ae8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 Besant skrev (Akkurat nå): Vår sover i den når vi er på tur. Hun elsker å sove der - sannsynligvis fordi den lukter kjent. Og er lun og god, det er jo det de er vandt med inne i magen. Anonymkode: c90c0...ae8
Besant Skrevet 21. november 2021 #6 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og er lun og god, det er jo det de er vandt med inne i magen. Anonymkode: c90c0...ae8 Jepp! Jeg kan ikke forstå hvorfor noen gidder å bruke reiseseng mens babyen fortsatt passer i liggedelen. Vår liggedel er i allefall godkjent for nattsoving og fungerer utmerket sammen med sovepose (ikke vognpose om natten).
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #7 Skrevet 21. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan baby sove i den ved siden av meg om natten? Sprinkelsengen blir for stor for henne, hun trives ikke der, liggedelen av vogna liker hun og jeg får ikke kjøpt noen ekte bedside cribe nå. Anonymkode: c90c0...ae8 Husk at en vognbag er ikke laget for eller godkjent til å brukes til soving uten tilsyn. Hvis du leser i bruksanvisningen til vogner ser du at de advarer mot å sove i vogn uten tilsyn. Å sove i vogn noen timer på dagtid mens man alltid har et lite øye på baby i vognen er ikke det samme som å la baby sove der en hel natt mens voksne sover og ikke kan følge med. Vognbagger er ofte tette, også med plast inni, både i bunn og vegger og har ofte bare en tynn lefsete madrass. En trygg soveplass for baby har ventilert bunn og vegger og en fast madrass, slik som en sprinkelseng. Du kan selvfølgelig gjøre det selv om det ikke er anbefalt og for noen er det bare det som funker. Man må jo bare gjøre det føles rett og funker for seg 🤷 Jeg har selv forsøkt å bruke vognbag som soveplass da vi var på hytta, men helt ærlig så sov jeg ikke et sekund den natta, jeg var så livredd for krybbedød så lå bare å nistirret på baby hele natten. 🙈 Anonymkode: ac98b...638 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #8 Skrevet 21. november 2021 Ja, det kan du gjøre, og ble også anbefalt oss av hs. Kommer kanskje an på hvilken bag du har? 🤷♀️ Anonymkode: bbf1a...391
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #9 Skrevet 21. november 2021 Har lest i andre tråder her at baby ikke skal sove lenge/uten tilsyn i vognen (eller i vognbagen da).. at det ikke er like trygt som seng. Anonymkode: 3ec9d...e13 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #10 Skrevet 21. november 2021 11 minutter siden, Besant said: Jepp! Jeg kan ikke forstå hvorfor noen gidder å bruke reiseseng mens babyen fortsatt passer i liggedelen. Vår liggedel er i allefall godkjent for nattsoving og fungerer utmerket sammen med sovepose (ikke vognpose om natten). Hva slags vogn er det? Hvordan vet man om en vogn har en sånn bagdel, og hva er annerledes med en som er "godkjent for nattsoving" og ikke (og er det godkjent i Norge eller hvem er det som har bestemt at den er godkjent?) Anonymkode: 3ec9d...e13
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #11 Skrevet 21. november 2021 Vi brukte bagdelen når vi var på ferie. Reiseseng ble for stor, langt ned og ukjent for baby. Anonymkode: af4d3...af2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #12 Skrevet 21. november 2021 Til de som lurer, jeg har Britax Smile 3. Anonymkode: c90c0...ae8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #13 Skrevet 21. november 2021 Besant skrev (40 minutter siden): Jepp! Jeg kan ikke forstå hvorfor noen gidder å bruke reiseseng mens babyen fortsatt passer i liggedelen. Vår liggedel er i allefall godkjent for nattsoving og fungerer utmerket sammen med sovepose (ikke vognpose om natten). Jeg er veldig spent på hvilken vogn du har. Anonymkode: 0cefc...818
Gjest Albbas Skrevet 21. november 2021 #14 Skrevet 21. november 2021 Det er ikke anbefalt, av samme grunn som at sengekant og babynest er frarådet (risiko for krybbedød). Sannsynligheten er selvfølgelig mikroskopisk, men siden du nå spør...
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #15 Skrevet 21. november 2021 Albbas skrev (11 minutter siden): Det er ikke anbefalt, av samme grunn som at sengekant og babynest er frarådet (risiko for krybbedød). Sannsynligheten er selvfølgelig mikroskopisk, men siden du nå spør... Ok, takk Anonymkode: c90c0...ae8 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #16 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er veldig spent på hvilken vogn du har. Anonymkode: 0cefc...818 Sikkert Uppababy vista eller cruz. Da jeg så på vogn for et halvt år siden var det de eneste som hadde bag godkjent til nattbruk Anonymkode: c0642...f27
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #17 Skrevet 21. november 2021 Ble litt redd av å lese denne tråden.. min baby har sovet i vognbagen i snart 2 måneder, da dette er det eneste stedet hun faktisk sover (evt oppå meg, men det funker jo dårlig om jeg også skal sove!) Men det er tydeligvis risikabelt? Jeg pleier å ha henne i senga med meg etter første nattamming - trygg samsoving. Anonymkode: a4edb...ca7
Besant Skrevet 21. november 2021 #18 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sikkert Uppababy vista eller cruz. Da jeg så på vogn for et halvt år siden var det de eneste som hadde bag godkjent til nattbruk Anonymkode: c0642...f27 Stemmer
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #19 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ble litt redd av å lese denne tråden.. min baby har sovet i vognbagen i snart 2 måneder, da dette er det eneste stedet hun faktisk sover (evt oppå meg, men det funker jo dårlig om jeg også skal sove!) Men det er tydeligvis risikabelt? Jeg pleier å ha henne i senga med meg etter første nattamming - trygg samsoving. Anonymkode: a4edb...ca7 Ja det er risikabelt. Fordi vogna er helt tett. Det skal ikke mer til enn at baby skifter stilling og blir liggende med ansiktet inn mot kanten av vogna. Det gir svært lite pusterom da vogna er laget av solide materialer i tillegg til polstring og tøy. Springelsenger, bedside crib og reiseseng er laget slik at det ikke er noe problem om baby vender ansiktet den ene eller andre veien. Den får fortsatt puste. Anonymkode: 201ca...58c 1
Besant Skrevet 21. november 2021 #20 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er risikabelt. Fordi vogna er helt tett. Det skal ikke mer til enn at baby skifter stilling og blir liggende med ansiktet inn mot kanten av vogna. Det gir svært lite pusterom da vogna er laget av solide materialer i tillegg til polstring og tøy. Springelsenger, bedside crib og reiseseng er laget slik at det ikke er noe problem om baby vender ansiktet den ene eller andre veien. Den får fortsatt puste. Anonymkode: 201ca...58c Det er forskjell på vogner da - vel å merke. Eksempelvis Uppababy sine bager er utformet på en måte som skal gjøre det mulig å puste igjennom. Det gjelder selvsagt ikke dersom man har saueskinn, vognpose eller andre tekstiler som omslutter kantene eller madrassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå