Gå til innhold

Tyskland gjør vaksiner obligatorisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er derfor myndighetene ikke ruster opp helsevesenet i møte med pandemien. Man trenger ikke, fordi man har tenkt å innføre obligatorisk vaksinering og da trenger man å kunne skylde på dårlig kapasitet i helsevesenet.

• Liker 12
Skrevet

Dette er ikke til å fatte. Meg må de hente med makt, hvis det kommer hit.

• Liker 23
Skrevet
Tussa84 skrev (1 minutt siden):

Fryktet det. Det skjer her og hvis vi ikke alle roer litt ned og gir smittetall en sjans å synke. Vil se en vilje i folket til å unngå det. Både vaksinerte og uvaksinerte. La oss bare ta den meteren, munnbind i buss/taxi, køer, sprite oss og teste oss, holde oss hjemme når syke. Alternativet er mye verre om vi ikke tar signalene og skjerper oss litt. Det vil gå ned da, sykehusene får puste, vi slipper den tvangen - fremfor hvis vi ikke gjør det. Nok til at vi kan hindre mer kaotiske tilstander. Vi trenger ikke opptøyer, slåssing med politi, økt spredning - det gjør dem ikke mildere stemt.  Det blir bare uro i land som gjør dette, men forstår desperasjon når smittetall øker og helsevesenet trues med kollaps. Vi vil ikke dette. 

Skrevet
Lovis Fenja skrev (2 minutter siden):

Vi har jo sett at alt de driver med internasjonalt kommer kommer til Norge etterhvert. Det er vel bare spørsmål om tid.

• Liker 3
Skrevet
Tussa84 skrev (7 minutter siden):

Kanskje det er derfor myndighetene ikke ruster opp helsevesenet i møte med pandemien. Man trenger ikke, fordi man har tenkt å innføre obligatorisk vaksinering og da trenger man å kunne skylde på dårlig kapasitet i helsevesenet.

Hvis så, er det bare å ikke spre smitten da.. så kan de ikke komme med det argumentet. 

Skrevet
16 minutter siden, Lawyam said:

La oss bare ta den meteren, munnbind i buss/taxi, køer, sprite oss og teste oss, holde oss hjemme når syke. Alternativet er mye verre om vi ikke tar signalene og skjerper oss litt. 

Easier said than done. Jeg var på Maschmanns på Skøyen i dag. Meter? Hva er det? Skulle betale i kassen og ei dame sto klint opp i meg bak. Jeg angrer litt på at jeg ikke ba henne stå litt lenger bak, for pandemien er jo ikke over  >_< 

• Liker 4
Skrevet

Rart at the sun er eneste kilde her.

• Liker 3
Skrevet

Noen som har noen gode kilder på hvordan myndighetene i disse landene tenker at obligatorisk vaksinasjon skal håndheves? Synes denne utviklingen er høyst interessant, for å si det sånn. 

• Liker 4
Skrevet
Tussa84 skrev (4 minutter siden):

Du kan altså bli for tvungen vaksinering med vaksiner som mister effekten så raskt at i uke 45 var 60% av de innlagte fullvaksinerte. Husk at du selv også skal ha alle oppfriskningsdosene. Da hjelper det ikke komme og si at du er forsynt etter dose 7. Kanskje du risikerer fengsel eller bøter.

Kilde?

Skrevet (endret)
Violetta skrev (22 minutter siden):

Ja, men samtidig er det betydelig flere eldre, altså de første som ble vaksinert, enn yngre, som blir syke. 

Ser det er uke 44, men jeg synes oppstillingen er totalt uinteressant da FHI her har et blandet utvalg. Personer født i utlandet er overrepresentert blant uvaksinerte. Hadde de gitt en framstilling av personer med samme etniske bakgrunn/opprinnelsesland, gjerne norsk-etnisk bakgrunn hadde dette vært interessant.

Fra FHI ukesrapport uke 44

Personer født utenfor Norge er overrepresentert blant de med påvist smitte og covid-19 
relaterte innleggelser. Innvandrere utgjør 15 % av befolkningen i Norge. I uke 44 var andelen 
meldte tilfeller blant utenlandsfødte 42 % og andelen inneliggende med covid-19 født 
utenfor Norge var 47 %.

Som du ser utgjør innlagte utenlandsfødte 47%. Dette er total uinteressant statistikk for mitt vedkommende.

Endret av Tussa84
  • Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, Tussa84 said:

Jeg vet ikke hva som er tidsperioden for den framstillingen du viser der, men jeg synes oppstillingen er totalt uinteressant da FHI her har et blandet utvalg. Personer født i utlandet er overrepresentert blant uvaksinerte. Hadde de gitt en framstilling av personer med samme etniske bakgrunn/opprinnelsesland, gjerne norsk-etnisk bakgrunn hadde dette vært interessant.

Morsomt at du skal kritisere statistikken når du mente det var relevant at det var flere vaksinerte som var innlagt enn uvaksinerte, uten å veie det opp mot hvor mange som er vaksinerte🤪

• Liker 5
Gjest Mysticgirl
Skrevet
Lovis Fenja skrev (1 time siden):

Samme her også, eller så gjemmer jeg meg på hytta som er uten veiforbindelse og med matforsyninger 😂

Skrevet
Tussa84 skrev (15 minutter siden):

Ser det er uke 44, men jeg synes oppstillingen er totalt uinteressant da FHI her har et blandet utvalg. Personer født i utlandet er overrepresentert blant uvaksinerte. Hadde de gitt en framstilling av personer med samme etniske bakgrunn/opprinnelsesland, gjerne norsk-etnisk bakgrunn hadde dette vært interessant.

Fra FHI ukesrapport uke 44

Personer født utenfor Norge er overrepresentert blant de med påvist smitte og covid-19 
relaterte innleggelser. Innvandrere utgjør 15 % av befolkningen i Norge. I uke 44 var andelen 
meldte tilfeller blant utenlandsfødte 42 % og andelen inneliggende med covid-19 født 
utenfor Norge var 47 %.

Som du ser utgjør innlagte utenlandsfødte 47%. Dette er total uinteressant statistikk for mitt vedkommende.

Utenlandskfødte smitter på lik linje som norskfødte, så jeg ser ikke poenget. 

• Liker 5
Skrevet
Tone83 skrev (1 minutt siden):

Morsomt at du skal kritisere statistikken når du mente det var relevant at det var flere vaksinerte som var innlagt enn uvaksinerte, uten å veie det opp mot hvor mange som er vaksinerte🤪

Det er relevant da det knapt er innlagt en eneste uvaksinert etnisk nordmann, kun fullvaksinerte eldre nordmenn og uvaksinerte utenlandsfødde. 

• Liker 8
Skrevet
Peanut skrev (43 minutter siden):

Easier said than done. Jeg var på Maschmanns på Skøyen i dag. Meter? Hva er det? Skulle betale i kassen og ei dame sto klint opp i meg bak. Jeg angrer litt på at jeg ikke ba henne stå litt lenger bak, for pandemien er jo ikke over  >_< 

Vet, det må en holdningsendring til. Politikere må være tydeligere og de som MÅ kline seg oppi noen bør få bot. Å gi faen kalles det mange gjør - å være likegyldig til om smitten spres og folk blir syke og dør. Det er vi om vi er lempelige med smittevern. Det skal SÅ lite til, men SÅ lite gidder de ikke. Noen har tatt ei sprøyte og tar det som en beskjed om at det ikke er farlig nå fordi JEG er vaksinert. Begynner nesten å tro at en av bivirkningene til vaksinen er likegyldighet og egoisme.... De andre tullingene har jeg gitt helt opp (antivaxxere; Ingen skal putte en vaksine i MIN kropp, men jeg har rett å putte virus i DIN). En gruppe har jeg en viss forståelse for og det er kun de som ikke har lempelig forhold til smittevern (vaksinerte og uvaksinerte). Når så mange vaksinerte blir smittet og opptar plasser på sykehus de også er det jammen meg ikke vanskelig å forstå at de ikke bare har menget seg med uvaksinerte.... litt for mye og altfor tett.

Skrevet
Tone83 skrev (13 minutter siden):

Det er også verdt å merke seg at blant et høyt antall smittede er det en veldig liten andel som faktisk blir innlagt, og dette gjelder for både vaksinerte og uvaksinerte smittede. 

• Liker 7
  • Opprett ny...