AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Del Skrevet 21. november 2021 Da er det min tur til å selge min første bolig - og jeg har hatt 5 meglere på besøk. Problemet er at jeg føler meglere er en gjeng løgnere som prøver så hardt å selge seg selv som rett person for oppdraget.. 2 av de 5 var hos meg i over 1 time, hyggelige mennesker alle sammen, men jeg er generelt svært skeptisk av meg og føler de bare er ute etter å lure meg.. Det er logisk at den som selger ønsker mest mulig for sin bolig, og jeg sa jeg prøvde være realistisk. De fleste ga samme prisvurdering, men det var en megler som var helt ok med å selge for 100k ekstra dersom det gjorde at jeg valgte den aktuelle megleren. Jeg forstår at fastpris er nok best. Dette er snakk om en leilighet på rett over 30 kvadrat. Megler 1: 84 000 Megler 2: 97 000 Megler 3: 102 000 Megler 4: 118 000 Megler 5: 78 000 Hva er lurt å gjøre? Hvordan siler jeg de fra hverandre? Er det mulig å "prute" ned megler 3 f.eks? Anonymkode: 76f2d...26e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Del Skrevet 21. november 2021 Folk tar ulik pris. Dersom du ikke har råd til nr 3 må du velge en av de andre. Jeg velger meglere basert på hvordan de er på visning i området. Ja, jeg går på visninger for å sjekke ut meglere. Anonymkode: e8553...5d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Del Skrevet 21. november 2021 God research gjør at man finner riktig megler. Det er både å ha dem innom slik du har gjort. På disse møtene bør du ha fått en oversikt i iober hvilken salgsstrategi de ser for seg. Det vil si prisantydning, hvem de ser for deg som målgruppe, hva de tror må til for å få leiligheten best mulig presentert, hva de mener trengs av markedsføring for å nå riktig målgruppe og hva de tenker om salget. En annen del er å se på salg de har gjort og annonser. Der annonsene bra ut? Ville de fått deg på visning? Her er det etter min erfaring svært stor forskjell på meglerne. Man kan også høre med venner om de har solgt eller kjøpt av meglere som har vært gode. Den tredje delen er knyttet til magefølelse. Hvordan ville det vært å møte denne megleren på visning? Er det en nøye megler som husker detaljer? Dobbeltsjekk også at det er megleren du har møtt som skal holde visningene, og ikke en annen. Anonymkode: 6116e...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #4 Del Skrevet 21. november 2021 Du har prisen, og du har et inntrykk av alle sammen. Har du for eksempel et veldig negativt inntrykk av den billigste kontra den dyreste? Velg den du liker best, eller den billigste hvis du opplever dem som cirka like gode. Anonymkode: 02de5...3bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #5 Del Skrevet 21. november 2021 Vi valgte han som var dyrest, rett og slett fordi det var han som var ærligst og sa han var uenig i prisen vi så for oss og sa den var for høy. Opplevde at han var veldig real rett og slett. Men, den viktigste grunnen var rett og slett fotografen som jobber for meglerfirmaet. Fyfader det er mange RÆVVA fotografer. Vidvinkel og kalde, tomme bilder. Da vi kjøpte så var bildene utroooolig dårlige og huset lå ute for salg i 5 måneder. Bildene har ALT å si. Og vi ble ikke skuffet, huset så fantastisk ut og ble solgt innenfor gjennomsnittet for enebolig i byen som var 30 dager ish. Stor forskjell da vi kun hadde eid huset i 2,5 år og ikke hadde pusset opp annet enn å male vegger. Har holdt med megleren siden da vi flipper en del eiendom og han skuffer aldri når det kommer til samarbeid. Er alltid på. Anonymkode: 48ddf...6b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #6 Del Skrevet 21. november 2021 Jeg hadde møte med flere forskjellige meglere, og forhørte meg i området og med kjentfolk ang ryktet på de. Så jeg hadde allerede plukket en favoritt. Nå ble det riktignok den personen jeg valgte til slutt og, og mye av grunnen til det var at jeg satt igjen med et godt inntrykk etter møtet, pluss at jeg hadde hørt mye bra om han på forhånd. Han kom med en del tips og triks han mente var hensiktsmessig, og han virket rett og slett oppriktig. Prismessig var han ca midt på treet av de jeg var i møte med. Så det ble rett og slett en god, gammeldags kombinasjon av 'ryktet går', og magefølelse. Anonymkode: 51150...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #7 Del Skrevet 21. november 2021 Jeg har aldri vært i prosessen med å selge så unnskyld hvis det er dumt spørsmål, men er det vanlig å ha flere meglere på besøk/intervju sånn før man velger en? Jeg trodde at man bare valgte en og tok den liksom. Etter å ha lest anbefalinger fra andre osv såklart da. Jeg er i prosessen med å kjøpe nå og kan hvertfall si at den type megler jeg liker best er IKKE de som er så utrolig "på" med å selge seg inn og selge inn boligen. Det syns jeg blir masete og pushy, og jeg liker mye bedre de meglerne som holder et normalt stemmenivå, ikke den salgs tv shop stemmen, og som er nedpå og jordnære, ikke fotfølger meg på visningen for å skryte av boligen men nevner noen relevante ting når jeg ankommer og lar det være opp til meg med spørsmål om jeg vil ha mer info. De som er salgstyper tenker jeg som budgiver på bare som sleipe og da ender det med at jeg ikke byr mer i protest fordi jeg gjennomskuer at her er en som bare er opptatt av å presse opp prisen uten å ta hensyn til markedet og faktorer med den enkelte boligen. Jeg tenker "ikke fader om han der skal få 100tusen rett i lomma for å manipulere meg altså, nei da kan han ha det så godt!" så gidder jeg ikke by mer. Når man er selger så kan det sikkert virke fristende å ansette megler med provisjonsavtale fordi de vil ofte være mer motiverte til å virkelig presse kjøpere opp i budrunder, men det gjennomskues så utrolig lett og da mister jeg som kjøper respekt for de. Vil anbefale at du velger en megler som er ydmyk, nedpå, og det viktigste av alt er nok å se om hen har gode anbefalinger fra andre som har solgt og kjøpt, og om hen har solgt mye i akuratt ditt område før. En megler med god kjennskap til området og markedet i det aktuelle området er en viktig kompetanse jeg som kjøper verdsetter og legger merke til. Anonymkode: 61301...74d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #8 Del Skrevet 21. november 2021 Hvem likte du best? Jeg skal snart selge, og har gjort meg opp noen tanker. - hva gjør de hvis boligen ikke blir solgt etter første visning? (Eller lang tid hvis beliggenheten ikke er topp?) - jeg ønsker IKKE påmeldingsvisning, men åpen visning som før corona. (Årsak: flere på visning = flere potensielle kjøpere.) - ønsker ingen pushy megler Anonymkode: 11f4f...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #9 Del Skrevet 21. november 2021 Sjekk de på meglerguiden, tror kanskje de ha byttet navn nå, men heter noe lignende. Anonymkode: 1a51b...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå