AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Hei! Jeg skal prøve å forklare dette så godt jeg kan. Jeg fikk vite av eksen min at det er noen som har et bilde av meg med en tekst på som jeg sendte for snart 2 år siden som snap, denne personen har tydeligvis tatt screenshot av snappen min den gangen og hatt dette bilde siden da, og vist det til eksen min for et par dager siden, som igjen nå gjør at eksen ikke vil ha noe med meg å gjøre og vi var gode venner.. Eksen min vil hverken si hvem som viste han bildet og hva som sto i teksten, sikkert pga denne personen har sagt at eksen min ikke måtte si det til meg.. Jeg har selvfølgelig mine mistanker om hvem det kan være, men jeg aner ikke hvilket bilde jeg har sendt av meg selv og hva som står i teksten.. Hva har jeg rett til å gjøre i denne situasjonen, kan jeg ta kontakt med politiet å forklare dem saken? Selv om jeg har mistanker om hvem det kan være kan jeg jo ikke anmelde denne personen fordeom.. Men er det ikke ulovlig uansett at noen har et bilde av meg som jeg ikke vet om? Jeg er så jævla forbanna, denne snappen har jeg tydeligvis sendt for 2 år siden, og jeg syns det var jævla unødvendig og dårlig av eksen min å si han er dritsur på meg og kaster bort vennskapet vårt for en snap av meg med en tekst på som ble sendt for snart 2 år siden, dette va lenge før jeg og eksen ble sammen til og med og jeg hadde ikke noe med han å gjøre på den tiden engang.. Anonymkode: 8ff55...ade
Gjest Smeltemann Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Å problemet er? Den som har bilde har jo ikke gjort noe galt.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 8 minutter siden, Smeltemann said: Å problemet er? Den som har bilde har jo ikke gjort noe galt. Jo fordi denne personen har et bilde av meg som jeg ikke visste om en gang før nå, det e jo ulovlig at noen har et bilde av meg på mobilen uten min samtykke, er det ikke? Og jeg har ikke noe å gjøre med denne personen en gang. Ts Anonymkode: 8ff55...ade
Gjest Smeltemann Skrevet 21. november 2021 #4 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo fordi denne personen har et bilde av meg som jeg ikke visste om en gang før nå, det e jo ulovlig at noen har et bilde av meg på mobilen uten min samtykke, er det ikke? Og jeg har ikke noe å gjøre med denne personen en gang. Ts Anonymkode: 8ff55...ade Sendte du ikke bilde til den personen? Da samtykket du i at den personen kunne ta screenshot....
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo fordi denne personen har et bilde av meg som jeg ikke visste om en gang før nå, det e jo ulovlig at noen har et bilde av meg på mobilen uten min samtykke, er det ikke? Og jeg har ikke noe å gjøre med denne personen en gang. Ts Anonymkode: 8ff55...ade Du har jo sendt snapen til vedkommende, så h*n har ikke gjort noe galt. Anonymkode: 92830...a13 8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #6 Skrevet 21. november 2021 1 hour ago, Smeltemann said: Sendte du ikke bilde til den personen? Da samtykket du i at den personen kunne ta screenshot.... Problemet er bare det at jeg ikke vet eller husker hva jeg har sendt og skrevet, og i hvert fall ikke at det har blitt tatt noe screenshot. Jeg vet faktisk ikke om noen som har tatt screenshot av bilder jeg har sendt, da hadde jeg husket det fordi jeg da hadde spurt vedkommende hvorfor han tok screenshot. Det var eksen min som sa det, at det var et snap bilde av meg med en tekst på som denne personen har. Anonymkode: 8ff55...ade
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #7 Skrevet 21. november 2021 Du har sendt et fittebilde av deg selv når du var kåt som faen også har du fortrengt det. Du aner ikke hvor mange slik bilder som ligger på nettet. Han kan ha funnet det hvor som helst. Anonymkode: 6fc90...a1d 3
Gjest Smeltemann Skrevet 21. november 2021 #8 Skrevet 21. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Problemet er bare det at jeg ikke vet eller husker hva jeg har sendt og skrevet, og i hvert fall ikke at det har blitt tatt noe screenshot. Jeg vet faktisk ikke om noen som har tatt screenshot av bilder jeg har sendt, da hadde jeg husket det fordi jeg da hadde spurt vedkommende hvorfor han tok screenshot. Det var eksen min som sa det, at det var et snap bilde av meg med en tekst på som denne personen har. Anonymkode: 8ff55...ade Om du synes noen har trampet deg på tærne så gå til politiet og anmelde det. Tvilsomt at du kommer noen vei men det er lov og prøve. Alle sender snapper som blir tatt screenshot av. Endret 21. november 2021 av Smeltemann
Gjest Smeltemann Skrevet 21. november 2021 #9 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har sendt et fittebilde av deg selv når du var kåt som faen også har du fortrengt det. Du aner ikke hvor mange slik bilder som ligger på nettet. Han kan ha funnet det hvor som helst. Anonymkode: 6fc90...a1d Var det bilde av fitta de?
Daria Skrevet 21. november 2021 #10 Skrevet 21. november 2021 Hvis du har sendt fra deg noe som er så graverende at det faktisk kan ødelegge vennskap flere år senere, ville jeg gått litt i meg selv og fått litt høyere terskel på å sende fra meg både tekst og bilder. Med mindre denne personen har redigert/fabrikert teksten i ettertid har ikke han gjort noe galt. 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #11 Skrevet 21. november 2021 Det var du som sendte bilde til denne personen, så h*n har ikke gjort noe ulovlig. Politiet kommer nok til å be deg om å ordne dette på egenhånd. Du må nesten ta konsekvensene av dine valg. Anonymkode: 7551e...63c 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #12 Skrevet 21. november 2021 Det var du som sendte bilde til denne personen, så h*n har ikke gjort noe ulovlig. Politiet kommer nok til å be deg om å ordne dette på egenhånd. Du må nesten ta konsekvensene av dine valg. Anonymkode: 7551e...63c 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #13 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jo fordi denne personen har et bilde av meg som jeg ikke visste om en gang før nå, det e jo ulovlig at noen har et bilde av meg på mobilen uten min samtykke, er det ikke? Og jeg har ikke noe å gjøre med denne personen en gang. Ts Anonymkode: 8ff55...ade For det første vet du ikke om det er den personen engang. Finn ut av det først. Forsøk å snakk med eksen og husk at å presse ham sannsynligvis vil føre til at han låser seg helt. Vær ydmyk. Sannsynligvis har du sendt bildet til personen selv. Med mindre bildet er av grov art er det lov å ha bilder av andre på telefonen sin. Det kan eventuelt være brudd på åndsverkloven, men regner med snapchat har noe i vilkårene som gjør at man sier fra seg alle rettighetene til bildene man sender fra seg. Anonymkode: 7e518...055 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Problemet er bare det at jeg ikke vet eller husker hva jeg har sendt og skrevet, og i hvert fall ikke at det har blitt tatt noe screenshot. Jeg vet faktisk ikke om noen som har tatt screenshot av bilder jeg har sendt, da hadde jeg husket det fordi jeg da hadde spurt vedkommende hvorfor han tok screenshot. Det var eksen min som sa det, at det var et snap bilde av meg med en tekst på som denne personen har. Anonymkode: 8ff55...ade Det finnes apper som gjør at du kan ta screenshot av en snap uten at den som sender får vite det, så det kan være tatt en screenshot uten at du er klar over det. Anonymkode: e17b3...b06
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 Det er ulovlig å spre bilder uten samtykke. https://slettmeg.no/ Anonymkode: cf994...cc4 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #16 Skrevet 22. november 2021 Overrasket over hvor mange som kategorisk slår fast at denne personen ikke har gjort noe galt, helt uten å vite hvilket bilde som blir spredd, og hvilke konsekvenser det kan ha for trådstarter. Selvsagt kan det være straffbart å spre bilder av andre uten deres samtykke, selv om du har mottatt bildet på lovlig vis, og selv om de sendte fra seg bildet helt frivillig. Men her er dere tydeligvis mest opptatt av å fortelle TS at h*n har vært skikkelig dum og bare kan skylde seg selv. Sjarmerende gjeng. Anonymkode: f0550...eac 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #17 Skrevet 22. november 2021 Det er ikke ulovlig å ha et bilde du har sendt. Det som er ulovlig er at han viser det bort til andre bildet ikke er ment for. Hvis det er et nakenbilde da. Dessuten så kan ikke typen din være sur for noe som skjedde for to år siden. Dere har jo en fortid begge to. Så ville ha spurt han om han selv har sendt sånne bilder og om han syntes det er rimelig at du skal være sur for det i dag... Anonymkode: af3a8...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #18 Skrevet 22. november 2021 kan noen ha tatt ett bilde av deg og lagt til en tenkst og sendt det til andre, altså i en setting din eks ikke syns er positiv? Og var dere et par for to år siden så du gjorde noe dumt som han nå har fått vite og reagerer på? At det ikke er du som har sendt bildet selv liksom? At han ikke ønsker oute personen som viste han det betyr ikke at denne personen kanlastes for dine handlinger TS.. Anonymkode: 8e462...208
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #19 Skrevet 22. november 2021 Dessuten så er typen din en dust, som ikke velger å beskytte deg, men kaster deg under bussen Anonymkode: af3a8...4b0
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #20 Skrevet 22. november 2021 Hva slags bilde er det? Altså, du husker vel om du har sendt bilder som kan være på kanten? Nakenbilder etc? Uansett. Eksen høres jo ikke så veldig moden ut. Hans reaksjon er jo merkelig. Hadde han brydd seg om deg sp burde han jo fått personen til å slette bilde. I tillegg si hvem det er... Nå er han bare sur.. på deg, for noe som egentlig ikke er din feil. Er du sikker på at dette er sant? Kanskje den andre personen ikke har noe bilde og ekswn lyver for å være jævlig? Kanskje er eksen sjalu på denne personen... ser for meg at eksen møter denne gamle bekjente og nevner noe om at du er eksen han, den andre personen tuller og sier noe om at du er pen. Woops, sjalu eks som finner på en usann historie for å ødelegge. Anonymkode: a163a...8e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå