Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg studerer i utlandet og en jeg går i klasse med er gal i hodet. Han snakker positivt om skoleskytere, har ulovlige våpen i leiligheten, ser på videoer av dyremishandling når han kjeder seg, har hatt med kniv på skolen for å true medelever osv… han har vært i samtale med rektor utallige ganger og skolen har lyst til å kaste han ut, men de har ikke lov til å gjør det før det skjer noe ordentlig ille og han blir politianmeldt og dømt. Vi var venner en periode, men etter en opphetet diskusjon på byen ble vennskapet slutt. I går var det en stor fest for hele skolen og vi endte opp med enda en opphetet diskusjon og han fortalte en venninne av meg at han skulle drepe meg. Nå er jeg livredd for å gå på skolen for han er virkelig i stand til å gjør hva som helst. Det hjelper ikke å kontakte skoleledelsen for det eneste de kan gjør er å ta en samtale med han, og da blir han nok bare enda mer sur. Hva gjør jeg?😩

Anonymkode: 044d0...023

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle nok unngått han til å begynne med da du så disse farlige tegnene... Og ikke start/bidra med opphetede diskusjoner når du vet at du dealer med en kar som ikke er stabil.

Synes du skal kontakte politiet. Du har mottatt trusler, som virker seriøse. Ikke vent, gjør det før det er for sent. Vet vedkommende hvor du bor? Du bør kontakte politiet og avbryte all kontakt med ham, mulig du bør flytte.

Anonymkode: 40ae8...ea4

• Liker 9
Skrevet

Enig med anonym over, dette ville jeg tatt seriøst. Meld til politiet først, så kan de gi beskjed til skolen. Han virker jo som blueprint’en til en skoleskyter, han der.

Kom på et sitat fra Maya Angelou:

When people show you who they are - believe them.

Anonymkode: 792ba...e8d

• Liker 7
Skrevet

Kontakt politiet og fortell alt! 

• Liker 4
Skrevet

Si i fra til politiet.

AuKulenMin skrev (3 minutter siden):

Pingle!

Ingen som er pingle nei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig med anonym over, dette ville jeg tatt seriøst. Meld til politiet først, så kan de gi beskjed til skolen. Han virker jo som blueprint’en til en skoleskyter, han der.

Kom på et sitat fra Maya Angelou:

When people show you who they are - believe them.

Anonymkode: 792ba...e8d

Dette kan potensielt være en svært farlig situasjon.... Håper ts har det bra.

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av sjokoladeelskeren
Skrevet
sjokoladeelskeren skrev (Akkurat nå):

Takk for svar! Har vurdert å kontakte politiet, men politiet her er ikke som politiet i Norge, jeg tviler sterkt på at de tar det seriøst. Og dessuten blir det bare ord mot ord

Hvilket land er du i?

Skrevet

Takk for svar! Har vurdert å kontakte politiet, men politiet her er ikke som politiet i Norge, jeg tviler sterkt på at de tar det seriøst. Og dessuten blir det bare ord mot ord

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilket land er du i?

Tsjekkia 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tsjekkia 

Du er vel norsk statsborger? Rådfør deg med politiet i Norge eventuelt...

Synes du skal ta trusler på alvor, spesielt fra en så ustabil kar slik som du fremstiller det. Gjør alt du kan for å unngå vedkommende.

• Liker 4
Skrevet

Ååå, dette høres forferdelig skummelt ut - og potensielt livsfarlig ut!

Dette synes jeg virker veldig reelt, og jeg har en utrolig dårlig følelse når jeg leser dette! Jeg hadde sluttet der, dratt tilbake til Norge så fort jeg kan (og vært hos en venn eller tatt inn på hotell hvis han visste hvor jeg bodde i mellomtiden), og heller eventuelt studert noe her...

Vær forsiktig! ♥️

Skrevet
AuKulenMin skrev (34 minutter siden):

Pingle!

Basert på innleggene dine, ser det ikke ut til at du får en lang og minneverdig karriere på KG😁

Anonymkode: ab110...f3a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tsjekkia 

Har du kontaktet den norske ambassaden i Tsjekkia? Ambassaden skal bidra med hjelp til norske statsborgere bosatt i utlandet. Kanskje de har noen råd til hvordan du kan gå frem for å beskytte deg selv og andre? ❤️

Endret av Gjenferdet
  • Liker 3
Skrevet

Bare for å presisere i forhold til min forrige kommentar - jeg hadde heller ikke møtt opp på skolen igjen. Ingen utdannelse er verdt å potensielt dø for... For dette høres veldig alvorlig og farlig ut, ut ifra hvordan du beskriver han... Ikke ta noen sjanser.

Skrevet
Mariell1995 skrev (2 minutter siden):

Bare for å presisere i forhold til min forrige kommentar - jeg hadde heller ikke møtt opp på skolen igjen. Ingen utdannelse er verdt å potensielt dø for... For dette høres veldig alvorlig og farlig ut, ut ifra hvordan du beskriver han... Ikke ta noen sjanser.

Jeg kan ikke bare slutte heller. Jeg betaler 14000 euro i skolepenger i året og er nå på 4. året. Drar jeg tilbake til Norge nå uten en utdannelse vil det være økonomisk selvmord…

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg studerer i utlandet og en jeg går i klasse med er gal i hodet. Han snakker positivt om skoleskytere, har ulovlige våpen i leiligheten, ser på videoer av dyremishandling når han kjeder seg, har hatt med kniv på skolen for å true medelever osv… han har vært i samtale med rektor utallige ganger og skolen har lyst til å kaste han ut, men de har ikke lov til å gjør det før det skjer noe ordentlig ille og han blir politianmeldt og dømt. Vi var venner en periode, men etter en opphetet diskusjon på byen ble vennskapet slutt. I går var det en stor fest for hele skolen og vi endte opp med enda en opphetet diskusjon og han fortalte en venninne av meg at han skulle drepe meg. Nå er jeg livredd for å gå på skolen for han er virkelig i stand til å gjør hva som helst. Det hjelper ikke å kontakte skoleledelsen for det eneste de kan gjør er å ta en samtale med han, og da blir han nok bare enda mer sur. Hva gjør jeg?😩

Ja, men er det ikke koselig med "nye opplevelser med studier i utlandet" 😆 Håper at du har fått opp øynene nå hvorfor Norge er best. Myndighetene i andre land gir lang F i deg siden du ikke er deres statsborger. 

Det er bare å pakke kofferten og ta fly hjem. Det er det beste. 

Anonymkode: ea15a...a8c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg kan ikke bare slutte heller. Jeg betaler 14000 euro i skolepenger i året og er nå på 4. året. Drar jeg tilbake til Norge nå uten en utdannelse vil det være økonomisk selvmord…

Kan du ringe norsk politi og ambassaden, som tipset over her, og få råd der til hva du kan gjøre? 

Skrevet
Rumle skrev (Akkurat nå):

Kan du ringe norsk politi og ambassaden, som tipset over her, og få råd der til hva du kan gjøre? 

Det er absolutt ingenting de kan gjøre, utover å gi de samme rådene. Norsk politi har ingen juridisk makt i Tsjekkia. Mens ambassaden er til for diplomatiske forbindelser mellom stater. Ambassaden ville vært relevant hvis tsjekkiske myndigheter fengslet TS på et svært tynt grunnlag eller noe sånt. F eks: det skjer med journalister som er på reise til medium- og høyrisiko land. 

Dette er nok en situasjon blant mange ulike situasjoner, som viser hvorfor man bør heller holde seg til Norge.  Dette er nemlig bare et problem mellom to ulike private parter, ergo ikke på statsnivå.  Så alt er opp til tsjekkisk politi. Dette er deres område. 

Anonymkode: ea15a...a8c

• Liker 3
Skrevet

Ryddet for spam fra utestengtbruker og tilsvar til dette. 

Christina82, mod

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...