AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Motivasjonstråd for oss som prøver holde ut i en jobb. Har kan vi backe hverandre opp med små gleder til inspirasjon, i påvente av ny jobb man søker. Jeg jobber i barnehage som pedagogisk leder,men tråden er for alle i lignende situasjon. Hva hjelper deg LITT? Her er mine råd : - Energidrikk i flaska - Sjokolade i utebuksa - Snaper fra gode venner - Såpe som lukter godt (ja hold på de små gledene) - God lunch - Anonymkode: 02259...736 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Det som hjelper er å slutte. Anonymkode: 8b153...704 13
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det som hjelper er å slutte. Anonymkode: 8b153...704 Når man ikke har en annen jobb å gå til enda, så kan man jo ikke slutte. Anonymkode: 02259...736 15
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #4 Skrevet 21. november 2021 Jeg har mulighet å sitte å høre enten på musikk eller podcast når jeg utfører lette arbeidsoppgaver der jeg ikke kan gjøre så mye feil (jobber innen IT/kontor). Har ofte typisk søndagsangst og gruer meg alltid til en ny jobb uke. Blir som regel bedre på Onsdager Anonymkode: e802d...d02 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har mulighet å sitte å høre enten på musikk eller podcast når jeg utfører lette arbeidsoppgaver der jeg ikke kan gjøre så mye feil (jobber innen IT/kontor). Har ofte typisk søndagsangst og gruer meg alltid til en ny jobb uke. Blir som regel bedre på Onsdager Anonymkode: e802d...d02 Kjenner meg igjen. Hva føler du når du har søndagsangst? Anonymkode: 02259...736 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #6 Skrevet 21. november 2021 Akkurat nå teller jeg ned ukene til juleferien. Ellers er holdepunktene en passe lønn og 6-timers arbeidsdager. Drømmer om en mer selvstendig jobb der en slipper å måtte forholde seg til mennesker som ikke drar lasset. Anonymkode: 64f33...2a6 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #7 Skrevet 21. november 2021 Jobben min er ikke så verst, men jeg misliker ledelsen. Søker jobber når det kommer noe for har likevel planer om å flytte. Når jeg har litt "døtid" på kontoret så blir det litt kvinneguiden, så det hjelper litt. Anonymkode: eda71...bdc 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #8 Skrevet 21. november 2021 At jeg har en inntekt. Vet hvordan det er å være arbeidsledig og ønsker ikke det igjen. Men ts har mange gode poeng. Må finne de små lyspunktene. Anonymkode: c670e...c4a 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #9 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Motivasjonstråd for oss som prøver holde ut i en jobb. Har kan vi backe hverandre opp med små gleder til inspirasjon, i påvente av ny jobb man søker. Jeg jobber i barnehage som pedagogisk leder,men tråden er for alle i lignende situasjon. Hva hjelper deg LITT? Her er mine råd : - Energidrikk i flaska - Sjokolade i utebuksa - Snaper fra gode venner - Såpe som lukter godt (ja hold på de små gledene) - God lunch - Anonymkode: 02259...736 Ekstra lange do pause hvor jeg leser hvor ille alle har det på kg. Anonymkode: 1182a...549 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #10 Skrevet 22. november 2021 At venninen min vil gi meg advents kalender. Anonymkode: 02259...736
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #11 Skrevet 22. november 2021 og ikke minst: hva kan DU gjøre for at din dag skal bli bedre? Er det arbeidsoppgavene du ikke trives med? Er det de du jobber sammen med som er problemet eller er det deg selv det ligger hos? Å finne ut hvorfor man mistrivest er ofte like mye til hjelp som alle andre små triks Anonymkode: 15782...b42 2
S4050-R40B Skrevet 22. november 2021 #12 Skrevet 22. november 2021 Det som hjelper meg er å tenke på at jeg mistrives mindre i denne jobben, enn de andre jobbene jeg har hatt før. At jeg går skole på kvelden for å ta utdanning, for å kunne jobbe med det jeg faktisk vil. At sjefen er ok, og de aller fleste kollegaene er ganske greie, selv om det er litt barnehage tendenser til tider (altså jobber bare med voksne da😅, men litt drama er det) Og at vi kan jobbe ekstra for å bygge opp til avspasering, nå har jeg halvannen uke oppspart, så snart nok er det tidlig juleferie❣️ Prøver også å huske på at om to til tre år så er jeg ikke i denne jobben lenger, og siden jeg jobber 100-120% + skole, så kommer tiden fly avgårde😁 4
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #13 Skrevet 22. november 2021 S4050-R40B skrev (1 time siden): Det som hjelper meg er å tenke på at jeg mistrives mindre i denne jobben, enn de andre jobbene jeg har hatt før. At jeg går skole på kvelden for å ta utdanning, for å kunne jobbe med det jeg faktisk vil. At sjefen er ok, og de aller fleste kollegaene er ganske greie, selv om det er litt barnehage tendenser til tider (altså jobber bare med voksne da😅, men litt drama er det) Og at vi kan jobbe ekstra for å bygge opp til avspasering, nå har jeg halvannen uke oppspart, så snart nok er det tidlig juleferie❣️ Prøver også å huske på at om to til tre år så er jeg ikke i denne jobben lenger, og siden jeg jobber 100-120% + skole, så kommer tiden fly avgårde😁 Så flott å høre. Du er nok ikke så langt nede som meg. Anonymkode: 02259...736 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #14 Skrevet 22. november 2021 -sjefen er av og til ute flere timer av gangen -en av de verste oppgavene utgår midlertidig pga mangel på verktøy -jeg er mye alene. Jeg er introvert, så det passer meg bra Jeg anonymiserer, men mistrives på grunn av sjefen og andre kolleger. Søker jobber, men de vokser ikke på trær. Anonymkode: 2adb5...34b 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #15 Skrevet 22. november 2021 At om 1,5 år er jeg ferdig med bacheloren min og kan starte å jobbe med noe jeg faktisk kan trives med over lengre tid. At vi har et velferdssystem i Norge som gjør at jeg kan gå sykemeldt når helsa ikke strekker til. At jeg jobber med gøye brukere og ofte har det gøy på jobb, når jeg ikke har så alt for vondt. At jeg har en jobb og ikke går arbeidsledig. Anonymkode: 68740...c46
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #16 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): At om 1,5 år er jeg ferdig med bacheloren min og kan starte å jobbe med noe jeg faktisk kan trives med over lengre tid. At vi har et velferdssystem i Norge som gjør at jeg kan gå sykemeldt når helsa ikke strekker til. At jeg jobber med gøye brukere og ofte har det gøy på jobb, når jeg ikke har så alt for vondt. At jeg har en jobb og ikke går arbeidsledig. Anonymkode: 68740...c46 Bra🙌 Anonymkode: 02259...736
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #17 Skrevet 22. november 2021 Jeg jobber selv i barnehage, og føler meg skikkelig utbrent og mistrives så sterkt pga kollegaene mine. Først ble jeg mobbet og trakkasert av pedlederen i 2 år, og nå jobber jeg med ei som aldri er på jobb og gir svært lite beskjed når hun ikke er på jobb. Holder på å søke jobb som støttepedagog, og håper at det er bedre for meg. Anonymkode: af75a...1f5 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #18 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg jobber selv i barnehage, og føler meg skikkelig utbrent og mistrives så sterkt pga kollegaene mine. Først ble jeg mobbet og trakkasert av pedlederen i 2 år, og nå jobber jeg med ei som aldri er på jobb og gir svært lite beskjed når hun ikke er på jobb. Holder på å søke jobb som støttepedagog, og håper at det er bedre for meg. Anonymkode: af75a...1f5 Uffda. Er du pedagog? Anonymkode: 02259...736
S4050-R40B Skrevet 22. november 2021 #19 Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Så flott å høre. Du er nok ikke så langt nede som meg. Anonymkode: 02259...736 Sannsynligvis ikke, har tidligere vært myye lenger nede, type være ferdig på jobb og mest lyst å kaste meg ned en veldig høy, bratt fjellkant nede. Vet jeg er heldig som har jobb, var bare flaks at jeg fikk den, ingen utdanning og slitt med diverse annet i livet, men kjenner jeg er lei samtidig😅 men det hjelper for meg å se framover og vite at det ikke kommer være slik resten av livet. Sender en støtteklem til alle som vil ha, og krysser fingre og tær for at ting blir bedre💗 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #20 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 16.32): Jeg har mulighet å sitte å høre enten på musikk eller podcast når jeg utfører lette arbeidsoppgaver der jeg ikke kan gjøre så mye feil (jobber innen IT/kontor). Har ofte typisk søndagsangst og gruer meg alltid til en ny jobb uke. Blir som regel bedre på Onsdager Anonymkode: e802d...d02 Så trist og høre. Anonymkode: 6b3c4...de5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå