Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er da gravid i 6 uke. Mange symptomer som har oppstått(hovne bryster, trøtt og litt kvalm) det som også har oppstått er at jeg spotter litt blod(brunt) hver dag de siste ukene. Spesielt ved toalettbesøk. Ikke mye..snakk om 1 teskje eller noe slikt. Er dette normalt?

Er førstegangs gravid.

Har lest en del om dette, men blir da selvfølgelig ikke klokere😅

Tenker å snakke med jordmor til uka for sikkerhetsskyld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være normalt og ikke bety noe, og det kan være et tegn på at noe er galt. Det eneste du kan gjøre er dessverre å vente og se hva som skjer videre. Ta en prat med jordmor til uka, kan være du blir henvist til UL. 

For meg var både brun spotting og småblødninger et dårlig tegn, jeg har mistet fire ganger. Den første gangen fikk jeg brun spotting fra uke sju og det ble bekreftet MA i uke ni, de to neste gangene var det småblødninger som endte i SA i uke 6-8, og den siste var kun en kraftig blødning som endte i SA rett før uke sju. Hadde mange graviditetsymptomer hver gang.

Er gravid igjen nå, er i uke 12 og har ikke hatt antydning til blødning.

Så dessverre har jeg ikke noe som kan berolige deg, men jeg krysser fingrene! 

Lykke til

Anonymkode: cc72f...7ed

Skrevet (endret)

Jeg spottet 4 dager på rad i uke 6/7 og var livredd for at det skulle være et dårlig tegn. Det var ikke mye, kun ved et par dobesøk ila dagen, og det var gammelt/brunt blod iblandet utfloden. Var på UL i går (8+4) og så en sprell levende liten krabat 🥰

Har lest at det er veldig normalt å spotte ila svangerskapet fordi slimhinnene blir tørrere og har lettere for å blø, men man blir allikevel bekymret når man ser blod på papiret. Om det ikke tar seg opp i styrke og du ikke har vondt, vil jeg tro det er en ufarlig blødning. 

Endret av Bruspulver
Skrevet

Takker for svar😊 vi får se hva som skjer, men har ikke noen smerter hvertfall😉

Skrevet

Så gikk det ikke veien med meg dessverre.. det ble det som jeg fryktet aller mest.

Får håpe en får det til en annen gang🙂

Skrevet
Suppe924 skrev (2 timer siden):

Så gikk det ikke veien med meg dessverre.. det ble det som jeg fryktet aller mest.

Får håpe en får det til en annen gang🙂

Det var leit å høre❤️ 

Krysser fingrene for at en terminspire slår rot snart! 

Skrevet

Det var trist. Får håpe blødningen gir seg raskt og du blir psykisk klar for å prøve på nytt. Jeg ble gravid på første EL etter tre av de fire SA-ene, så for meg var jeg tydeligvis ekstra fruktbar rett etterpå.

Lykke til!

Anonymkode: cc72f...7ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...