AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Ser på ansattelisten til et regnskapsfirma. Ser at noen står titulert som regnskapsfører, noen som regnskapskonsulent og noen som regnskapsmedarbeider... Ligger forskjellen kun i de praktiske oppgavene som utføres eller er det knyttet opp mot utdanning? Tenker f.eks. om de som står som regnskapsmedarbeider kanskje ikke har bachelor i økonomi og administrasjon. Anonymkode: 73c0e...64b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Jeg regner med at de som står titulert som regnskapsfører er autorisert. Anonymkode: 7788e...2aa 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #3 Skrevet 23. november 2021 Begge deler. Regnskapsmedarbeider kan du bli etter typ et halvt år med studier, og da kan du selvfølgelig ikke jobbe fullt ut med samme oppgaver som regnskapsfører. Anonymkode: 258de...94d
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #4 Skrevet 23. november 2021 I all hovedsak akkurat det samme for kunden hvem av disse som utfører hva. De gjør akkurat det samme selv om utdannelsen kan være litt forskjellig. Anonymkode: 62750...e6e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #5 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): I all hovedsak akkurat det samme for kunden hvem av disse som utfører hva. De gjør akkurat det samme selv om utdannelsen kan være litt forskjellig. Anonymkode: 62750...e6e Feil. Anonymkode: 9b6d0...0f7 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #6 Skrevet 23. november 2021 Nå vet jeg ikke hvor stort firmaet du har sjekket er. Vi er ett lite firma hvor de som er autorisert står har tittel autorisert regnskapsfører. De som ikke er autorisert har regnskapsfører, regnskapsmedarbeider eller regnskapskonsulent. De som har regnskapsfører er sol regel de som er på vei til å ta autorisasjon. Jeg bruker regnskapskonsulent fordi det passer best i forhold til arbeidsoppgavene jeg har mot kunder. Større bedrifter er nok litt mer strenge på stillingstittel, men jeg hadde ikke hengt meg opp i det 😊 Ellers kan en som ikke er autorisert gjøre mer eller mindre der samme som en som er, men enkelte oppgaver trenger å bli kontrollert av en som er autorisert. Anonymkode: dcb3b...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2021 #7 Skrevet 23. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå vet jeg ikke hvor stort firmaet du har sjekket er. Vi er ett lite firma hvor de som er autorisert står har tittel autorisert regnskapsfører. De som ikke er autorisert har regnskapsfører, regnskapsmedarbeider eller regnskapskonsulent. De som har regnskapsfører er sol regel de som er på vei til å ta autorisasjon. Jeg bruker regnskapskonsulent fordi det passer best i forhold til arbeidsoppgavene jeg har mot kunder. Større bedrifter er nok litt mer strenge på stillingstittel, men jeg hadde ikke hengt meg opp i det 😊 Ellers kan en som ikke er autorisert gjøre mer eller mindre der samme som en som er, men enkelte oppgaver trenger å bli kontrollert av en som er autorisert. Anonymkode: dcb3b...a6f Samme i vårt firma Anonymkode: 61b86...703
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #8 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Feil. Anonymkode: 9b6d0...0f7 Feil Anonymkode: 62750...e6e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2021 #9 Skrevet 24. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Feil Anonymkode: 62750...e6e Det er forskjell på hva en autorisert og ikke-autorisert kan utføre jo. Anonymkode: 96618...9ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå