Gå til innhold

Marsipankake uten pisket krem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med marsipankake uten pisket krem? Kan man erstatte med vaniljekrem - eventuelt vaniljekrem blandet med bær? Et bursdagsbarn som ønsker seg kake med marsipan men som ikke liker pisket krem...

Skrevet

Har aldri prøvd det selv, men så lenge konsistensen er ganske lik, så det ikke renner og blir griseri av det, så er det bare smaken og oppfinnsomheten som setter hindringer. Ville nok eksperimentert med sånt utenom selve bursdagskaken da, for å være trygg. 🙂  

Skrevet

Jeg bestilte romkake med marsipanlokk engang, funka det 🤩 har og fått sjokoladekake med marsipanlokk,synes det var godt og.  Men jeg er glad i marsipan da 🤩🤩

Anonymkode: af835...65d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har fylt med vaniljekrem og syltetøy eller bær flere ganger, det er veldig godt det. Det viktigste er at det ikke blir alt for søtt, ellers kan man fylle med det man liker best.
Bare pass på at marsipanen og vaniljekremen (hvis det er gelatin i den) kommer i direkte kontakt med hverandre, det smelter marsipanen. Jeg har alltid et tynt lag vanlig krem rundt hele kaken, men du kan også bruke smørkrem smaksatt med noe dere liker f.eks.  Mousse (jeg har prøvd med både bringebær og sjokolade) er også godt som fyll i marsipankake. 

Anonymkode: 06239...c32

• Liker 2
Skrevet

Hva med sjokoladekrem og jordbær eller bringebær som fyll? 

Anonymkode: 89ff3...623

Skrevet

Jeg pleier å fylle med vaniiljekrem og bringebærmousse (gjerne med små biter mørk sjokolade). Jeg har et tynt lag krem rundt selve kaken, da, for at marsipanen skal sitte pent. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 14.52):

Jeg bestilte romkake med marsipanlokk engang, funka det 🤩 har og fått sjokoladekake med marsipanlokk,synes det var godt og.  Men jeg er glad i marsipan da 🤩🤩

Anonymkode: af835...65d

Jeg tror romfyll vil smake bedre sammen med marsipan enn vaniljefyll vil 😊

Anonymkode: 903d7...8f4

Skrevet

Jeg ville hatt et godt lag med bringebærmousse og det andre laget med vaniljekrem. Da blir det gjerne ikke for søtt heller ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...