Gå til innhold

Å bli igjen i bygda

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du blitt igjen i bygda du har vokst opp i mens andre klassekamerater har flydd til andre steder og byer? Er bare nysgjerrig på hvordan livet er, hva jobber du med evt bedriver fritiden med. Jeg vurderer selv å flytte tilbake til hjembygda men ønsker samtidig ikke bli som alle andre

Anonymkode: 96e6b...12d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg gjorde det etter å ha blitt ufør. Her er det stille og rolig, kjenner alle (bor bare 50-60 stk her), flott natur, veeeeeldig billig å bo, turmuligheter, fiske og jakt, trygt og godt.

Anonymkode: 344f5...a1a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nei, jeg flyktet til byen så fort jeg kunne og jobber nå som fotograf. Orket ikke bo et sted der alle visste mer om deg enn du selv visste og ble fortalt hva jeg hadde gjort eller ikke.

Det var så mye hat og krangling blant en del av naboene at jeg ikke orket å bo der. Mentaliteten var at en skulle ikke tro en var noe og en skulle ikke tenke godt om seg selv.

Endret av Honey Dew
  • Liker 7
Gjest Smeltemann
Skrevet

Ja,de andre dro. Jeg ble igjen,vil tro jeg har det bedre eller de som dro.

Skrevet
Honey Dew skrev (1 time siden):

Nei, jeg flyktet til byen så fort jeg kunne og jobber nå som fotograf. Orket ikke bo et sted der alle visste mer om deg enn du selv visste og ble fortalt hva jeg hadde gjort eller ikke.

Så kult! Er du klassisk fotograf, eller bruker du droner og slik også?

Anonymkode: 344f5...a1a

Skrevet

Flyttet ut. Lite tilgang på fitte i bygda etter at damene er ferdig med videregående. 

Anonymkode: fbc9d...aa7

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Smeltemann said:

Ja,de andre dro. Jeg ble igjen,vil tro jeg har det bedre eller de som dro.

Hvorfor tror du at du har det bedre? Hvis du kun har bodd på ett sted så har du jo ingenting å sammenligne med...

Jeg vokste ikke opp i en bygd, men i et tettsted (folk fra Oslo vil sikkert kalle det en bygd). Null småby/bygdesjarm over stedet, og med et klima som ikke passer meg. Flyttet så snart jeg kunne og har ikke satt min fot der på 20 år.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Flyttet ut. Lite tilgang på fitte i bygda etter at damene er ferdig med videregående. 

Fikk du deg noe da, med den holdningen der? 

Anonymkode: 8810a...ca9

• Liker 6
Gjest Smeltemann
Skrevet
Knirke skrev (5 minutter siden):

Hvorfor tror du at du har det bedre? Hvis du kun har bodd på ett sted så har du jo ingenting å sammenligne med...

Jeg vokste ikke opp i en bygd, men i et tettsted (folk fra Oslo vil sikkert kalle det en bygd). Null småby/bygdesjarm over stedet, og med et klima som ikke passer meg. Flyttet så snart jeg kunne og har ikke satt min fot der på 20 år.

Jeg har vel sporadisk bodd forskjellige steder før jeg slo meg til ro her i bygda. Så jeg har prøvd forskjellige steder å bo.  Nå tjener jeg greit,bør greit. Ca en time til en av de største byene i Norge ikke at jeg trenger å oppholde meg der så mye.

Er de fra  Oslo noen fasit?

Skrevet
1 minutt siden, Smeltemann said:

Er de fra  Oslo noen fasit?

Fasiten er at det er en by, som før var et tettsted.

Gjest Smeltemann
Skrevet
Knirke skrev (Akkurat nå):

Fasiten er at det er en by, som før var et tettsted.

Så du kunne ikke bo i "byen" du vokste opp i?

Skrevet

Flyttet til nabokommunen men har kjøpt bolig i hjemkommunen nå. Jeg har fast jobb, er billig å bo, ikke for lite sted så har mye privatliv likevel. Blir godt å bo nært naturen igjen, har savnet det. 

Hva andre på min alder har gjort er totalt uinteressant. Jeg gjør det jeg ønsker og syns er rett for meg. 

Skrevet

Så du kunne ikke bo i "byen" du vokste opp i?

Det var ikke en by da jeg bodde der, og nei, jeg kunne ikke tenke meg å bo der i voksen alder.

Gjest Smeltemann
Skrevet
Knirke skrev (Akkurat nå):

Det var ikke en by da jeg bodde der, og nei, jeg kunne ikke tenke meg å bo der i voksen alder.

Dette var vel essensen i spørsmålet.

Har du blitt igjen i bygda du har vokst opp?

Men du kommer jo fra en by.....  selv om det tidligere var et tettsted/bygd så er det jo en by nå.

Skrevet

Dette var vel essensen i spørsmålet.

Har du blitt igjen i bygda du har vokst opp?

Men du kommer jo fra en by.....  selv om det tidligere var et tettsted/bygd så er det jo en by nå.

Hvor liten må bygda være for at man skal få lov til å svare i tråden? Under 1000 innbyggere? 100? 10?

• Liker 1
Skrevet

Flyttet langt bort i 12 år. Flyttet "hjem" til et tettsted i en bygd som 31-åring. Syns det er litt sunt å komme seg bort noen år. Får litt andre perspektiver på livet. 

Anonymkode: 91fae...4a1

Gjest Smeltemann
Skrevet
Knirke skrev (1 minutt siden):

Hvor liten må bygda være for at man skal få lov til å svare i tråden? Under 1000 innbyggere? 100? 10?

Stor forskjell på status som bygd og status som by.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

I Oslo finnes det fagfolk vettu, de bryr seg ikke så mye om holdninger… ;) 

Anonymkode: 8023e...ea1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Alltid endel 16-18 åringer i bygda som vil ha seg i baksete på BMWn. 

Skrevet

Kjørte lang Mercedes i ungdommen, hadde sjåfør i helgene.

Mange g-stringer og truser som ble gjenglemt i den bilen 😂😂😂

Anonymkode: 52d62...3ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...