Gå til innhold

Pax-garderobe tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt pax-garderobe og skal nå sette opp en for første gang. Jeg ønsker hengslede dører, og det setter jo litt begrensninger i forhold til hvor jeg kan plassere skuffer. (Jeg vet jeg ikke kan ha skuffer nederest - er det andre steder jeg ikke kan ha det?)

Er det noen som har det som har noen erfaringer og tips til hva som kan være praktisk eller ugreit i forhold til utforming, innredning, farge, oppsett generelt? Synes dette er så forferdelig vanskelig og tar imot alt av tips med stor takk💞

Anonymkode: 0cfe2...778

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På ikea.no kan du tegne garderoben. Dersom du setter på hengslede dører først, vil det ikke være mulig å plassere skuffer e.l. på steder der de kolliderer med hengslene.

Anonymkode: d53c8...a87

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med innredningen, men jeg skal aldri noen sinne ha skyvedører igjen fordi de er gigantiske. Hadde jeg valgt på nytt ville jeg valgt gardin istedet.

Jeg har skohyller nederst i hvert skap og skuffer. Skuffene kjøper du enkeltvis, så det bør være fullt mulig å kombinere skuffer med skap. Jeg elsker skuffer fremfor hyller, det gjør det mulig å utnytte hele rommet og ha oversikt også bakerst. 

Begge skapene mine har hengeplass øverst - den ene er "lang heng" til kjoler osv. Den andre er "kortheng" til bukser og skjorter. Skuffer til undertøy, sengetøy, og alt annet som ikke kan henge. Hadde jeg hatt mer plass skulle mer hengt - da slipper man å legge sammen så mye.

Skrevet

Bare vær obs på at Ikea mangler sykt mye til pax om dagen grunnet pandemien. 

Anonymkode: 975d9...de6

Skrevet

Ja, tror ikke du trenger å stresse med dette med det første 😅 

Anonymkode: d3931...d98

Skrevet

Bomkjøp: buksehenger. Ble raskt byttet ut. Tar mye plass og får inn dobbelt så mye klær på samme kubikk som den med skuffer i stedet. Skuffer med glassfronter er fantastisk og oversiktlig. Har også en skuff til smykker/belter/tørkler.  Det er en smal skuff med en innsats/avdeler. Har Stang til overdeler/bluser i i det ene skapet, lenger avstand mellom skuffer og stang i det andre til kjoler. Jeg har det høyeste skapet og på toppen har jeg en hylle med skubb oppbevaring så jeg kan lagre sesongklær og rullere mellom sesongene 🙂

• Liker 1
Skrevet
Sjela skrev (29 minutter siden):

Bomkjøp: buksehenger. Ble raskt byttet ut. Tar mye plass og får inn dobbelt så mye klær på samme kubikk som den med skuffer i stedet. Skuffer med glassfronter er fantastisk og oversiktlig. Har også en skuff til smykker/belter/tørkler.  Det er en smal skuff med en innsats/avdeler. Har Stang til overdeler/bluser i i det ene skapet, lenger avstand mellom skuffer og stang i det andre til kjoler. Jeg har det høyeste skapet og på toppen har jeg en hylle med skubb oppbevaring så jeg kan lagre sesongklær og rullere mellom sesongene 🙂

Enig i at buksehenger var bomkjøp, vi brukte den aldri. Vi har satt inn to lave elfa-reoler i stedet, med skuffer. De passer akkurat, og siden vi hadde dem, så brukte vi dem. Har oppheng til klær øverst, vi har høyeste skapet med 4 deler. De to ytterste delene har jeg kun skuffer, og hyller øverst. 

Har hengslede dører og tenkte å bytte ut til skyvedør, men siden Blondie65 har så dårlig erfaring med dem, så tror jeg at vi beholder de dørene vi har. 

Anonymkode: b9b4f...14c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig i at buksehenger var bomkjøp, vi brukte den aldri. Vi har satt inn to lave elfa-reoler i stedet, med skuffer. De passer akkurat, og siden vi hadde dem, så brukte vi dem. Har oppheng til klær øverst, vi har høyeste skapet med 4 deler. De to ytterste delene har jeg kun skuffer, og hyller øverst. 

Har hengslede dører og tenkte å bytte ut til skyvedør, men siden Blondie65 har så dårlig erfaring med dem, så tror jeg at vi beholder de dørene vi har. 

Jeg er fornøyd med mine skyvedører😊

Anonymkode: 16cea...632

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er fornøyd med mine skyvedører😊

Anonymkode: 16cea...632

Så skyvedørene er ikke gigantiske?  Aner ikke hva jeg ser for meg 😄 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...