Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tips ønskes 🌟 
Vi ønsker å bo barnevennlig sted med gangavstand til butikker, lekeplasser og kaféer. Gjerne i nærheten av andre sosiale småbarnsfamilier. 
Helst litt urban følelse - hva anbefaler dere da av Lørenskog og Lillestrøm? 
Har også vurdert Løren ☺️ Takk!

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både Lillestrøm og Lørenskog kan gi deg en urban følelse. Strømmen anbefales å vurderes. 

Strømmen og Lørenskog kan nok gi hakket mer av opplevelser enn Lillestrøm. Sistnevnte har riktignok kino, men Lørenskog har Megafun og SNØ skisenter. Kaféer er det nok mer av i Strømmen enn i Lillestrøm og Lørenskog. Så det kommer mye an på alderen på barna, og hva man vil prioritere.

Anonymkode: abff3...255

Skrevet

Jeg vokste opp i Rælingen med gangavstand til Lillestrøm stasjon. Det var veldig fint og praktisk.

Anonymkode: 396aa...509

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Både Lillestrøm og Lørenskog kan gi deg en urban følelse. Strømmen anbefales å vurderes. 

Strømmen og Lørenskog kan nok gi hakket mer av opplevelser enn Lillestrøm. Sistnevnte har riktignok kino, men Lørenskog har Megafun og SNØ skisenter. Kaféer er det nok mer av i Strømmen enn i Lillestrøm og Lørenskog. Så det kommer mye an på alderen på barna, og hva man vil prioritere.

Anonymkode: abff3...255

Fin kino på Lørenskog også :)

https://www.lorenskogkino.no/

og mange aktiviteter på Kulturhuset for store og små. 

Anonymkode: 885a5...b06

Skrevet

Så lenge barna ikke ender opp på Strømmen VGS. Den skolen får besøk av politi innimellom for å si det sånn.

Anonymkode: c91a9...be2

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, tull, innhold med opphavsrett og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Skrevet

Jeg bor i nærheten av Lillestrøm, det er en hyggelig liten by med en del tilbud. I følge venner av meg som er politi er det også lite kriminalitet der, og det som skjer er gjerne knyttet til knutepunktene som togstasjonen og bussterminalen. Rælingen med kort vei til Lillestrøm er hyggelig og grønt. 

I Lørenskog derimot, har politiet mye utrykninger. Der er det mye som foregår og det har blitt litt «ghetto»/drabantby-følelse. Men det finnes selvfølgelig hyggeligere områder der også, der prisnivået er høyere. Jeg ville uansett styrt unna Lørenskog. Det bygges utrolig mye nede på sletta (Skårer) der man vel prøver å bygge opp et slags sentrum etterhvert, som Lørenskog per nå ikke har.

Løren har etterhvert blitt hyggelig, har jeg inntrykk av. Lykke til😊

Anonymkode: e9e91...7be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...