Niko Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Hei! Tips ønskes 🌟 Vi ønsker å bo barnevennlig sted med gangavstand til butikker, lekeplasser og kaféer. Gjerne i nærheten av andre sosiale småbarnsfamilier. Helst litt urban følelse - hva anbefaler dere da av Lørenskog og Lillestrøm? Har også vurdert Løren ☺️ Takk!
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Løren? Som i Oslo? Hvorfor akkurat de tre stedene? Personlig hadde jeg valgt Oslo over alt annet. Særlig over småsteder rundt Oslo. Da ville jeg heller flyttet til neste ordentlige sted liksom, som feks Drammen eller Gjøvik. Men innad i Oslo hadde jeg ikke valgt Løren akkurat, utrivelig fortettet sted med kjipe bygninger. Anonymkode: dc06b...34b 11
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 Så du liker kun stedene som begynner med "L"? Anonymkode: 49116...a03 11
Niko Skrevet 21. november 2021 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Løren? Som i Oslo? Hvorfor akkurat de tre stedene? Personlig hadde jeg valgt Oslo over alt annet. Særlig over småsteder rundt Oslo. Da ville jeg heller flyttet til neste ordentlige sted liksom, som feks Drammen eller Gjøvik. Men innad i Oslo hadde jeg ikke valgt Løren akkurat, utrivelig fortettet sted med kjipe bygninger. Anonymkode: dc06b...34b Fordi vi nå bor på Rotnes i Nittedal og det er ikke gangavstand til noen ting her, og det ønsker vi oss. Har da fått tips om de stedene. Ja, Løren i Oslo. Fått inntrykk av at det er hyggelig og sosialt å bo der med gangavstand til "alt". Hvor i Oslo da? 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 Lillestrøm over Lørenskog hvis du vil ha «byfølelse», Lørenskog har ikke ett sentrum, men noen kjøpesenter spredt litt her og der. Og ikke minst er det kortere vei inn til Oslo om enn skal pendle, 10 min med tog (går minst hvert 10. minutt). Anonymkode: bdbf9...9a3 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #6 Skrevet 21. november 2021 Kurland ❤ Anonymkode: e0ab1...d14
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #7 Skrevet 21. november 2021 Niko skrev (23 minutter siden): Fordi vi nå bor på Rotnes i Nittedal og det er ikke gangavstand til noen ting her, og det ønsker vi oss. Har da fått tips om de stedene. Ja, Løren i Oslo. Fått inntrykk av at det er hyggelig og sosialt å bo der med gangavstand til "alt". Hvor i Oslo da? Hadde nesten valgt alle områder over Løren for å være ærlig. Trivelige steder for barnefamilier kan jo være Disen/Årvoll, Ullevål, Grefsen, Kringsjå, Nordberg. Dersom du faktisk ønsker byfølelse og nærhet til alt, ville jeg valgt Grunerløkka eller Majorstuen feks. Løren er ikke sentralt, bare nye stygge leiligheter og kjøpesenter. Hadde lett valgt Groruddalen over Løren faktisk, men heller Løren enn sørøst etter min smak. Anonymkode: dc06b...34b 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #8 Skrevet 21. november 2021 Kan anbefale Strømmen (mellom Lillestrøm og Lørenskog). Gode skoler, digert kjøpesenter i umiddelbar nærhet, tog som bare tar 20 min til Oslo, nærhet til skog og mark og veldig hyggelige mennesker. Anonymkode: 9dcc1...721 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #9 Skrevet 21. november 2021 Lillestrøm er veldig hyggelig og har alle tingene du nevner. Dessverre begynner det å bli temmelig dyrt her også. Anonymkode: 79547...8e5 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #10 Skrevet 21. november 2021 Haha, hadde droppet Lørenskog i hvert fall Anonymkode: 245fb...3cb 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #11 Skrevet 21. november 2021 Ser noen allerede har anbefalt Årvoll, og jeg kaster meg på den. Tonsenhagen, Kalbakken, Ammerud, Risløkka, Grefsen, Storo også. Anonymkode: 9f7fe...313 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #12 Skrevet 21. november 2021 Kanskje noe sånt (Lørenskog)? https://www.finn.no/239298010 kort vei til det meste, og rett ved marka. Anonymkode: 95933...436
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #13 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Haha, hadde droppet Lørenskog i hvert fall Anonymkode: 245fb...3cb Fordi?? Jeg synes at Lørenskog er fin, spesielt Fjellhamar og Rasta. Anonymkode: 49116...a03
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #14 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ser noen allerede har anbefalt Årvoll, og jeg kaster meg på den. Tonsenhagen, Kalbakken, Ammerud, Risløkka, Grefsen, Storo også. Anonymkode: 9f7fe...313 Årvoll? Lang vei til sentrum og bare buss, ingen trikk eller t-bane. Anonymkode: 49116...a03 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #15 Skrevet 21. november 2021 Niko skrev (38 minutter siden): Fordi vi nå bor på Rotnes i Nittedal og det er ikke gangavstand til noen ting her, og det ønsker vi oss. Har da fått tips om de stedene. Ja, Løren i Oslo. Fått inntrykk av at det er hyggelig og sosialt å bo der med gangavstand til "alt". Hvor i Oslo da? Vi bor på løren, tviler på at de som kommenterer så negativt gjør det. Vi har ikke barn, men har familie og venner med barn som også bor her, og vi trives veldig godt alle sammen. At dere som kommenterer liker rekkehusområder som er litt lengre unna ting er helt greit - mange barnefamilier gjør dette, men det er jo ikke det ts etterspør. Løren har blitt kjempetrivelig om man liker urbant miljø og samtidig vil ha nok grønt i nærheten. Det er mye høye blokker, men det er jo det som gir den fine byfølelsen for de av oss som liker sånn. Blokkene er nye og stilige, de har stort sett alltid store koselige bakgårder som det er trivelig å gå gjennom, med mye grønt og fine lekeplasser. Det er flere skoler og barnehager under 5 min gange unna. Vi har også gangavstand til omtrent 5 koselige kafeer/bakerier, og enda flere restauranter, der de fleste er veldig familievennlige. Andre fasiliteter er også nært, og det er mange matbutikker og andre butikker helt i nærheten. For større shoppingrunde er det en kort tur med buss eller bane til Storo, og det er heller ikke langt til byen. I tillegg går det koselige barnevennlige turstier flere retninger, både til marka og (hvis man går litt gjennom borettslag først) til kampen via tøyenparken. Veldig få av de andre stedene som nevnes i Oslo har alt dette (Storo/Grefsen stasjon har dette, men der er det et kjøpesenter du har kort avstand til, og bortsett fra nybyggene intill toglinja så er det et ganske slitent område uten den samme urbane følelsen som løren har). Anonymkode: 0a249...287 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #16 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hadde nesten valgt alle områder over Løren for å være ærlig. Trivelige steder for barnefamilier kan jo være Disen/Årvoll, Ullevål, Grefsen, Kringsjå, Nordberg. Dersom du faktisk ønsker byfølelse og nærhet til alt, ville jeg valgt Grunerløkka eller Majorstuen feks. Løren er ikke sentralt, bare nye stygge leiligheter og kjøpesenter. Hadde lett valgt Groruddalen over Løren faktisk, men heller Løren enn sørøst etter min smak. Anonymkode: dc06b...34b Hvilket kjøpesenter mener du? Løren har ikke noe ordentlig kjøpesenter, det har et lite nærsenter, samt flere butikker, kafeer og restauranter spredt utover. Mener du at alle stedene du nevner har gangavstand til kafeer og lekeplasser og butikker, og har urban følelse? Eller at Grünerløkka og Majorstua er barnevennlig med mye lekeplasser og mange sosiale barnefamilier i nærheten? Du trenger ikke like løren selv, men det er en grunn til at det nesten bare er barnefamilier her- det er en mellomting av urbant og barnevennlig som mange setter pris på - absolutt ikke nær Oslo s eller andre sentrumsstrøk, men med kort vei til mange arbeidsplasser og områder i byen, og området i seg selv er jo også på vei til å bli et ekstra sentrum i seg selv med alt man har tilgang til. Også føles det veldig trygt og rolig her, sikkert på grunn av alle småbarnsfamiliene. Anonymkode: 0a249...287 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #17 Skrevet 21. november 2021 Løren er hyggelig, men preget av veldig tett bebyggelse og dårlig kollektivtilbud. Det er i ferd med å utvikles en del sosiale problemer, trolig pga relativt mye leieleiligheter. Langt til marka og samtidig kronglete til sentrum. Skolen er ganske bra. Lørenskog og Lillestrøm vet jeg lite om. Pussig kombinasjon av alternativer. Anonymkode: f3395...f31 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #18 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er i ferd med å utvikles en del sosiale problemer, trolig pga relativt mye leieleiligheter. Anonymkode: f3395...f31 Veldig kunnskapsløst utsagn i og med at boligprisene i Oslo gjør det veldig vanskelig å komme seg inn på markedet for folk flest. Alle typer folk er på leiemarkedet. Anonymkode: fac60...333 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #19 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi bor på løren, tviler på at de som kommenterer så negativt gjør det. Vi har ikke barn, men har familie og venner med barn som også bor her, og vi trives veldig godt alle sammen. At dere som kommenterer liker rekkehusområder som er litt lengre unna ting er helt greit - mange barnefamilier gjør dette, men det er jo ikke det ts etterspør. Løren har blitt kjempetrivelig om man liker urbant miljø og samtidig vil ha nok grønt i nærheten. Det er mye høye blokker, men det er jo det som gir den fine byfølelsen for de av oss som liker sånn. Blokkene er nye og stilige, de har stort sett alltid store koselige bakgårder som det er trivelig å gå gjennom, med mye grønt og fine lekeplasser. Det er flere skoler og barnehager under 5 min gange unna. Vi har også gangavstand til omtrent 5 koselige kafeer/bakerier, og enda flere restauranter, der de fleste er veldig familievennlige. Andre fasiliteter er også nært, og det er mange matbutikker og andre butikker helt i nærheten. For større shoppingrunde er det en kort tur med buss eller bane til Storo, og det er heller ikke langt til byen. I tillegg går det koselige barnevennlige turstier flere retninger, både til marka og (hvis man går litt gjennom borettslag først) til kampen via tøyenparken. Veldig få av de andre stedene som nevnes i Oslo har alt dette (Storo/Grefsen stasjon har dette, men der er det et kjøpesenter du har kort avstand til, og bortsett fra nybyggene intill toglinja så er det et ganske slitent område uten den samme urbane følelsen som løren har). Anonymkode: 0a249...287 Jeg er fra Oslo, og hele min vennekrets er enige om at Løren-området er ødelagt. Nyinnflyttere lar seg muligens lure inn dit, men ellers er det sjeldent førstevalget. Men herregud, det er jo flott om du trives der. Anonymkode: dc06b...34b 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #20 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Veldig kunnskapsløst utsagn i og med at boligprisene i Oslo gjør det veldig vanskelig å komme seg inn på markedet for folk flest. Alle typer folk er på leiemarkedet. Anonymkode: fac60...333 Overhodet ikke kunnskapsløst. Jeg jobber i området og innenfor grupper med sosiale utfordringer. Løren har uproporsjonalt store grupper med utfordringer, gitt hvor mange nybygg der er, mange middelklasse-barnefamilier etc. Anonymkode: f3395...f31 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå