AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Har en baby på tre uker som ikke har hatt bæsjebleie på to dager. Forstått det sånn att dette ikke er normalt når en fullammer? Babyen spiser godt og legger på seg. Virker ikke til å ha ubehag som jeg kan oppfatte, men det kommer en del luft og babyen spenner seg i blant som om det jobbes for å få ut bæsj/luft. Jeg er førstegangsmor så kan hende det er ting jeg ikke har oppfattet. Har hatt flere bæsjebleier om dagen før dette. Og har mange våte bleier nå, bare ikke med bæsj. Om det ikke kommer bæsj i dag vil jeg kontakte noen i morgen, men hvem kontakter man? Ringer man direkte til helsesykepleier som babyen følges opp av eller lege? Eller hva gjør man egentlig? Anonymkode: 151b3...df8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Ring legevakt og spør. Anonymkode: 54cfb...a2c
solmåneogstjerner Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 (endret) Det er faktisk helt normalt når man fullammer. Du trenger ikke stresse med dette, men selvsagt kan du ringe helsestasjonen i morgen. De kommer til å fortelle deg at dette er helt vanlig og ingenting å bekymre seg for. Det kan fint gå ihvertfall en uke uten avføring ved fullamming. ❤ Endret 21. november 2021 av solmåneogstjerner 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #4 Skrevet 21. november 2021 solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå): Det er faktisk helt normalt når man fullammer. Du trenger ikke stresse med dette, men selvsagt kan du ringe helsestasjonen i morgen. De kommer til å fortelle deg at dette er helt vanlig og ingenting å bekymre seg for. Det kan fint gå ihvertfall en uke uten avføring. ❤ Leste at babyer under 6 uker skal bæsje hver dag? Anonymkode: 151b3...df8
solmåneogstjerner Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ring legevakt og spør. Anonymkode: 54cfb...a2c Nei det er helt unødvendig 3
solmåneogstjerner Skrevet 21. november 2021 #6 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leste at babyer under 6 uker skal bæsje hver dag? Anonymkode: 151b3...df8 Nei ikke så lenge de fullammes. 4
Lykke Li Skrevet 21. november 2021 #7 Skrevet 21. november 2021 Du kan ta kontakt med helsestasjonen i morgen. Det er ikke helt unormalt, men de fleste barn under 4 uker skal ha avføring hver dag - men etter 4 uker er det helt vanlig at det kan gå alt fra 2 dager - 2 uker i mellom. Kan hende babyen din bare er tidligere ute enn gjennomsnittet 😊 Det går nok helt fint❤
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #8 Skrevet 21. november 2021 Og så kommer det mye gulp rett etter mat. Så føles nesten som babyen gulper opp igjen all melka som er spist. Jeg er sikkert dum nå, men? Anonymkode: 151b3...df8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #9 Skrevet 21. november 2021 Ja, du er litt dum som spør om din baby sin helse på et forum. Anonymkode: 54cfb...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #10 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ring legevakt og spør. Anonymkode: 54cfb...a2c Så lenge allmenntilstand til babyen min er fin og alt annet er greit bruker jeg ikke legevakt til slikt. Anonymkode: 151b3...df8 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #11 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, du er litt dum som spør om din baby sin helse på et forum. Anonymkode: 54cfb...a2c Ok. Lykke Li skrev (6 minutter siden): Du kan ta kontakt med helsestasjonen i morgen. Det er ikke helt unormalt, men de fleste barn under 4 uker skal ha avføring hver dag - men etter 4 uker er det helt vanlig at det kan gå alt fra 2 dager - 2 uker i mellom. Kan hende babyen din bare er tidligere ute enn gjennomsnittet 😊 Det går nok helt fint❤ solmåneogstjerner skrev (7 minutter siden): Nei ikke så lenge de fullammes. Takk for svar 😊 Anonymkode: 151b3...df8
Lykke Li Skrevet 21. november 2021 #12 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og så kommer det mye gulp rett etter mat. Så føles nesten som babyen gulper opp igjen all melka som er spist. Jeg er sikkert dum nå, men? Anonymkode: 151b3...df8 Du er ikke dum, du er førstegsngsmamma og det er utrolig mange ting som du tenker at dette burde jeg vite, men som ingen har fortalt eller lært deg før 😊 Babyer gulper, noen mye, og noen lite. Så lenge babyen går opp i vekt som den skal er det i utgangspunktet ikke noe å være bekymret for, bare ha gulpekluter tilgjengelig, og husk å rape godt. Vi måtte rape med vår litt innimellom spisingen for å redusere gulpingen. 2
GulSitron Skrevet 21. november 2021 #13 Skrevet 21. november 2021 Sånn jeg har forstått det bør en baby som får mme ha en bæsjebleie om dagen, mens hvis du fullammer kan det gå flere dager uten bæsjebleie uten at det er noe farlig. Er du i tvil kan du ringe helsestasjon i morgen og snakke med noen der 😊 Du er en bra mamma, ikke glem det! 🥰 Det er ikke bare bare å bli mamma heller ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #14 Skrevet 21. november 2021 Det er riktig at fullammede barn kan gå flere dager uten avføring, men da helst når de er eldre enn TS sin baby. Hovedbekymringen er dog om barnet får i seg nok mat. Ville ringt og rådført meg med helsestasjon i morgen. Anonymkode: 923b0...032
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #15 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er riktig at fullammede barn kan gå flere dager uten avføring, men da helst når de er eldre enn TS sin baby. Hovedbekymringen er dog om barnet får i seg nok mat. Ville ringt og rådført meg med helsestasjon i morgen. Anonymkode: 923b0...032 Vet du hvilke andre ting som kan være feil ? Anonymkode: 151b3...df8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #16 Skrevet 21. november 2021 Min første ble fullammer og bæsjet en gang pr. Uke Anonymkode: 8a2e0...6d6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #17 Skrevet 21. november 2021 Det er gjerne i slike tilfeller der man plutselig får en baby med bæsj oppover hele ryggen 😅 Gjerne snakk med helsestasjonen i morgen, evt ta kontakt med legevakten om det skulle skje noen endring i oppførsel/allmentilstand i dag/natt. Anonymkode: f567a...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #18 Skrevet 21. november 2021 Du ser på barnet om noe er galt. Jeg var på intensiven med ene min, jeg snakket mye med intensivsykepleierne. De sa det er så mye uro i foreldre i dag over de minste ting. De tipset foreldre om å bare se på barnet. Iaktta det. Virker det friskt? Se på huden, energien og helheten. Man må ikke henge seg så opp i hver minste ting. Babyer er jo ikke konstruert helt ubrukelige. Er det noe alvorlig merker du det!! Et par dager uten bæsjebleie er ikke alvorlig. Slapp av, den kommer snart. Garantert!! Anonymkode: e0366...64c 3
Myml1 Skrevet 21. november 2021 #19 Skrevet 21. november 2021 Et barn under 6uker skal i teorien bæsje hver dag uansett om det er mm eller mme. Om babyen ikke bæsjer i løpet av 2 dager i den alderen bør du kontakte hs slik at du kan gjøre en vurdering sammen med henne. Faren er at barnet ikke tar til seg nokk mat, og derfor ikke har avføring
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #20 Skrevet 21. november 2021 Myml1 skrev (1 time siden): Et barn under 6uker skal i teorien bæsje hver dag uansett om det er mm eller mme. Om babyen ikke bæsjer i løpet av 2 dager i den alderen bør du kontakte hs slik at du kan gjøre en vurdering sammen med henne. Faren er at barnet ikke tar til seg nokk mat, og derfor ikke har avføring Ingen av mine bæsjet hver dag i den alderen (altså under seks uker). Hadde ikke bekymret meg for 2 dager uten avføring så lenge det er nok våte bleier. Anonymkode: 2dce0...c5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå