Gå til innhold

Dårlig samvittighet over å snakke med andre på byen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute med en venninne på fredag, som nylig har gått gjennom ett brudd med en hun var sammen med i 7 år. Når vi er to jenter ute kommer det selvfølgelig endel gutter bort, og jeg prøvde å introdusere de for venninnen min. Hun ble sittende å snakke med en resten av kvelden, og jeg ble sittende alene store deler av tiden pga de skulle danse. Da kommer det andre gutter bort og begynner å snakke med meg, helt normale samtaler.

Noen av de kom med kommentarer på at jeg var pen, og da fortalte jeg med engang at jeg har kjæreste. Likevel har jeg dårlig samvittighet for å ha snakket med det motsatte kjønn, selv om samtalene var normale og ikke preget av annet enn «hva jobber du med da» o.l. Har jeg grunn til å ha dette? Jeg er veldig utadvendt og blid når jeg drikker og ønsket ikke sitte som en sur ugle for meg selv, spesielt siden venninnen min var opptatt. Har også fortalt kjæresten min om samtalene og at jeg informerte om at jeg hadde kjæreste med engang noen prøvde seg. 

Anonymkode: 9ca44...c43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov å snakke med folk selv om man er i forhold.

Anonymkode: 8f465...fed

• Liker 11
Skrevet

Jeg ser ikke problemet med å snakke med andre mennesker selv om man er i et forhold. Det går også an å ta i mot komplimenter på en bedre måte enn å svare «jeg har kjæreste».

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er lov å snakke med folk selv om man er i forhold.

Ja jeg vet. Får bare dårlig samvittighet da han blir så stresset når jeg forteller at det kom gutter bort å prøvde seg. Har sikkert måtte snakke med 5 forskjellige menn i løpet av kvelden, men som sagt helt normale samtaler og dersom noen prøvde seg gav jeg info med engang om at jeg hadde kjæreste 

Skrevet

Helt normalt å snakke med begge kjønn. Og du fortalte jo at du hadde kjæreste når du mistenkte at noen var interessert pga at de komplimenterte utseende. Og du fortalte kjæresten etterpå. Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for med mindre du prøvde å lure dem for drinker eller rotet med dem e.l.

Anonymkode: acd20...807

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt normalt å snakke med begge kjønn. Og du fortalte jo at du hadde kjæreste når du mistenkte at noen var interessert pga at de komplimenterte utseende. Og du fortalte kjæresten etterpå. Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for med mindre du prøvde å lure dem for drinker eller rotet med dem e.l.

Anonymkode: acd20...807

Nei mottok ingen drinker, danset ikke med noen og rotet selvfølgelig heller ikke med noen så har jo ikke gjort noe galt i den forstand, liker bare å være sosial når jeg er ute. Men kjennes likevel feil ut at jeg har måttet sitte å snakke med haugevis med menn om du skjønner 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg var ute med en venninne på fredag, som nylig har gått gjennom ett brudd med en hun var sammen med i 7 år. Når vi er to jenter ute kommer det selvfølgelig endel gutter bort, og jeg prøvde å introdusere de for venninnen min. Hun ble sittende å snakke med en resten av kvelden, og jeg ble sittende alene store deler av tiden pga de skulle danse. Da kommer det andre gutter bort og begynner å snakke med meg, helt normale samtaler.

Noen av de kom med kommentarer på at jeg var pen, og da fortalte jeg med engang at jeg har kjæreste. Likevel har jeg dårlig samvittighet for å ha snakket med det motsatte kjønn, selv om samtalene var normale og ikke preget av annet enn «hva jobber du med da» o.l. Har jeg grunn til å ha dette? Jeg er veldig utadvendt og blid når jeg drikker og ønsket ikke sitte som en sur ugle for meg selv, spesielt siden venninnen min var opptatt. Har også fortalt kjæresten min om samtalene og at jeg informerte om at jeg hadde kjæreste med engang noen prøvde seg. 

Snakker du ikke med motsatte kjønn ellers i hverdagen? På jobb? På butikken? Det er normalt å prate med folk. 

Anonymkode: 0f438...b1e

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei mottok ingen drinker, danset ikke med noen og rotet selvfølgelig heller ikke med noen så har jo ikke gjort noe galt i den forstand, liker bare å være sosial når jeg er ute. Men kjennes likevel feil ut at jeg har måttet sitte å snakke med haugevis med menn om du skjønner 

Er kjæresten din fryktelig sjalu, eller har du vært i et tidligere forhold med sjalusiproblemer?

• Liker 1
Skrevet

Dette handler ikke om sjalusi, men om respekt.

Enkelte av oss har menn som er så bra at vi ikke vil gjøre noe som medfører risiko for å miste han, og/eller det ville vært skuffende om mannen ikke brydde seg.

Jeg forstår deg kjempegodt, trådstarter.

Samtidig, det ville jo ikke kommet som et sjokk på meg at jeg havnet i en slik situasjon hvis jeg dro ut på byn. Dermed ville jeg ha reflektert litt over hva hensikten var...

Hvis hensikten var å ha kvalitetstid med den nysingle venninnen, så ville jeg ha funnet på noe ganske annet; spa, fjelltur, kurs eller lignende.

Hvis hensikten var at hun ønsket å treffe en fling, noe useriøst, noen å adsprede tankene med, så ville jeg overlatt henne til seg selv eller med andre single kvinner.

Hvis hensikten var at hun ønsket å treffe en mann, for noe mer seriøst, så ville jeg invitert henne og en jeg trodde kunne passe, hjem på middag eller noe slikt.

Det siste er muligens litt i tidligste laget for henne da.

Vil man unngå å bli kontaktet av menn så må man ofte gjøre grep for å oppnå det.

Var jeg deg, ville jeg snakket med mannen din om hva han tenkte om disse tingene. Det er ofte sånne samtaler som gjør at en kommer nærmere hverandre :) 

• Liker 1
Skrevet

noen punkter her jeg vil presisere

- dårlig samvitighet når du aviste dem? du tok alldri noen drinker med dem eller noe

- vennina di hadde det "hyggelig" med dem mest sannsynelig for å søke bekreftelse etter brudd.

- folka som kom bort til dere er ikke vennene deres heller ikke noen som liker venninen din og omvendt. de er bare ute etter moro og antakligvis kontaktet dere etter å ha blitt avist av utallige kvinner

håper hun ikke hadde sex med dem?

Anonymkode: 7aebb...828

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja jeg vet. Får bare dårlig samvittighet da han blir så stresset når jeg forteller at det kom gutter bort å prøvde seg. Har sikkert måtte snakke med 5 forskjellige menn i løpet av kvelden, men som sagt helt normale samtaler og dersom noen prøvde seg gav jeg info med engang om at jeg hadde kjæreste 

Hvorfor må du gi han referat fra kvelden?

• Liker 2
Skrevet
Rosmarin(ert) skrev (2 timer siden):

Jeg ser ikke problemet med å snakke med andre mennesker selv om man er i et forhold. Det går også an å ta i mot komplimenter på en bedre måte enn å svare «jeg har kjæreste».

Enig her. 

Hvis du synes det er vanskelig å prate med det motsatte kjønn når du er i et forhold burde dere kanskje gå ut flere enn 2 stk. 

Skrevet

Det er lov å snakke med motsatt kjønn selv når man er i et forhold!

Spesielt når man er ute på byn som wingwoman for en venninne, det er jo en del av stillingsbeskrivelsen. 

Anonymkode: 6eeba...042

Skrevet

Det er lov å prate med andre mennesker når man er ute. Du satte klare grenser; du flørtet ikke, og om noen viste tegn på flørting, så ga du med en gang beskjed om at du ikke var interessert og at du har kjæreste.

Hvorfor har du dårlig samvittighet? Er typen din veldig sjalu? Gir han deg dårlig samvittighet om du har lyst til å gå ut med venninner? Hvorfor er du sammen med noen som ikke stoler på deg, og stoler på at du tar gode valg for deg selv og forholdet?

En vanlig person vil si "Du skal ut med venninnen din? Så flott! Kos dere masse.", og når du kommer hjem: "Var det en fin kveld? Så bra 😊 Forresten, en ny sesong av x er ute nå. Skal vi ordne med Taco og noe snacks og se i morgen kveld?" 

Anonymkode: 16af7...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...