AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Hei. Jeg er usikker på hva som feiler meg, men har tenkt tanken lungebetennelse. Jeg ble syk for 1 uke siden, men ikke så syk at jeg ikke kunne ta meg av ungen min på egenhånd, var bare slapp i formen og forkjølet. Gikk på jobb mandagen, følte meg ikke bedre men heller ikke verre. Gikk på jobb tirsdagen, men da fikk jeg sterk hodepine og høy feber ut over dagen og kvelden. Var hjemme onsdagen, sov hele dagen frem til henting i bhg. Formen ble ikke bedre av det, bortsett fra at feberen forsvant. Jeg var fremdeles veldig slapp, masse hoste, fryktelig tung og bråkete pust. Ingen matlyst. Må ta pustepauser på hundetur og går veldig sakte for meg å være. På torsdag var det krise på jobb, og alt som kunne gå galt gikk galt dagen før, så de spurte om jeg kunne komme, og det gjorde jeg. Da steg feberen igjen med en gang, og jeg måtte gå hjem tidlig. Var hjemme fredag. Følte meg elendig lørdag, hvilte store deler av dagen, og la meg tidlig. Idag er status at hosten, tettheten og hodepinen fremdeles er til stede som vanlig, men jeg føler meg kvikkere og har litt matlyst. Høres dette ut som lungebetennelse? Burde jeg gå til legen, eller er det ok å gå på jobb i morgen? Det blir dårlig stemning om jeg blir hjemme i morgen også, får daglige oppdateringer om hva som går galt i mitt fravær, når jeg ikke er der (ikke fra sjefen men kolleger) så jeg har jo lyst å komme tilbake raskt. Har tatt to negative hjemmetester for korona, og ble fullvaksinert i september. Anonymkode: 95098...21c
Anneofgreengables Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Har du vært syk en uke bør du komme deg til legen. Om ikke annet så for å få noen dager sykemelding. De gangene jeg har hatt lungebetennelse har det vært mer langvarig feber, men greit å sjekke om det er noe bakterielt som bør behandles med antibiotika. Kan jo være bronkitt også. God bedring! 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 Hvis du tror du har lungebetennelse må du være hjemme og gå til lege. Det er kun legen som kan finne ut om du har lungebetennelse. Da jeg hadde dobbeltsidig lungebetennelse hadde jeg så kraftige frostrier at jeg nesten ikke greide å gå de få meterne som var til toalettet og det føltes ut som det stod en hest på brystet mitt og jeg kunne ikke prate. Anonymkode: 10963...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #4 Skrevet 21. november 2021 Mange blir syke med akkurat det du har nå. Du føler deg bedre i dag så det er et godt tegn 😊 Hosten kan sitte i flere uker. Det gjelder for barn og voksne. Anonymkode: 7b2eb...85a 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 Har du fortsatt feber? Anonymkode: b4c6d...343
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #6 Skrevet 21. november 2021 Jeg hadde lungebetennelse for noen år siden, og det var altså bare så grusomt. Jeg hadde hanglet litt noen dager, satt på kurs en dag å kjente at jeg følte meg helt dass, feberen steg og kroppen verket. På vei hjem så var det akkurat som om at kroppen kortsluttet, jeg måtte faktisk legge meg ned litt 😅 Jeg trodde jeg skulle dø en liten stund da jeg lå der, midt i et boligfelt på veien 😅😅😅 Kom meg etterhvert opp på beina igjen og til bussen, gikk rett hjem å la meg, feberen var helt sinnsyk og alt var dritt. Fikk moren min til å hente i barnehagen så jeg kunne sove litt, men våknet etterhvert av at det føltes som om at noen satt på brystkassa mi. Altså det gikk ikke ann å trekke pusten, det stoppet opp i halsen på en måte, samtidig som det gjorde vondt i brystkassa og ryggen. Dro på legevakta og hadde crp på 128 tror jeg det var, fikk antibiotika og ble bedre ila et par dager. Men det er det nærmeste jeg har følt på dødsangst for å si det sånn 😅 Vi er forresten alle forkjølet her hjemme nå, feber til og fra, hoster, vondt i kroppen - men det kan ikke sammenlignes med lungebetennelsen. Anonymkode: 843e4...66f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #7 Skrevet 21. november 2021 Ja, har erfaring. Jeg hadde ikke klart å skrive innlegg på KG, og i alle fall ikke gå på jobb. Det kom plutselig, og da merket man at det var alvorlig. Høy feber. Helt umulig å sove, da kroppen jobbet knallhardt for å hoste opp seigt slim. Vanskelig å få luft. Er nå forkjølet, med samme driten mange andre har. En dyp og helt forferdelig hoste. Våkner flere ganger om natta for å få opp slim. Men det er definitivt ikke lungebetennelse. (bor med en lege). Anonymkode: 02854...b3b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #8 Skrevet 21. november 2021 Fulgte du ikke med på pressekonferansen at man skal holde seg hjemme når en er syk, uansett. Du bør få en hastetime hos legen i morgen samt sykemelding. Anonymkode: 8e7c0...89a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #9 Skrevet 21. november 2021 Takk for alle svar. Jeg har aldri vært i nærheten av sengeliggende av forkjølelse før. Er egentlig aldri sengeliggende, så det er vel derfor jeg lurer 😅 de første dagene hadde ikke jeg heller klart å skrive noe innlegg på kg. Kunne ikke se serie, eller lese. Gikk på jobb en dag i mellom, men måtte kapitulere (da jeg brast i gråt på do, haha) Mistenker at jeg klarer mer nå, fordi jeg har hvilt i tre dager, men synes det er irriterende at jeg ikke har blitt helt bra enda. Hvis jeg er så dårlig av forkjølelse, må jeg begynne å bli gammel 😅 Jeg har nesten ikke feber nå, 37.9. Har jo sett koronarådene ja, men "alle" hangler litt på jobb, så jeg begynner å føle meg litt pingle.... Anonymkode: 95098...21c
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #10 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for alle svar. Jeg har aldri vært i nærheten av sengeliggende av forkjølelse før. Er egentlig aldri sengeliggende, så det er vel derfor jeg lurer 😅 de første dagene hadde ikke jeg heller klart å skrive noe innlegg på kg. Kunne ikke se serie, eller lese. Gikk på jobb en dag i mellom, men måtte kapitulere (da jeg brast i gråt på do, haha) Mistenker at jeg klarer mer nå, fordi jeg har hvilt i tre dager, men synes det er irriterende at jeg ikke har blitt helt bra enda. Hvis jeg er så dårlig av forkjølelse, må jeg begynne å bli gammel 😅 Jeg har nesten ikke feber nå, 37.9. Har jo sett koronarådene ja, men "alle" hangler litt på jobb, så jeg begynner å føle meg litt pingle.... Anonymkode: 95098...21c Hadde jeg hvilt i tre dager fremfor å dra så legevakta den dagen jeg ble så dårlig, så tror jeg at jeg hadde stryket med 😅 Det ble veldig ille veldig fort egentlig, jeg hadde definitivt ikke klart å gå på jobb. Men har vært forkjølet nå, mye som går nå, og har vært skikkelig forkjølet altså. Barna også. Enten så er det fordi det er så lenge siden vi har vært syke at det føles såpass ille ut eller så er det faktisk litt hissigere forkjølelse ute å går, aner ikke. Men min er erfaring er at når man først får lungebetennelse så er man ikke i tvil. Anonymkode: 843e4...66f
Anjatapinjata Skrevet 21. november 2021 #11 Skrevet 21. november 2021 Da jeg fikk det var det ingen tvil. Var ganske dårlig et par dager, jobbet som vanlig så idet jeg var ferdig på jobb på natten ble jeg skikkelig rar og uvel og fikk frostrier, sinnsykt opplegg der hele kroppen bare rister og man hakker tenner. Dette var på sommeren i 2018 da det var 20+++ døgnet rundt. Våknet dagen etter med hvilepuls i 130, hele venstre side av brystet verket ekstremt og jeg hadde under 50% pust. Dette var såklart pinsehelgen også så legevakten ville ikke ha meg inn engang, men måtte jo det😅 ble sendt på røntgen til og med så bra var det ikke. Men antibiotika tok knekken på den temmelig fort heldigvis 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå