AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Husverten har montert rørene til oppvaskmaskina feil, og det er vanskelig å få vedkommende til å komme innom å fikse det. Tenkte vi skulle prøve selv. Men hvordan får vi ut "toppen" til punkt nummer to på bildet? Anonymkode: e4fd7...cb8
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Jeg tror ikke det er noen topp/propp der, men at "plata" på toppen må kuttes av. Men før dere gjør noe som helst må dere vite hvordan dere får tettet hullet på nr. 1 når dere flytter slangen. Hvis huseier i det hele tatt har tatt hull der, da. Jeg har samme type avløp, og hos meg er kobling nr. 1 tett i flukt med røret. Dvs. den har ikke den samme "platen", men når jeg stikker fingeren inn møter jeg glatt plast uten hull i overgangen til røret. Anonymkode: f3efa...9c5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 Står det ikke på klistrelappen at det skal borres og ikke kuttes?. Anonymkode: 878a7...600 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #4 Skrevet 21. november 2021 Glemte å si: Siden dere må kutte av en del for å få det slik dere mener det skal være må dere være veldig sikre på at dere vet hva dere driver med. Mulig jeg heller hadde vasket opp for hånd en stund enn å risikere å bli erstatningsansvarlig. (Men når det er sagt er min oppvaskmaskin også koblet på nr. 2.) Anonymkode: f3efa...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Står det ikke på klistrelappen at det skal borres og ikke kuttes?. Anonymkode: 878a7...600 Det ser sånn ut, bra fanget. Anonymkode: f3efa...9c5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #6 Skrevet 21. november 2021 Hvorfor må du flytte den dit? Det går jo på samme avløpsrør. Anonymkode: 85abc...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #7 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvorfor må du flytte den dit? Det går jo på samme avløpsrør. Anonymkode: 85abc...3aa Nå gjetter jeg, men slik den er montert nå vil jeg tro det kan være fare for at avløpsvannet fra vasken renner inn i oppvaskmaskinen, siden oppvaskmaskinen er koblet på under vasken og nesten nede i vannlåsen. Anonymkode: f3efa...9c5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #8 Skrevet 21. november 2021 Hvis ikke du vet hva du gjør så ringer du rørlegger. Spesielt når du ikke eier huset selv. Anonymkode: c5ff7...569 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #9 Skrevet 21. november 2021 Ganske spesielt å styre på med vannrør som leietaker uten å varsle huseier først. Anonymkode: 4fd7e...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #10 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Husverten har montert rørene til oppvaskmaskina feil, og det er vanskelig å få vedkommende til å komme innom å fikse det. Tenkte vi skulle prøve selv. Men hvordan får vi ut "toppen" til punkt nummer to på bildet? Anonymkode: e4fd7...cb8 Hva er feilen? Fungerer ikke oppvaskmaskinen, kommer vann ut, men renner feil, kommer ut i kummen? Anonymkode: a430e...e9d
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #11 Skrevet 21. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis ikke du vet hva du gjør så ringer du rørlegger. Spesielt når du ikke eier huset selv. Anonymkode: c5ff7...569 Rørlegger har vært innom, det er han som sa vi måtte flytte på den. 3 hours ago, AnonymBruker said: Nå gjetter jeg, men slik den er montert nå vil jeg tro det kan være fare for at avløpsvannet fra vasken renner inn i oppvaskmaskinen, siden oppvaskmaskinen er koblet på under vasken og nesten nede i vannlåsen. Anonymkode: f3efa...9c5 Ja, det er nøyaktig det som skjer 1 hour ago, AnonymBruker said: Ganske spesielt å styre på med vannrør som leietaker uten å varsle huseier først. Anonymkode: 4fd7e...7f3 Vi har varslet utleier, men vedkommende svarer ikke. Anonymkode: e4fd7...cb8
Gjest Smeltemann Skrevet 21. november 2021 #12 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå gjetter jeg, men slik den er montert nå vil jeg tro det kan være fare for at avløpsvannet fra vasken renner inn i oppvaskmaskinen, siden oppvaskmaskinen er koblet på under vasken og nesten nede i vannlåsen. Anonymkode: f3efa...9c5 Er det ikke tilbakeslags ventil på oppvaskmaskinen? Dm
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #13 Skrevet 21. november 2021 Smeltemann skrev (1 time siden): Er det ikke tilbakeslags ventil på oppvaskmaskinen? Dm Jeg har prøvd å google litt, og det ser ikke ut som det er regnet som nødvendig, nettopp fordi slangen skal monteres med motfall. Men tilbakeslagsventil kan selvsagt monteres. Det TS kan gjøre selv er å henge avløpsslangen opp i en bue oppunder benken. Da blir det motfall på slangen selv om koblingen går vannrett inn på avløpet. Slik det ser ut på bildet er det dobbelt feil, vannrett montert kobling og en slange som henger rett ned og utover bunnen i skapet. Anonymkode: f3efa...9c5 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #14 Skrevet 21. november 2021 Hold tilbake husleie. Da kommer nok huseier på flekken Anonymkode: 7aea3...df3
Gjest Smeltemann Skrevet 21. november 2021 #15 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har prøvd å google litt, og det ser ikke ut som det er regnet som nødvendig, nettopp fordi slangen skal monteres med motfall. Men tilbakeslagsventil kan selvsagt monteres. Det TS kan gjøre selv er å henge avløpsslangen opp i en bue oppunder benken. Da blir det motfall på slangen selv om koblingen går vannrett inn på avløpet. Slik det ser ut på bildet er det dobbelt feil, vannrett montert kobling og en slange som henger rett ned og utover bunnen i skapet. Anonymkode: f3efa...9c5 Enklest er å henge slangen høyt ja. Ikke noe vanskeligheter med å bytte plassering av avløpsslange heller,men det enkleste er å rå slangen høyt i skapet. En må være sikker på å få blendet skikkelig om en går delt de på topp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå