AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Jeg ønsket lenge å flytte fra felles området til der jeg har omgangskrets. Dette ble en stor krangel med far til barnet som endte i at jeg ga han bostedsadressen til barnet vårt. Premissene for den avtalen var at far ble boende I området der barnehagebarnet vårt var mest kjent. Så får far seg ny kjæreste som etter kort tid også ble samboer. Og 1 år etter vår avtale får jeg beskjed om at far flytter langt unna. Den avtalen om at det var viktigst for barnet vårt å bli boende i det området pga familie, venner og barnehage, var ikke så viktig lengre. Jeg har pendlet 1t morgen og ettermiddag på 50% for å ha tid med mitt barn, men også for å beholde kontakt med min omgangskrets. Jeg ender nå opp med å være mor annen hver helg og ferier fordi far ombestemte seg. Hva kan gjøres? Anonymkode: f5969...c88
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 21. november 2021 Advokat. Ikke hør på andre råd her enn dette. Anonymkode: 510d0...30f 63
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 Så du kan flytte vekk, men ikke far? Du må gjerne kontakte advokat, men det er ikke sikkert du kommer så langt all den tid du faktisk er den som flyttet vekk fra området "barnet var kjent i" først. Et bhg barn etablerer seg for øvrig raskt et annet sted. Anonymkode: b0b16...54a 5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #4 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så du kan flytte vekk, men ikke far? Du må gjerne kontakte advokat, men det er ikke sikkert du kommer så langt all den tid du faktisk er den som flyttet vekk fra området "barnet var kjent i" først. Et bhg barn etablerer seg for øvrig raskt et annet sted. Anonymkode: b0b16...54a Jeg ble nektet av far så jeg lot barnet få adresse hos han. Så jeg gjorde jo det riktige. Har alt dette skriftlig og i tillegg lovnad om at han ble boende I byen der de har familie. Anonymkode: f5969...c88 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #5 Skrevet 21. november 2021 Har dere avtale om delt fast bosted? I så fall kan han ikke flytte med barnet uten ditt samtykke, selv om barnet er folkeregistrert hos deg. Har dere 50/50 nå? Og kontakt advokat NÅ! Jeg hadde aldri gitt meg på dette. Anonymkode: 867f4...fc9 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #6 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du kan flytte vekk, men ikke far? Du må gjerne kontakte advokat, men det er ikke sikkert du kommer så langt all den tid du faktisk er den som flyttet vekk fra området "barnet var kjent i" først. Et bhg barn etablerer seg for øvrig raskt et annet sted. Anonymkode: b0b16...54a Jeg tolker HI som at hun ikke flyttet, og fikk en stor ulempe i lang pendling, nettopp for å bo nær barnet. TS, kan du oppklare? Anonymkode: cad76...3fe 9
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #7 Skrevet 21. november 2021 Bestill time til fvk asap og krev hovedomsorgen for barnet. Ettersom far flytter vekk og river barnet fra omgangskrets og familie så gagner det din sak. Anonymkode: dd363...a06 10
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #8 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har dere avtale om delt fast bosted? I så fall kan han ikke flytte med barnet uten ditt samtykke, selv om barnet er folkeregistrert hos deg. Har dere 50/50 nå? Og kontakt advokat NÅ! Jeg hadde aldri gitt meg på dette. Anonymkode: 867f4...fc9 Ja, vi har faktisk det. Anonymkode: f5969...c88 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #9 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, vi har faktisk det. Anonymkode: f5969...c88 Da må begge foreldrene signere på flyttemelding. Dere kan diskutere saken på fvk, men viss du vet allerede nå at dere kommer til å stå steilt på deres, er det kanskje best å kreve full omsorg med en gang og starte den prosessen. Men ja, kontakt advokat. Anonymkode: cc4a1...5a1 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #10 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg tolker HI som at hun ikke flyttet, og fikk en stor ulempe i lang pendling, nettopp for å bo nær barnet. TS, kan du oppklare? Anonymkode: cad76...3fe Jeg flyttet, men bor like mange minutter unna far nå som før. Jeg bodde før i utkanten av byen, dette ga far like lang tids kjøring til meg som nå. Bare at nå flyttet jeg til naboby som betyr annen kommune osv. Far har flyttet til sin samboers området, der hun har familie og omgangskrets. Jeg føler meg egentlig ganske lurt. Jeg lot være å ta med barnet på min adresse. Så gjør han slik at han skal flytte med barnet til ukjent plass. Jeg fikk ikke lov til det for da skadet jeg barnet vårt. Men han får lov? Anonymkode: f5969...c88 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #11 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så du kan flytte vekk, men ikke far? Du må gjerne kontakte advokat, men det er ikke sikkert du kommer så langt all den tid du faktisk er den som flyttet vekk fra området "barnet var kjent i" først. Et bhg barn etablerer seg for øvrig raskt et annet sted. Anonymkode: b0b16...54a Hæ? Hun flyttet ikke barnet vekk, far flytter barnet vekk etter at han nektet mor å flytte barnet vekk. Dobbeltmoral hos far. Anonymkode: acd78...2c5 15
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #12 Skrevet 21. november 2021 Barnets adresse er ikke byttet, jeg vet at de har sin gamle adresse, men bor på det nye stedet. Anonymkode: f5969...c88
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #13 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? Hun flyttet ikke barnet vekk, far flytter barnet vekk etter at han nektet mor å flytte barnet vekk. Dobbeltmoral hos far. Anonymkode: acd78...2c5 Ja, føler meg så dum og lurt. Anonymkode: f5969...c88 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #14 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg tolker HI som at hun ikke flyttet, og fikk en stor ulempe i lang pendling, nettopp for å bo nær barnet. TS, kan du oppklare? Anonymkode: cad76...3fe Hvor mor bor er ikke vesentlig, debatten går på hvor barnet bor. Anonymkode: acd78...2c5
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #15 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, føler meg så dum og lurt. Anonymkode: f5969...c88 Advokat, TS. Anonymkode: acd78...2c5 7
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #16 Skrevet 21. november 2021 Men begge to vil jo da gi barnet et nytt området. Så jeg vet ikke hvem som stiller sterkest? Her har jo barnet vårt samme omgangskrets som meg og er allerede kjent med barnehagen til halvsøsken. Det vil jo hjelpe.. Anonymkode: f5969...c88 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #17 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Barnets adresse er ikke byttet, jeg vet at de har sin gamle adresse, men bor på det nye stedet. Anonymkode: f5969...c88 Men barnet går fortsatt i samme barnehage? Anonymkode: 6bf16...8b4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #19 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men barnet går fortsatt i samme barnehage? Anonymkode: 6bf16...8b4 Ja, men sendte far en melding med spørsmål om dette. Svaret var at barnet får gå inntil videre og på sikt på se hva som er best. Så den er ikke låst. Da jeg snakket om å flytte med barnet så var det ekstremt viktig for far at barnet ikke skulle bytte noen barnehage for det var skadelig. Anonymkode: f5969...c88 1
Hengebuksvinet Skrevet 21. november 2021 #20 Skrevet 21. november 2021 Du skrev et innlegg for en stund siden? Og fikk mange råd? Ikke la han kjøre over deg! Men du må reagere nå. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå