Gå til innhold

Voldelig/dårlig forhold: Hva var dråpen som gjorde at du gikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hva som var den utløsende faktoren for at du gikk ut av et voldelig/dårlig forhold? 

For meg var det en kommentar fra onkelen til eksen min. Han så foraktelig på meg og sa «det var dette du klarte å tiltrekke deg». Underforstått: Ikke klag, det er ingen andre som vil ha deg. 

Anonymkode: 53b4a...931

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow. Godt du kom deg ut ❤

Jeg fant ut at eksen drakk en sixpack hver kveld etter at jeg hadde lagt meg. Jeg visste han drakk en del, men ikke så mye. Ble bare nok da, går ikke med barn det der.

Anonymkode: 0eef3...169

Skrevet

Han dyttet barnet mitt. Hn var den gangen 4 år og hadde laget noe i bhg som hn ville vise stefar. Han var i dårlig humør, og dyttet barnet ganske hardt, slik at hn falt. Da stakk jeg for alle siste gang. Han hadde aldri gjort noe mot barnet før da.

Anonymkode: 9ef9d...c57

Skrevet

Seksuelt overgrep. 

Anonymkode: 9d559...d65

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer rett og slett på hva som var den utløsende faktoren for at du gikk ut av et voldelig/dårlig forhold? 

For meg var det en kommentar fra onkelen til eksen min. Han så foraktelig på meg og sa «det var dette du klarte å tiltrekke deg». Underforstått: Ikke klag, det er ingen andre som vil ha deg. 

Anonymkode: 53b4a...931

Jeg tålte volden til eksen, både fysisk og psykisk. Da han var utro så dro jeg. Så jeg hadde tydeligvis ei grense der. 

Anonymkode: 7b1a0...367

Skrevet

Har tålt både fysisk og psykisk vold. Dråpen min var da jeg begynte å skjelve hver gang bilen hans kjørte inn i oppkjørselen

Anonymkode: ba181...475

• Liker 3
Skrevet

For en stygg kommentar. Men godt du kom deg ut! 

For meg var det å ta han i utroskap for n'te gang og pga det bestemte jeg meg for å fortelle familien min om volden. Det var så vondt og jeg hadde den smerten igjen og igjen pga notorisk utro og kunne ikke ha det sånn mere. Jeg visste at da var det no way back så fort familien min fikk vite om hvordan forholdet egentlig var og hvordan jeg hadde skjult i flere år at jeg fikk juling hver uke.. En ting var at venninnene mine visste men når jeg fortalte familien var det bevisst fordi jeg da ville være for skamfull til å gå tilbake til han igjen som jeg pleide, familien min ville ikke tillatt det. 

Å klare å gå var ekstremt vanskelig. Både jeg og familien min ble drapstruet over 50 ganger de neste månedene og jeg var konstant redd, så jeg som voksen kvinne måtte flytte hjem på pikerommet mitt i mange måneder. Men sakte men sikkert så fikk jeg tilbake friheten og meg selv og i dag noen år senere så ser jeg hele forholdet med nye briller og har lært utrolig mye om meg selv. Men jeg overlevde hvertfall og det er jeg glad for, alle de gangene jeg nesten ble drept. 

Anonymkode: 7e6e6...7eb

• Liker 3
Skrevet

Fikk meg ikke til å få der og da, men det gikk opp for meg at jeg ikke var problemet da jeg ble vitne til at han behandlet sin 21 årige datter, enebarn som han iflg seg selv er veldig stolt og opptatt av, like dårlig, eller tilogmed dårligere enn meg.

Da skjønte jeg at det ikke nyttet uansett hvor mye jeg slanket meg, gjorde husarbeid eller bidro økonomisk, jeg ville aldri greie å gjøre ham fornøyd. Det er rett og slett ikke mulig i lengden. 

Anonymkode: 37d48...c37

Skrevet

Da jeg ble redd for ham og hva han kunne gjøre mot meg da jeg kom hjem fra sykehuset i rullestol pga en bilkollisjon. Totalt avhengig av et annet menneske. Flyttet ut så fort jeg kunne bevege meg igjen. 

Anonymkode: 51dfb...e03

Skrevet (endret)

.

Endret av Inwe
Skrevet

Hei Inwe, jeg har ikke vært på kvinneguiden på mange år før de siste par ukene men kjenner igjen brukernavnet ditt. Du var en av de som hjalp meg og støttet meg når jeg skrev tråder her inne om det voldelige forholdet jeg var fanget i. Så vil takke deg for det ❤️🌹

Anonymkode: 7e6e6...7eb

Skrevet

Utroskap.

Anonymkode: 39319...0c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...