Gå til innhold

Vanskelig med forhold for menn og kvinner med asperger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kvinne med asperger, men det syns ikke på meg da jeg er god på å skjule det. Det er ganske så usynlig, men når du blir kjent med meg merker du at det er noe. 

En mann jeg ble kjent med over lang tid spurte meg til slutt om jeg var autist, og dette var før jeg fikk diagnosen. Da jeg endelig fikk diagnosen falt hele livet mitt på plass, og alle rundt meg, venner og familie, sa at dette forklarte alt. 

Forhold er veldig vanskelig for meg, men jeg ønsker å møte noen som jeg er trygg på og som kan forstår meg 

Mange som sier at jeg må møte en mann med et story hjerte...hva nå enn det betyr. 

Også er jeg lei av alle som tror at aspergere er menn som prater monotomt og har et stort talent innen én ting og ikke kan konversere med andre. 

Anonymkode: 55945...438

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort hjerte, skulle det stå. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i årevis hatt en venn som har asperger. Han er utrolig kjekk og barsk, han er intelligent, og i full jobb, men han er også veldig rastløs. Det må skje noe hele tiden, og han reiser også veldig mye (eller gjorde før Covid). Den rastløsheten gjør at han har vanskelig for å være tålmodig nok i et forhold, tror jeg. Han har masse interesser (som han er veldig dyktig i), og litt liten tålmodighet hvis du ikke klarer å holde tritt. Ikke er han helt til å stole på når det gjelder avtaler. Han har lett for å ta ting helt bokstavelig, men kompenserer for dette fordi han er så smart. Alt i alt er han en fin person, men jeg vet bare ikke om han ville ha fungert så bra i et forhold på grunn av rastløsheten, og at han har lett for å kjede seg/gå lei.

Anonymkode: 069fc...efd

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange som sier at jeg må møte en mann med et story hjerte...hva nå enn det betyr. 

En som er tålmodig. 

Anonymkode: 89012...cfd

Skrevet

Et stort hjerte betyr nok en som er raus. Noen mennesker er veldig dømmende og kritiske, mens andre er mer rause og tåler godt at andre er forskjellige fra dem selv.

Jeg har også asperger og har vært i mange forhold. Problemet for min del er at jeg aldri har klart å ha et langvarig forhold. Etter en stund begynner ting å bli problematisk, jeg takler ikke at de er ustabil i humøret, blir sinte, er for lite interessert i sex, er sarkastiske, er for dårlige til å kommunisere, er for forskjellige fra meg, et cetera. Det er alltid jeg som går, for jeg mister interessen og vil treffe nye mennesker.

Kanskje er jeg redd for forpliktelse, nærhet og intimitet. Jeg vet ikke, jeg merker bare at jeg kjeder meg fort i et forhold. Jeg sliter også med at jeg er hyperseksuell og mange menn takler ikke det så bra. Jeg er så sinnsykt lei av meg selv, hvorfor kan jeg ikke bare møte en og forbli i forholdet og være fornøyd med det, slik alle andre tilsynelatende er. 

Ts: hva er det du synes er vanskelig i et forhold? 

Anonymkode: c95a8...e88

Skrevet

Jeg har Asperger, og har vært godt gift i 17 år.

Det stemmer nok godt det du har fått høre, for min mann har et hjerte av gull.

Han veldig snill, raus, kjærlig og tålmodig.

Han er også veldig intelligent, og det passer nok godt sammen med en som har Asperger.

Vi har veldig lik tankegang.

Så det er mitt tips. 

❤️

Anonymkode: b8abe...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...