AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #1 Skrevet 21. november 2021 Når jeg ser boomers og zoomers, virker de glade og bekymringsløse. Boomers er velstående og sikre, zoomers er for tilbakestående til å vite hvor jævlig de har det, så de er lykkelige. Likevel er millennials deprimerte og elendige. Hvorfor? Kanskje fordi de fleste millennials var unge nok til å være vitne til de siste dagene av de gode tidene, men ikke gamle nok til å ha gledet seg over dem. De fikk bare et lite glimt av den gode tiden, så de forstår at tiden vi lever i nå er et helvete, men at det ikke hadde trengt å være det. Anonymkode: c8345...d29 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når jeg ser boomers og zoomers, virker de glade og bekymringsløse. Boomers er velstående og sikre, zoomers er for tilbakestående til å vite hvor jævlig de har det, så de er lykkelige. Likevel er millennials deprimerte og elendige. Hvorfor? Kanskje fordi de fleste millennials var unge nok til å være vitne til de siste dagene av de gode tidene, men ikke gamle nok til å ha gledet seg over dem. De fikk bare et lite glimt av den gode tiden, så de forstår at tiden vi lever i nå er et helvete, men at det ikke hadde trengt å være det. Anonymkode: c8345...d29 Fordi Boomersene har tatt så ekstremt stor plass. Anonymkode: 2de71...eb5 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #3 Skrevet 30. november 2021 Boomers er generasjonen som fikk alt i fanget, deres foreldre og besteforeldre bygget landet, de fikk alt, de fikk jobb, hus (ja det var høy rente men inflasjonen spiste også opp lånet, ekstrem verdiøkning så i dag er det kun sløve boomers som ikke har en pen formue i eiendom. Og nå bruker de opp alt og trekker opp stigen etter seg, for ike søren om deres barn fortjener å overta noe slik de arvet fra sine foreldre. Zoomers har vel gitt opp, og millenials vet at de ikke arver, og har en ubrukelig snøfnuggenerasjon etter seg som ikke vil klare å holde samfunnet i gang. Millenials vet alt nå at de aldri vil kunne pensjonere seg, eller leve i fattigdom om de gjør det. Anonymkode: 9971d...d96 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #4 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 4.24): Når jeg ser boomers og zoomers, virker de glade og bekymringsløse. Boomers er velstående og sikre, zoomers er for tilbakestående til å vite hvor jævlig de har det, så de er lykkelige. Likevel er millennials deprimerte og elendige. Hvorfor? Kanskje fordi de fleste millennials var unge nok til å være vitne til de siste dagene av de gode tidene, men ikke gamle nok til å ha gledet seg over dem. De fikk bare et lite glimt av den gode tiden, så de forstår at tiden vi lever i nå er et helvete, men at det ikke hadde trengt å være det. Anonymkode: c8345...d29 Jeg er zoomer og lykkelig, hvorfor mener du at jeg egentlig har det miserabelt? Anonymkode: 0b5e2...0d2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #5 Skrevet 1. desember 2021 Jeg vetta faen hva jeg er. Er født i 87. Er jeg boomer, zoomer, gen X, gen Y, eller noe annet? Hvem faen orker å holde styr på eller bry seg? Anonymkode: 77a51...414 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #6 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vetta faen hva jeg er. Er født i 87. Er jeg boomer, zoomer, gen X, gen Y, eller noe annet? Hvem faen orker å holde styr på eller bry seg? Anonymkode: 77a51...414 Du er millennial. Anonymkode: aa609...c56 2
ElectricScum Skrevet 1. desember 2021 #7 Skrevet 1. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vetta faen hva jeg er. Er født i 87. Er jeg boomer, zoomer, gen X, gen Y, eller noe annet? Hvem faen orker å holde styr på eller bry seg? Anonymkode: 77a51...414 Jeg er født på 70-tallet. Jeg vil avvise plent at jeg er en boomer. Forholder meg til at jeg gen X. Hundre ganger kulere 😄 Endret 1. desember 2021 av ElectricScum 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #8 Skrevet 1. desember 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vetta faen hva jeg er. Er født i 87. Er jeg boomer, zoomer, gen X, gen Y, eller noe annet? Hvem faen orker å holde styr på eller bry seg? Anonymkode: 77a51...414 Er da ikke vanskelig å Google vel. Du er en millenial. Og hvis du ikke bryr deg, hvorfor er du så dum at du klikker deg inn på tråden? Anonymkode: 89832...f30
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #9 Skrevet 1. desember 2021 ElectricScum skrev (5 minutter siden): Jeg er født på 70-tallet. Jeg vil avvise plent at jeg er en boomer. Forholder meg til at jeg gen X. Hundre ganger kulere 😄 Slacker generasjonen 😅 Anonymkode: aa609...c56
ElectricScum Skrevet 1. desember 2021 #10 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slacker generasjonen 😅 Anonymkode: aa609...c56 Ah, stemmer det. Det begrepet hadde jeg glemt.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #11 Skrevet 1. desember 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er da ikke vanskelig å Google vel. Du er en millenial. Og hvis du ikke bryr deg, hvorfor er du så dum at du klikker deg inn på tråden? Anonymkode: 89832...f30 Fordi jeg ikke forstår hvorfor det absolutt skal være et tydelig skille mellom folk i forskjellig alder. Anonymkode: 77a51...414 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #12 Skrevet 1. desember 2021 ElectricScum skrev (12 minutter siden): Jeg er født på 70-tallet. Jeg vil avvise plent at jeg er en boomer. Forholder meg til at jeg gen X. Hundre ganger kulere 😄 OK boomer. Anonymkode: ce814...806
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #13 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg ikke forstår hvorfor det absolutt skal være et tydelig skille mellom folk i forskjellig alder. Anonymkode: 77a51...414 Det er for å gjøre det lettere å se sammenhenger i oppvekst og samfunn. Å sette navn på aldersgruppene er bare en annen måte å presentere årstallene de er født på. Anonymkode: aa609...c56 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #14 Skrevet 1. desember 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er for å gjøre det lettere å se sammenhenger i oppvekst og samfunn. Å sette navn på aldersgruppene er bare en annen måte å presentere årstallene de er født på. Anonymkode: aa609...c56 Nå høres jeg sikkert dum ut og det er sikkert noe jeg ikke har fått med meg. Men er det ikke nok med å si at man ble født på 70-tallet, 80-tallet, 90-tallet? Anonymkode: 77a51...414
ElectricScum Skrevet 1. desember 2021 #15 Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): OK boomer. Anonymkode: ce814...806 Siden jeg tilhører den livstrøtte ironigenerasjonen, trekker jeg bare på skuldrene, gir deg en uinspirert finger og scroller videre. 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #16 Skrevet 1. desember 2021 21 minutter siden, AnonymBruker said: Nå høres jeg sikkert dum ut og det er sikkert noe jeg ikke har fått med meg. Men er det ikke nok med å si at man ble født på 70-tallet, 80-tallet, 90-tallet? Anonymkode: 77a51...414 Nei, egentlig ikke. Fordi ting starter/slutter ikke ved bytte fra 80-tallet til 90-tallet, f.eks. Derfor har vi forskjellige generasjonsskiller i stedet, som har litt andre regler når det kommer til årstallene. Anonymkode: 89832...f30 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #17 Skrevet 1. desember 2021 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, egentlig ikke. Fordi ting starter/slutter ikke ved bytte fra 80-tallet til 90-tallet, f.eks. Derfor har vi forskjellige generasjonsskiller i stedet, som har litt andre regler når det kommer til årstallene. Anonymkode: 89832...f30 Hvilke regler? Jeg er født i 87. Dattera til en bekjent er født i 96, han er født en gang på 70-tallet. Sønnen til en nabo er født i 01. Vi møtes flere ganger årlig. Det er et generasjonsskille her men vi burde da ikke gi det et navn og gjøre det vanskelig? Jeg prøver ikke å krangle, men jeg forstår ikke hva du prøver å forklare. Anonymkode: 77a51...414
Gjest Anna Liana Skrevet 2. desember 2021 #18 Skrevet 2. desember 2021 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke regler? Jeg er født i 87. Dattera til en bekjent er født i 96, han er født en gang på 70-tallet. Sønnen til en nabo er født i 01. Vi møtes flere ganger årlig. Det er et generasjonsskille her men vi burde da ikke gi det et navn og gjøre det vanskelig? Jeg prøver ikke å krangle, men jeg forstår ikke hva du prøver å forklare. Anonymkode: 77a51...414 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Generation#Generational_theory Se også under fanen "list of named generations". Endret 2. desember 2021 av Anna Liana
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #19 Skrevet 2. desember 2021 5 minutter siden, Anna Liana said: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Generation#Generational_theory Takk! Den siden fant jeg faktisk ikke. Masse info der. Anonymkode: 77a51...414
Entern Skrevet 2. desember 2021 #20 Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): OK boomer. Anonymkode: ce814...806 🙄 En person født på 70-tallet er ikke en boomer. En person født på 70-tallet er Gen X. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå