Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #1 Skrevet 9. oktober 2005 Hva synes andre om dette? Jeg har funnet en veldig fin kjemi med en mann, vi snakkes bare som venner, så det er ikke noe på gang. Men det fikk meg til å tenke over følgende problemstilling: hvordan er det å date eller leve med en mann som er lavere enn en selv? Noen som har erfaringer? Jeg er 170 cm, han er ca. 167 cm. Noen som reagerer på slikt, eller er det bare meg? Takknemlig for svar.
Brunhilde Skrevet 9. oktober 2005 #2 Skrevet 9. oktober 2005 Noen som reagerer på slikt, eller er det bare meg? ← Slik jeg ser det så er det "bare deg" - men jeg tror også at om forelskelsen er til stede så glemmer man en liten bagatell som høyden. Det at du spør betyr kanskje at du ikke er så veldig betatt allikevel?
Gjest Embla s Skrevet 9. oktober 2005 #3 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg er ikke så opptatt av det med høyde, men jeg vet at det er veldig viktig for en del menn at de er høyere enn kjæresten sin. Er man trygg nok på seg selv, burde det være uvesentlig!
malicious Skrevet 9. oktober 2005 #4 Skrevet 9. oktober 2005 For meg er det viktig. Tror det er litt individuelt. For meg skal en mann være høyere, slik at han kan beskytte meg. Eksen min var litt høyere, men MYE tynnere enn meg. Det ble bare litt feil syns jeg.. Men uansett, det trenger ikke være et problem.. Lykke til
pusla Skrevet 9. oktober 2005 #5 Skrevet 9. oktober 2005 Det er sikkert individuelt, jeg har data menn som har vært lavere enn meg og det har ikke gjort meg noe som helst. Det er så mye annet som er viktig i et forhold, så akkurat høyden er ikke øverst på lista for min del.
Gjest Gitte Skrevet 9. oktober 2005 #6 Skrevet 9. oktober 2005 Mamma er 172 og pappa er 168. De har vært gift i 22 år nå. Mamma bruker bare ikke høye hæler
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #7 Skrevet 9. oktober 2005 Mamma er 172 og pappa er 168. De har vært gift i 22 år nå. Mamma bruker bare ikke høye hæler ← he he...den var jo søt.
Gjest Piper Skrevet 9. oktober 2005 #8 Skrevet 9. oktober 2005 Slik jeg ser det så er det "bare deg" - men jeg tror også at om forelskelsen er til stede så glemmer man en liten bagatell som høyden. Det at du spør betyr kanskje at du ikke er så veldig betatt allikevel? ← Må bare si meg enig i dette
Gjest Bellatrix Skrevet 9. oktober 2005 #9 Skrevet 9. oktober 2005 Slik jeg ser det så er det "bare deg" - men jeg tror også at om forelskelsen er til stede så glemmer man en liten bagatell som høyden. Det at du spør betyr kanskje at du ikke er så veldig betatt allikevel? ← Enig. Jeg kjenner flere par der hun er høyest. Det er bare søtt. Så det eneste som må være et problem må være deg selv og ditt syn på det.
Gjest Anki Skrevet 9. oktober 2005 #10 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg er 172 og min sambo er 163, går helt fint det! Merkelig nok er nesten alle de jeg har vært sammen med kortere enn meg, selv om jeg jo alltid har sett for meg å ende opp med en høy mørk en... Jeg bruker høye hæler og alt jeg, gjør ikke noe det. Han synes det er kjempesexy, og han er mer enn nok mann for meg selv om han er kortere. Har nok noe med at kjærlighet gjør blind ja.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #11 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg er ganske betatt av en som er lavere enn meg... Og tenk på Tom Cruise, han og damene hans...de er jo alle høyere enn ham.
Gjest gjest1 Skrevet 9. oktober 2005 #12 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg ville ikke latt en god mann forsvinne på bakgrunn av at han var noen centimeter kortere enn meg.
Chiquita Skrevet 9. oktober 2005 #13 Skrevet 9. oktober 2005 Slik jeg ser det så er det "bare deg" - men jeg tror også at om forelskelsen er til stede så glemmer man en liten bagatell som høyden. Det at du spør betyr kanskje at du ikke er så veldig betatt allikevel? ← Jeg ville ikke latt en god mann forsvinne på bakgrunn av at han var noen centimeter kortere enn meg. ← Kunne ikke blitt mer enig enn hva jeg er med de to overnevnte. Å fokusere på høyden er for meg like overfladisk som å fokusere på om mannen går med sorte eller grå underbukser
Gjest Milah Skrevet 9. oktober 2005 #14 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg kunne aldri ha vært sammen med en mann som er lavere enn meg. Men jeg reagerer ikke på det når jeg ser par, hvor gutten er lavere enn jenta!
Arkana Skrevet 9. oktober 2005 #15 Skrevet 9. oktober 2005 Jeg ville ikke latt en god mann forsvinne på bakgrunn av at han var noen centimeter kortere enn meg. ← Enig. Om høyden er det eneste, så er jo det et luksusproblem.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #16 Skrevet 9. oktober 2005 Hm.. Jeg er faktisk ganske betatt av denne mannen, så det var spennende å høre hva andre syntes.
Gjest Gjest_Pål_* Skrevet 9. oktober 2005 #17 Skrevet 9. oktober 2005 Det høres ikke bra ut, synes det ser rart ut når dama er høyere en mannen, men det er kanskje ikke så mange som legger merke til det eller? Hva synes andre om dette? Jeg har funnet en veldig fin kjemi med en mann, vi snakkes bare som venner, så det er ikke noe på gang. Men det fikk meg til å tenke over følgende problemstilling: hvordan er det å date eller leve med en mann som er lavere enn en selv? Noen som har erfaringer? Jeg er 170 cm, han er ca. 167 cm. Noen som reagerer på slikt, eller er det bare meg? Takknemlig for svar. ←
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #18 Skrevet 9. oktober 2005 Til gjest Pål: Selv når det er snakk om lusne 3 cm?
Gjest Catwoman Skrevet 10. oktober 2005 #19 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg kunne aldri vært sammen med en mann som var lavere enn meg, så dum er jeg på akkurat det området Men hva andre gjør bryr meg ikke. Reagerer ikke negativt og syns det er rart om jeg ser et par hvor hun er høyest. Og tre cm er jo egentlig så lite at det er ikke noe som vil syns så godt. Så jeg tenker også at der "bare deg" - som du sier.
Gjest gjesten Skrevet 10. oktober 2005 #20 Skrevet 10. oktober 2005 Selv har jeg litt problemer med at en kjæreste er lavere enn meg, men så er jeg litt paranoid angående høyde (er selv 1.80). Tror man blir mer fokusert på høyde når man er høy og stikker seg ut i mengden. Da ønsker man jo absolutt ikke andre ting som gjør at man blir "annerledes". Det er selvsagt overfladisk, men slik er det bare. Ga slipp på en eks som var nesten 10 cm lavere enn meg når jeg var yngre. Taklet bare ikke det den gangen og han var et utrolig fint menneske. Heldig hun som fikk han til slutt. Av en eller annen grunn så må jeg være i stand til å kunne rette ryggen og se mannen inn i øynene. Tenk deg nøye om før du gjør ting som det blir uopprettelige konsekvenser av, men samtidig må du kunne trives også med valget. Jeg har venninner som er høye og som er sammen med gutter som er relativt mye lavere enn dem og det er ikke noe problem det. Alt koker ned til om man passer sammen må flere områder enn bare "høydemessig"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå