Gå til innhold

Kjæresten dro for å møte venner, jeg trengte han hos meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trengte han da min mor nylig ble lagt inn alvorlig syk, dette går ikke riktig vei. Var det da ok at kjæresten dro for å møte venner? Vi bor ikke sammen.

Anonymkode: a6f66...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på. Fikk du nyheten om at hun er døende i dag? Da burde han kommet til deg hvis du sa du trengte hans støtte. Har hun vært syk lenge og ingen vet når noe skjer? Det er vondt, men en kan ikke forvente at partner sette hele sitt liv på pause for å være med deg til enhver tid da. 

Anonymkode: ccdf2...3fc

• Liker 28
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Trengte han da min mor nylig ble lagt inn alvorlig syk, dette går ikke riktig vei. Var det da ok at kjæresten dro for å møte venner? Vi bor ikke sammen.

mann her

samme skjedde meg med min ex. min far ble alvorlig syk og vi fikk beskjed at han ville dø innen ex antall uker. exen valgte heller å dra til vennine og kom ikke til meg før dagen etter nyheten da jeg virkelig trengte hun samme dagen og hun hadde god tid og mulighet til  komme

du har grunn ti å være skuffet, men ikke lag et helvetes drama ut av det, han kommer tilbake til deg

Anonymkode: 9e7cd...38a

• Liker 6
Skrevet

Ikke syk lenge. Må en virkelig si at en er lei seg og trenger kjæresten rundt seg? Han var med på sykehus besøk. Mulig jeg er anderledes skrudd sammen, men jeg hadde da vært der for kjæresten uten å måtte bli bedt om det.

• Liker 3
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hva skal han ellers gjøre? Kanskje greit å ikke møte mor hvis hun er syk uansett. Greit å ikke bli smittet.

Anonymkode: 5ba6f...431

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er ok.

Anonymkode: f2b60...13a

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ikke syk lenge. Må en virkelig si at en er lei seg og trenger kjæresten rundt seg? Han var med på sykehus besøk. Mulig jeg er anderledes skrudd sammen, men jeg hadde da vært der for kjæresten uten å måtte bli bedt om det.

Ja, du er sannsynligvis annerledes skrudd sammen - alle er forskjellige, og de færreste er tankelesere. Kommunikasjon er en fin ting. Kontekst og sammenheng har også en del å si - hvorvidt han er en ufølsom dust, du er kravstor eller om dere begge to bare er normale mennesker med gode intensjoner og en liten svikt i kommunikasjon og forståelse er håpløst for oss å vite ut fra det lille du forteller (men jeg holder en knapp på den sistnevnte teorien). Snakk med ham om hva du trenger fra ham, ikke bare ta for gitt at han skjønner.

Endret av Daria
  • Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva er det du ønsker? At han bare skal være hos deg hele tiden? Han har jo vært med på sykehusbesøk. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Jeg syns det er veldig egoistisk og hensynsløst av ham. Og lite empatisk av ham. 

Endret av AthenaRavenLuna
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er jo ikke du som er syk men din mor. Med mindre hun var døende så hadde ikke jeg avlyst noe for å bare henge med deg. 

Men, som nevnt, vi er forskjellige. Jeg hadde ikke bedt noen avlyse avtaler for at en av mine slektninger ble syk. 

Skrevet

Det er klart du må si det til han. Du er i en ventesorg nå, det er ikke han. Han har jo blitt med deg på sykehusbesøk, og tenker kanskje at han stiller godt nok opp på den måten. Og for mange er det nok, men det er det ikke for deg. Derfor må du fortelle han hva du føler og hva du trenger av han. 
 Vi er annerledes skrudd sammen, og jeg ville nok latt kjæresten min dra ut å møte venner i samme situasjon. Husk at man ikke slutte å leve heller, selv om noen er syk. 

Anonymkode: e7a14...bef

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal han ellers gjøre? Kanskje greit å ikke møte mor hvis hun er syk uansett. Greit å ikke bli smittet.

Anonymkode: 5ba6f...431

Hvorfor går du ut fra at det er noe smittsomt? TS skriver at det ser ut som det kan ende med døden, da tenker man vel ikke først og fremst på at det er noe smittsomt.

Jeg skjønner at du føler det er sårende, TS, men da blir spørsmålet - hvordan er han ellers med tanke på medfølelse og empati? 

Anonymkode: 9af41...9a6

• Liker 1
Skrevet

Vi mennesker er forskjellige så det er ingen grunn til å lage for mye drama. Du kunne vært tydelig på hva du trengte og ja, han kunne faktisk spurt deg først. Men det er det jeg mener, vi er ulike på alle mulige måter så her er det du som skulle vært tydelig på dine behov. Han er ikke tankeleser. Snakk sammen❤️ Trist å høre om din mamma❤️

Anonymkode: 59c48...c08

• Liker 1
Skrevet

Mange synes slike kriser er vanskelig og ikke vet hva de skal gjøre. 

Ba du han være hos deg? 

Det er nok fint for deg å ha noen som også kjenner din mor godt. Har du familie rund deg? 

Anonymkode: 776ef...540

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt igjen hos deg og holdt deg i mine armer ❤️

Anonymkode: 2a1ed...5d1

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forventer du at kjæresten skal være der hele tiden? Min far har vært syk også, men jeg klarer å være noen timer/natt alene. Men nå er ikke jeg et person som er avhengig av kjæresten min eller andre hele tiden. Jeg trenger tid for meg selv til å tenke, og synes ikke kjæresten skal sitte stand by med meg. Han må få puste han også! Regner med han kommer hvis det blir krise.

Anonymkode: 4dd20...03b

• Liker 4
Skrevet
theTitanic skrev (1 time siden):

Det er jo ikke du som er syk men din mor. Med mindre hun var døende så hadde ikke jeg avlyst noe for å bare henge med deg. 

Men, som nevnt, vi er forskjellige. Jeg hadde ikke bedt noen avlyse avtaler for at en av mine slektninger ble syk. 

Snakk om mine nærmeste og ikke lenge igjen. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Mange synes slike kriser er vanskelig og ikke vet hva de skal gjøre. 

Ba du han være hos deg? 

Det er nok fint for deg å ha noen som også kjenner din mor godt. Har du familie rund deg? 

Anonymkode: 776ef...540

Min familie er mine foreldre og mine barn. Han kjenner mine godt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja sånt må man si. En kjøreste er ikke tankeleser for hvordan du har det hvert sekund og hva dine ønsker hvert sekund er. Han har stilt opp for deg i forbindelse med dette og kan ikke være med deg hele tiden. Han har også sitt liv 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja sånt må man si. En kjøreste er ikke tankeleser for hvordan du har det hvert sekund og hva dine ønsker hvert sekund er. Han har stilt opp for deg i forbindelse med dette og kan ikke være med deg hele tiden. Han har også sitt liv 

Har da aldri sagt hele tiden,  men å komme innom 30 min mener jeg han hadde klart. Men, mulig jeg forventer for mye.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...