Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2005 #1 Skrevet 9. oktober 2005 Hjelp! Jeg får så håpløs hud av melk at det aldri kunne holdt.. Nå har jeg sluttet å drikke melk, og huden er så mye bedre. MEN, vil dette også gjelde kefir, yoghurt, drikkeyoghurt etc...? Jeg vil jo få i meg yoghurt og slikt, som er så godt for kroppen...
Gjest Catwoman Skrevet 9. oktober 2005 #2 Skrevet 9. oktober 2005 Du kan jo prøve deg litt fram da. Så vil du jo fort finne ut det.
Gjest gjest1 Skrevet 9. oktober 2005 #3 Skrevet 9. oktober 2005 Mange med acne får bedre hud hvis de kutter ut melkeprodukter. Dette ser ut til å gjelde alt med lactose. Du kan jo ta kalsium-tabletter? (Og trøst deg med at det er nesten umulig for kroppen å nyttiggjøre seg av kalsium i melka..)
Gjest murstein Skrevet 13. oktober 2005 #4 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har samme problem. Er veldig glad i yoghurt, men dagen etter "popper" den første store kvisa fram. Har snakket med legen min, men han sa at det var lite sannsynglig at det bare kom fra melk. Jeg derimot, er sikker på min sak; nemlig at kvisene kommer dagen etter inntak av rene melkeprodukter! Rart det der egentlig. Jeg spiser/drikker nå melkeprodukter så lite som mulig ettersom at huden min er blitt utrolig mye bedre:D Så du får bare prøve deg fram:)
Ibenholt Skrevet 29. desember 2005 #5 Skrevet 29. desember 2005 Jeg har også samme problemet, men har ikke lagt merke til at de spesielt dukker opp etter jeg har spist yoghurt og sånn. Men nå når du nevner det, kan det faktisk ha en sammenheng. Men, betyr det at jeg ikke kan spise hvitost heller? :klø:
Gjest Emera Skrevet 29. desember 2005 #6 Skrevet 29. desember 2005 Jeg har også samme problemet, men har ikke lagt merke til at de spesielt dukker opp etter jeg har spist yoghurt og sånn. Men nå når du nevner det, kan det faktisk ha en sammenheng. Men, betyr det at jeg ikke kan spise hvitost heller? :klø: ← Det spørs hva det er i melka huden din reagerer på. Ofte er det vanskelig å finne ut av akkurat det, og å prøve seg fram er eneste måten å gjøre dette på. Hvis det er melkesukkeret som er synderen, som susanne sier over her, så inneholder hvitost veldig lite eller ikke noe av det. Og i så fall kan du jo spise hvitost uten at huden reagerer.
Iceglow Skrevet 29. desember 2005 #7 Skrevet 29. desember 2005 Jeg er usikker på hva jeg reagerte på i melkeprodukter, men jeg antar det var hormonene (kort sagt, det er hormoner i alle typer melk, menneskemelk inneholder hormoner for å få barnet til å vokse, og kumelk for å få kalven til å vokse, har ikke hørt noe om at de blir fjernet under verken pasteurisering eller homogenisering eller noen annen prosess). Kuttet ut alle melkeprodukter, men antar at mageproblemene i hovedsak var knyttet til melkesukkeret, eksemen er jeg usikker på, men kvisene antar jeg var rent hormonstyrte. Jeg ville da trolig ha reagert på alle typer melkeprodukter. Hva angår det “sunne” i melkeprodukter så finner du kalk i det meste av nøtter og bladgrønsaker, og som tidligere nevnt, kalken i melk er nærmest verdiløs pga at den er vanskelig å utvinne. Melkesyrebakteriene finner du i produkter som Vita Biosa, og jeg mener og å ha sett en jus (Biola muligens?) som inneholder melkesyrebakterier. Den kan inneholde spor av melk, men det er ikke umulig at den kan gå bra.
Gjest Varg-Menja Skrevet 30. desember 2005 #8 Skrevet 30. desember 2005 Man må jo ikke spise yougurt, kefir osv, man greier seg fint uten dem også, dersom de fører til problemer. Dersom du ikke vet hva du reagerer på kan du jo prøve deg fram ved å kutte ut alt til problemet har gått over, også gjenninnføre en og en ting. Jeg drikker aldri ren melk, kefir ol, men bruker melk og fløte i mat uten problemer. Så spiser jeg mye ost, og yougurt en gang iblant, uten at jeg merker noe til det heller. Så foresten at de har kommet med en Biola-variant hvor du har puttet de gode bakteriene i juice i stedet, den smakte helt greit ihvertfall.
Ibenholt Skrevet 30. desember 2005 #9 Skrevet 30. desember 2005 Tusen takk for svar dere. Skal sjekke det ut:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå