Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er en til, svar på det du vil, kort eller utfyllende.

1. Hva mener du er en typisk KG -bruker? Anser du deg selv for å være en typisk KG- bruker?

2. Kan du nevne en matvare/ingrediens som begynner på Å?

3. Har du , eller har du hatt et rusproblem? Hva brukte du, hvor mye og åssen slutta du?

4. Når barberte du leggene dine sist?

5. Skal jeg dra til Praha eller Paris i Januar?

6. Har du tenkt å lage noen julegaver i år?Hva da?

7. Syns du det var dårlig av Angelina å stjele Brad?

8. Nevn noe råttent du gjorde mot en venn en gang.

9. Paleontologi eller astronomi?

10. Har du god eller dårlig selvtillitt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

1. Hva mener du er en typisk KG -bruker? Anser du deg selv for å være en typisk KG- bruker?

Jeg syns KG-brukerne representerer en bred og ulik gruppe mennesker i alder 15-60(?), begge kjønn, hele landet, alle utdannings- og sosioøkonomiske lag. Så ja, jeg definerer meg som en typisk KG-bruker!

'ålrabi (slang for kålrabi)

3. Har du , eller har du hatt et rusproblem? Hva brukte du, hvor mye og åssen slutta du?

Nei, jeg har aldri hatt noe rusproblem. Men da jeg var yngre hadde jeg i en periode en kjæreste som etterhvert fikk et rusproblem, så jeg har sett på nært hold hva det kan gjøre med et menneske, og hvor vanskelig det er å få noen til å innse at de faktisk har et problem..

Sist helg ;)

Hm. Tror jeg ville dratt til Praha senere (om våren!) så: Paris!

Nei. Jeg lager ikke julegaver, dessverre.

7.  Syns du det var dårlig av Angelina å stjele Brad?

Hehe, Kanskje det var Brad som stjal Angelina? ;)

Baksnakking. Det er så utrolig fort gjort å si ting man ikke burde sagt (og som man kanskje ikke står helt inne for) og så vanskelig å ta tilbake..

9.  Paleontologi eller astronomi?

Vet ikke hva paleontologi er.

Hm. vet ikke. Tror det varierer.

Gjest Bellatrix
Skrevet

KG-brukerne er forskjellige. Og jeg er en av de,.

Ål?

Nei.

Tror det var i juli.

Praha.

Vet ikke.

Sjal hun han?

Har vel kommet med noen sårende kommentarer.

Vil helst slippe begge deler.

God.

Skrevet

Det kan være hvem som helst! Flest kvinner, men også menn, gammel, ung.. Men eg innbilder meg at de fleste er rundt 30 og kvinne - og da er eg en typisk kg bruker ja..

Åttepotterrømme

ingen problemer med det nei..

En uke siden

Paris, og eg vil være med!

Har ikke tenkt på å lage noe som helst, har masse fint i butikkene..

Nei, det var helt greitt for meg.

Uff, nei det var så fælt at det vil eg ikke si.... skamme seg...

Astronomi, men om paleontlogen er like søt som "Ross" så skifter eg mening!

Dårlig, på vei til å bli bedre!

Skrevet

:ler: smarting!

Flotte spørsmål det her. Nei, jeg gjør kansje ikke det sånn momentant. Men slik oppleves det sikkert for de fleste her, tror du ikke? Og dermed er kansje den 'typiske' KG-brukeren den 'atypiske'?

:ler:

Kansje er det våre forskjeller og avik som gjør oss så like. Brukeren som individ som kollektivet KG, som igjen går tilbake til individet, som igjen danner kollektivet KG osv osv.

Jeg tror det er lett å generalisere på et fora som dette ( :ler: og ved å si det så er jeg allerede i gang, eller hva :ler: )

Men du, jeg tror heller ikke man skal se bort ifra at 'vi' kansje har andre likheter som bringer oss hit heller. Noe må det jo være som vi søker, og finner her, som andre igjen ikke søker, ei heller finner - iom at de ikke er her. Eller forsvinner brått, dersom de skulle stikke innom en tur.

Herrejøsses :overrasket: Eneste jeg kommer på akkurat nå er, ål. HM?!

Nope. Men jeg tror det er mange som slutta via hjelp fra andre i samme situasjon. Jeg tror det kansje er den beste løsningen ofte? Å ta kontakt med andre som kjenner til dette altså.

:forvirret:  :ler:

Åh!! Jeg ville besøkt begge! (Men som deg, ikke på samme gang :forvirret: ) A kommer jo før R, så kansje Paris er først ut? Men.. Praha har jo alltid vært et yndet reisemål dersom man ikke har så mange penger akkurat da også. Og iom at det er snakk om januar mnd (rett etter jul) så kan jo det være med i betraktningen kansje? Paris er jo ikke akkurat 'billig'. Uansett er jeg sikker på at du får en siiiiinsykt bra tur!! Begge disse stedene, januar som septemper må bare får en til å hoppe!  :ler: Wow! Personlig har jeg litt lyst til å stille til brobelagte gater i Praha for tiden faktisk ;)

Ser du.. Dette er et sinnsykt godt spørsmål! For det minner meg på at dette er noe jeg burde gjøre! Jeg har tenkt å gjøre det tidligere uten at så har blitt gjort. Håper jeg får det til i år. Kjempe idè! Tusen takk!!

Hm. I de fleste slike tilfeller så ville jeg mene det er opp til 'the brads'. Altså at ikke 'the angelinas' kan klandres. I de tilfellene de kan det så er det mer når de er gode venner av hverandre o slikt. Er de ikke det så.. Da er det liksom opp til Brad, er det ikke? Jeg har aldri forstått dette med å bli sur på 3dje person egentlig.

Hm. Jeg vil ikke prøve å fremstå som bedre enn hva jeg er eller noe slikt. For gud skal vite jeg er tynget med feil selv. Men hva angår akkurat dette, så vet jeg ikke faktisk. Jeg tror ikke jeg gjør så mye 'råttent' mot vennene mine. Jeg har sikkert gjort noe som opplevdes som dårlig, men det må i så måte være veldig lenge siden tror jeg? Håper det iallefall.

Begge! Men med en (tung) vekt på astro :icon_razz:

WOW! Jeg.. jeg er ordknapp. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Det er så mye jeg vil si, men jeg blir helt stum. Det er utrolig. Jeg får ikke satt ord på hvor fantastisk jeg syns dette her er. Dette med galaxer, himmelhvelv, univers, solsystemer, svarte hull, kometer og planeter............ Tenk at du og jeg sitter, akkurat nå - midt i dette store "?" !

For vi gjør det, ikke sant! Det er lett å glemme tror jeg. Nå er det jo dagtid. Det er lyst ute, og skyene virker så høyt der oppe.. Men det er jo ingenting. Sett i perspektiv altså :icon_smile:

Jeg har alltid syntes det høres litt rart ut når man i filmer o slikt ser karakteren titte opp mot stjernene og ønske seg 'ut dit'. For.. 'Ut dit'?? Vi er jo der! Hvem er det vi prøver å lure?? Vi er jo 'der ute'! Akkurat nå!!  :tommelsmil:

En av grunnene til at jeg elsker høsten så mye som jeg nå gjør, er nettopp på grunn av disse krystallklare nettene den bringer med seg. Å gå ute sent på kvelden (eller tidlig for den saks skyld!) å stoppe opp litt for å se alle funklende lys.. Tett i tett, og altoppslukende. Som om universet gaper opp og sluker oss, hele!

Du spurte om jeg ville betalt 20000 og blitt med til månen dersom gitt muligheten.  :ler: Du har ingen aning! Er du gal?? Jeg forstår ikke hvordan det går ann å svare nei til det? Tenk å få stå med benene plassert på annen grunn, et helt annet sted midt i alt dette rundt oss, og betrakte det hele på ny, bare ifra en annen vinkel!

Jeg øsnker meg de tankene man gjør seg når man ser kloden vår fra ståsted andre enn dette her. Jeg lurer noe forferdelig på hvilke de ville være?

Har du sett (klar du har det) bilder av kloden vår utenfra? Denne blå-aktige sirkelen midt i alt det sorte. Med milliarder av små flunkende lys rundt seg! Og midt i alt dette sitter du og jeg. Fremfor en datamaskin, inni et hus, i en leilighet, på en stol, med en cola fremfor oss eller annet.

Tenk at noen står hissig bøyd over en som ligger nede, og holder en sint knyttet neve frefor de og truer med å slå? Kunne jeg ta med meg noen 'ut dit' så ville jeg tatt med meg en slik som det. Gitt de litt andre perspektiv. Fryst øyeblikket før han slo, og gitt han en litt annen vinkling på det hele. Jeg lurer på om han hadde løsnet litt på knyttneven da?

Jeg tror vi glemmer hvor ufattelig heldige vi er. For et potensiale vi er gitt. Senere, så vil vi kansje kunne bosette andre planeter rundt oss. Kansje vi kan bli fler og sammen utforske uendeligheten. Besøke hverandre flere lysår i reise.

Jeg er bombesikker på at det lar seg gjøre. SELVSAGT vil vi kunne klare det. Beviset er at vi i det hele tatt drømmer om å kunne gjøre det. Drømmer skjer definitivt. Det er bare å lukke øynene så ser vi det. Alt er mulig, men det krever at vi gjør noen grunnleggende ting riktig. Jeg syns vi kunne starte med å titte litt oftere opp nå i høstmørket. Drømme litt. Det får ikke gjort noe annet enn godt.

Jeg vet en park, hvor alt man trenger er et pledd å holde seg varm i når det mørkner og så er alt annet helt gratis. Det er bedre enn alle verdens kinosaler til sammen. Bedre enn alskens cafèer på lørdagskvelder. Bedre enn nærmest hva det måtte være. Kunne jeg skulle jeg tatt med meg alle jeg kjente dit. Jeg gleder meg villt til å dra dit igjen. Raslende løv fra trær, sort-sort himmel og stjerner i billiontall er noe av det beste jeg vet!  :icon_razz:

Som over >> Begge. Både og. Det går opp og ned, og det tror jeg er en 'normal' følelse. Jeg tror bare noen er flinkere til å 'skjule' det enn andre.

Du! Nå kom jeg på en ting jeg syntes var veldig fint :) Så du Elling? 1ern altså. Hvor han sier noe om det at noen mennesker uproblematisk går til nordpolen alene, imens det for han selv krever så mye bare å krysse et restaurant gulv.

Det var godt sagt syns jeg (ikke helt slik det var i filmen/boken, men alikevel..).

Jeg syns det er fint med mennesker som gir en selvtilitt. At man føler seg vel, og slipper masken rundt de, og får lov å være seg selv.

"Andre bare later som, men du er gæærn du"  :) Og at det er helt ok.

Jeg skal se Elling 3 i kveld tror jeg! Gleder meg villt!!

Skrevet

Tja, en "typisk" KG-bruker er vel kvinne, kanskje 20-40 år? Noe mer til felles tror jeg ikke de fleste her har. Så da er jeg vel en typisk KG-bruker jeg også?

Ål, åbor (abbor).

Har aldri hatt et rusproblem.

Forrige helg.

Paris.

Sannsynligvis ikke.

Det bryr jeg meg virkelig ikke om.

Har ikke gjort noe råttent mot en venn, da ville jeg vel ikke vært en venn.

Huff, like gørrkjedelig begge to. jeg velge blir det vel paleontologi.

God.

Skrevet

Huff, like gørrkjedelig begge to. jeg velge blir det vel paleontologi.

:ler: utrolig! Rett og slett UTROLIG!! :klø:

Skrevet

typisk KG-bruker.. nei det vet jeg ikke, men jeg er en KG-bruker ihvertfall ;)

hehe nei

nei

i går

det bestemmer du vel selv

ja, skal lage katteseng til pusen til typen

couldn't care less

jeg gjør ikke råtne ting mot venner

bryr meg like lite om begge

tja.. generelt god, men ikke i alle situasjoner

Skrevet

Siden de fleste later til å ha en indre sirkel av en koseklubb og jeg ikke er invitert, anser jeg meg selv kun som en kg-tidsfordriver. KGbruker er noe jeg ikke forstår. Det er noe internt noe. En dagbok-kozer ;)

Ål-postei

Jeg bruker ytterst lite hasj og er kun 2 personer som har hatt noe problem med det. Røyker noen ganger i uka men i små porsjoner! Hupps! Hat meg >:--O

Tirsdag er det 1 uke siden.

Paris, ta en tur i eifeltårn!

Nei bare kjøpe.

Jeg kjenner dem ikke

Pleier ikke gjøre råtne ting mot vennene mine, jeg ;)

Nei hæ?

Altfor god.

Skrevet

1. Hva mener du er en typisk KG -bruker? Anser du deg selv for å være en typisk KG- bruker? Jeg tror ikke jeg er typisk - jeg er eldre enn langt de fleste her inne

2. Kan du nevne en matvare/ingrediens som begynner på Å? ... :sur:

3. Har du , eller har du hatt et rusproblem? Hva brukte du, hvor mye og åssen slutta du? Aldri hatt rusproblemer, men ungen har... :tristbla:

4. Når barberte du leggene dine sist? En ukes tid siden

5. Skal jeg dra til Praha eller Paris i Januar? Tja

6. Har du tenkt å lage noen julegaver i år?Hva da? Nei - kjøper

7.  Syns du det var dårlig av Angelina å stjele Brad? Ingen kan stjele andres kjærester

8. Nevn noe råttent du gjorde mot en venn en gang. Ba henne komme ut å leke, for å gå fra henne.

9.  Paleontologi eller astronomi? Nja.. tja...

10. Har du god eller dårlig selvtillitt? Ganske bra

Skrevet (endret)

Vel, hva er egentlig typisk? Vel, hvis jeg skal si hva jeg tenker på som en gjennomsnittelig KG-bruker, så er det brukere som har meninger om mye og mangt. De er ofte aktive, har mye på hjertet. Jeg ser også på mange KG-brukere enten som veldig varme eller veldig arrogante, men som oftest har jeg et godt inntrykk av KG-brukere. Føles nesten litt som ens familie, som har både gode og bra sider. Har også et inntrykk at vanlige KG-brukere er gjerne kvinner og er gjerne fra rundt 25 til 35/40 år. Med unntak av alder etc, så føler jeg meg veldig som en vanlig KG-bruker på noen måter, andre måter ikke.

Hehe, beklager, kommer ikke på noe..

Nei, aldri hatt noe rusproblem.

4 dager siden.

Nei, men man vet jo aldri..

Nei, tror ikke det.

Kanskje, vet ikke helt, men jeg synes faktisk litt synd på Jennifer..

Har ingen anelse, håper virkelig ikke jeg har gjort det, men i såfall var det ikke intensjonen.

Begge deler, aner ikke.

Både og vil jeg påstå. Jeg er glad i meg selv, men har problemer med å se at gutter kan se det samme som meg. Jeg har mange gode venner, så det gjelder spesielt gutter jeg er forelsket i. På det planet har jeg nok ganske dårlig selvtillitt. Men sånn ellers vil jeg si at jeg har ganske god selvtillitt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet

Syns ingen her er så veldig typiske. Så ja, eg er vel en typisk KG-brukar.

Nei...?? *Hmmmmm*

Har et snusproblem. 3-4 rennande klyser per fest. Har ikkje slutta enda. Tips?

Igår!! Flink jente. Men forrige helg var håra sikkert 1,5cm lange altså.

Eg ville fart til Paris, for eg har vore i Praha...

Det kan eg aldri tenke meg skjer nei.

Nei, syns heller det var dårlig av Brad å la seg stjele.

Kjem ikkje på noko no, men det er sikkert etkvart.

Astronomi.

God.

Skrevet

1. Hva mener du er en typisk KG -bruker? Anser du deg selv for å være en typisk KG- bruker? Det er så mange folk her atte...!

Ål...går jo an å ete?!

3. Har du , eller har du hatt et rusproblem? Hva brukte du, hvor mye og åssen slutta du? Var avhengig av nesespray en periode, ja.

4. Når barberte du leggene dine sist? 3 dager siden det gitt...

5. Skal jeg dra til Praha eller Paris i Januar? Praha :)

6. Har du tenkt å lage noen julegaver i år?Hva da? Strikke strikke strikke...

7.  Syns du det var dårlig av Angelina å stjele Brad? Jeg hadde vel gjort det samme...

8. Nevn noe råttent du gjorde mot en venn en gang. Jeg spytta henne i ansiktet da jeg var full....ikke bra.

9.  Paleontologi eller astronomi? astronomi!

10. Har du god eller dårlig selvtillitt? Det varierer fra dag til da...time til time![right]

Skrevet

Det er vanskelig å definere en typisk KG-bruker. Tydeligvis finnes det et hav av ulike personligheter her inne, men det må være en kvinne i alderen 16-60 år.

Ål

Nei.

Sist tirsdag.

Paris.

Lager som regel ikke julegaver.

Det gir jeg F i.

Kan ikke komme på noe spesielt, men jeg har kanskje såret noen noengang.

Astronomi.

God.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Ja, jeg er sikkert en typisk bruker. En typisk bruker kikker innom av og til, leser de nye trådene og svarer på dem som han/hun føler hun kan bidra med noe til.

Ål!

Nei, har ikke noe rusproblem.

I sommer en gang.

Praha er veldig fin! Har ikke vært i Paris, så kan ikke si noe eksplisitt der. Men jeg tror nok Praha er kaldere enn Paris i januar. Og så er nok Paris dyrere enn Praha.

Tror nok jeg vil anbefale Praha.

Nei. Men hvis platen jeg har spilt inn med bandet er ferdig til jul kan det hende jeg gir den bort i presang til min mor...

Nei, kunne ikke bry meg mindre.

Sagt en del stygge ting, og unnlatt og gi informasjon til en venninne som hun kunne hatt godt av (jeg var kun 15 år og skammer meg.... :rodme: )

Begge deler takk.

Tja, helt ok tror jeg.

Gjest Jalileh
Skrevet

Har aldri tenkt over dette spørsmålet. Så jeg vet ikke.

Ål? :forvirret: 

Jeg har prøvd hasj. Opp til flere ganger. Men det er ikke noe for meg nå lenger. Jeg sluttet da min mor fant det ut. 

På Lørdag.

Praha. ;)

Nei. Jeg kjøper alltid. Lager sjeldent.

Tja... Jeg syns i hverfall synd på Jennifer Aniston.

Hmmm... *tenke tenke*...

Jo, en venninne av meg ble dårlig på en fest med masse ukjente folk. Hun spurte om jeg kunne komme å hjelpe henne. Jeg stakk ut og danset i stedet.

Har ganske dårlig samvittighet for det nå i ettertid.

Astronomi.

Både og. Mest god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...