Gå til innhold

Bursdag på lekeland.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det slik at alle foreldrene "ble med", eller lot barna være der "alene" sammen med bursdagsbarnet, og hentet barnet ved lekeland når bursdagen var ferdig? Mitt barn er Blitt invitert, men kjenner ikke foreldrene godt.

Anonymkode: 3a7f1...579

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt an på alder og modenhet til barna (og logistikk!), men min erfaring er vel at hos de yngre barna (opp til 6-7) blir noen foreldre med, men de fleste ikke, mens etter 7-8 års alder er det få, om noen, foreldre som er med, og i så fall sitter de bare og drikker kaffe for seg selv i kafeen, fordi det er bedre enn å kjøre hjem og tilbake igjen. Unntaket er de som har spesielt engstelige barn, eller barn som trenger ekstra oppfølging av andre grunner.

Anonymkode: ac547...c64

• Liker 1
Skrevet

Spørs på alder. Her var ikke foreldre med fra fem år 

Anonymkode: 0aa76...0c2

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer jo litt an på alder og modenhet til barna (og logistikk!), men min erfaring er vel at hos de yngre barna (opp til 6-7) blir noen foreldre med, men de fleste ikke, mens etter 7-8 års alder er det få, om noen, foreldre som er med, og i så fall sitter de bare og drikker kaffe for seg selv i kafeen, fordi det er bedre enn å kjøre hjem og tilbake igjen. Unntaket er de som har spesielt engstelige barn, eller barn som trenger ekstra oppfølging av andre grunner.

Anonymkode: ac547...c64

Omtrent samme erfaring her. Bortsett fra at vi var i en 4-årsdag på lekeland en gang, og da hadde alle med foreldre.

Anonymkode: ad382...db3

Skrevet

5 år og alle foreldre var med. Inkludert i bursdaginvitasjonen. Sier seg selv at et sett foreldre ikke kan passe på 10 barn+.

Anonymkode: 88d1d...627

• Liker 1
Skrevet

Hadde med 4 foreldre fordi de hjalp med kjøring

Anonymkode: 12fab...f4e

Skrevet

Her var foreldrene med. Barn i barnehagealder, så da er det tryggest med flere voksne, særlig fordi mange av barna trenger hjelp på do osv. 

Anonymkode: cd6c8...ce2

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det er ulikt. Jeg har gått fra barna i «vanlig» bursdag når de var trygge nok til det, det har variert mellom barna. Jeg har da også gått fra dem i lekeland-bursdag, ettersom jeg antar at når det inviteres der, har foreldre til bursdagsbarnet kontroll. Jeg ville nok ha gjort unntak om jeg hadde barn med spesielle behov, men det ville jeg jo også gjort i hjemme-bursdag.

Om jeg inviterte en gjeng fireåringer til lekeland og forventet at foreldrene ble igjen, hadde jeg presisert det i invitasjonen!

Anonymkode: 5f30d...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...