AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Jeg har kjøpt inn masse sunn mat og har nå begynt å spise sunt, variert og mindre porsjoner. Prøver å følge dette greiene med å "spise til man ikke er sulten mer" men synes det er vanskelig å vite når det er. For meg som er vant til å spise meg stappamett er det ikke lett å kjenne. Til tross for variert mettende kost kjenner jeg nå de første dagene at jeg likevel er sulten imellom maten. Kjenner meg svak i kroppen på en måte, og litt hodevondt. Tar meg litt nøtter eller en grønnsak da og drikker mye vann, uten at det hjelper stort og jeg gleder meg bare til neste måltid. Men så leser jeg mange steder at dette er vanlig den første tiden. Stemmer det, og må man bare lære seg å kjenne seg litt sulten i starten fordi kroppen avvenner seg fra overspisingen? Anonymkode: fc4ef...6e1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #2 Skrevet 21. november 2021 Hvor mange måltider har du planlagt da? Kanskje du burde kutte antallet og heller spise litt mer hver gang? Sånn der "spis lite og ofte" funker dårlig for mange. Anonymkode: f2d18...dca 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #3 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har kjøpt inn masse sunn mat og har nå begynt å spise sunt, variert og mindre porsjoner. Prøver å følge dette greiene med å "spise til man ikke er sulten mer" men synes det er vanskelig å vite når det er. For meg som er vant til å spise meg stappamett er det ikke lett å kjenne. Til tross for variert mettende kost kjenner jeg nå de første dagene at jeg likevel er sulten imellom maten. Kjenner meg svak i kroppen på en måte, og litt hodevondt. Tar meg litt nøtter eller en grønnsak da og drikker mye vann, uten at det hjelper stort og jeg gleder meg bare til neste måltid. Men så leser jeg mange steder at dette er vanlig den første tiden. Stemmer det, og må man bare lære seg å kjenne seg litt sulten i starten fordi kroppen avvenner seg fra overspisingen? Anonymkode: fc4ef...6e1 Jeg spiser tre måltider om dagen....pass på å spis nok. Jeg er god og mett og spiser mye til hvert måltid. Må være variert og innholde både karbohydrater og protein, og fett ikke minst. Aldri mellommåltid, da blir jeg bare mer sulten. Anonymkode: 80335...f42 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå