AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Jeg er utad en ganske normalt fungerende person. Jeg strever imidlertid med relasjoner til andre mennesker. Har en barndom hvor min mor mishandlet meg både fysisk og barndom, i voksen alder har jeg forstått at hun var psykisk syk. Far var ikke i bildet. Jeg har gått til psykolog mer eller mindre fra jeg var 17 år, nå er jeg 38 år. Avsluttet for to år siden, og hverdagen er noe jeg nå takler. Har vært innlagt tre ganger på psykiatrisk, det er seks år siden nå. Føler det er et avsluttet kapittel, da jeg altså fungerer bra. Jobber i en 80 % stilling. Har tre venninner jeg treffer noen få ganger i året. De har jeg hatt siden jeg var helt ung. Føler ikke egentlig at de liker meg så godt. Det sier seg selv at mye av tiden tilbringer jeg alene. Jeg føler et veldig selskap i bamsen min. Han har vært med meg hele livet, føler vi har barndommen min sammen og føler han er den eneste som egentlig kjenner meg. Jeg har også en følelse av at han er den eneste som virkelig liker meg. Med han koser jeg meg på kveldene. Han sitter i sofaen sammen med meg på ettermiddagen og kveldene. Han er med meg på jobb hvis det er vanskelige perioder. (kamuflert i en sekk) Han er turkamerat og det andre sikkert finner hos en venn. Alltid med meg i sengen. Bamsen er noe jeg fant frem fra loftet etter siste innleggelse, og etter dette betyr han utrolig mye for meg. Snakker med han, men ikke lange samtaler. I kveld ga jeg han et fotbad. Fikk så lyst til at han virkelig skulle kose seg. Akkurat dette er første gangen jeg gjør. Men det føles bra! Er det noen som gjør noe lignende? Hva tenker dere gjør at jeg er så sterkt knyttet til en bamse? Jeg VET at det er en nettopp det - en bamse. Men jeg føler virkelig at han har en sjel. Anonymkode: 99838...43e 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Syns det høres koselig ut å gjøre sånn med bamsen sin. En venninne av meg på over 50 sover fortsatt med bamsen sin og ser tv med den Du er klar over dine problemer, og bamse er en helt harmløs traumerespons og trøst Anonymkode: 2a749...282 13
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er utad en ganske normalt fungerende person. Jeg strever imidlertid med relasjoner til andre mennesker. Har en barndom hvor min mor mishandlet meg både fysisk og barndom, i voksen alder har jeg forstått at hun var psykisk syk. Far var ikke i bildet. Jeg har gått til psykolog mer eller mindre fra jeg var 17 år, nå er jeg 38 år. Avsluttet for to år siden, og hverdagen er noe jeg nå takler. Har vært innlagt tre ganger på psykiatrisk, det er seks år siden nå. Føler det er et avsluttet kapittel, da jeg altså fungerer bra. Jobber i en 80 % stilling. Har tre venninner jeg treffer noen få ganger i året. De har jeg hatt siden jeg var helt ung. Føler ikke egentlig at de liker meg så godt. Det sier seg selv at mye av tiden tilbringer jeg alene. Jeg føler et veldig selskap i bamsen min. Han har vært med meg hele livet, føler vi har barndommen min sammen og føler han er den eneste som egentlig kjenner meg. Jeg har også en følelse av at han er den eneste som virkelig liker meg. Med han koser jeg meg på kveldene. Han sitter i sofaen sammen med meg på ettermiddagen og kveldene. Han er med meg på jobb hvis det er vanskelige perioder. (kamuflert i en sekk) Han er turkamerat og det andre sikkert finner hos en venn. Alltid med meg i sengen. Bamsen er noe jeg fant frem fra loftet etter siste innleggelse, og etter dette betyr han utrolig mye for meg. Snakker med han, men ikke lange samtaler. I kveld ga jeg han et fotbad. Fikk så lyst til at han virkelig skulle kose seg. Akkurat dette er første gangen jeg gjør. Men det føles bra! Er det noen som gjør noe lignende? Hva tenker dere gjør at jeg er så sterkt knyttet til en bamse? Jeg VET at det er en nettopp det - en bamse. Men jeg føler virkelig at han har en sjel. Anonymkode: 99838...43e Jeg vet ikke men jeg vil tro dette er helt normalt når man har hatt traumer i barndommen sin, der man har måttet finne trygghet i en leke på grunn av mangel på nettop dette. Du skal ikke være flau over dette. Ta godt vare på bamsen, gi den masse kjærlighet og varme. Akkurat slik som du skulle ønske var gitt til deg da du var liten❤ Ville bare sende deg en god klem ❤ Anonymkode: d694f...02e 5
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Syns det høres koselig ut å gjøre sånn med bamsen sin. En venninne av meg på over 50 sover fortsatt med bamsen sin og ser tv med den Du er klar over dine problemer, og bamse er en helt harmløs traumerespons og trøst Anonymkode: 2a749...282 Takk ❤️ Anonymkode: 99838...43e 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke men jeg vil tro dette er helt normalt når man har hatt traumer i barndommen sin, der man har måttet finne trygghet i en leke på grunn av mangel på nettop dette. Du skal ikke være flau over dette. Ta godt vare på bamsen, gi den masse kjærlighet og varme. Akkurat slik som du skulle ønske var gitt til deg da du var liten❤ Ville bare sende deg en god klem ❤ Anonymkode: d694f...02e Tusen takk ❤️🌟 Anonymkode: 99838...43e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 Du finner trøst og trygghet i bamse, så da hjelper det deg. Og det er hovedsaken. Anonymkode: 4790b...63d 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du finner trøst og trygghet i bamse, så da hjelper det deg. Og det er hovedsaken. Anonymkode: 4790b...63d Enig, det er det som betyr noe 😊 Anonymkode: 2a749...282 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 Dette var hyggelig å lese. Anonymkode: e666a...031 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 😂😂 siden du har vært innlagt flere ganger så regner jeg med du vet at du er fullstendig sinnsyk. Det har rabla fullstendig for deg, men på en uskyldig måte da Anonymkode: 6e85d...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 Koselig, men det tar jo lang tid før føttene hans tørker da. Ikke gjør det for mye, da kan bamsen myngle Anonymkode: a6906...47f 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 Jeg tenker at det er helt ok, så lenge du ikke forteller det til noen. Det er ikke helt normalt, men med din fortid, så er nok bamsen din et godt substitutt. Hva med å få en hund eller katt? Anonymkode: 63742...779 2
Silva Pluvialis Skrevet 20. november 2021 #12 Skrevet 20. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 23.53): 😂😂 siden du har vært innlagt flere ganger så regner jeg med du vet at du er fullstendig sinnsyk. Det har rabla fullstendig for deg, men på en uskyldig måte da Anonymkode: 6e85d...c6d Veldig unødvendig kommentar. Det er veldig uskyldig, og ikke noe feil med å ta vare på bamser. Det kan være mye trygghet i det. ❤️ Endret 4. oktober 2022 av Tvillingsjel 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #13 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tenker at det er helt ok, så lenge du ikke forteller det til noen. Det er ikke helt normalt, men med din fortid, så er nok bamsen din et godt substitutt. Hva med å få en hund eller katt? Anonymkode: 63742...779 Jeg forteller det ikke til noen. Har vurdert hund og katt, men de dør mest sannsynlig før meg og det tror jeg ikke jeg kommer til å takle. Anonymkode: 99838...43e
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #14 Skrevet 20. november 2021 Syns dette er en god relasjon du har med bamsen din. Den holder deg med selskap, den holder deg trygg, den gir deg støtte og du får vise omsorg ovenfor andre, altså bamsen. At du er voksen har ingenting å si for dette er dine barndomsfølelser. Vi alle har de, men lar de komme ut i andre former man har lært underveis. Barn som vokser opp i utrygge omgivelser går glipp av ekstremt mye læring og utvikling for kroppen og hjernen har ikke kapasitet til å lære mer der og da for den er i konstant beredskaps modus og det tar mesteparten av kapasiteten kort forklart. Kos deg med bamsen din❤ Anonymkode: 1837e...16c 3
Equinox Skrevet 21. november 2021 #15 Skrevet 21. november 2021 Kosedyr, herunder selvfølgelig BAMSER er sjef!!!! Det er ikke mer å si om det. Fint at du tar vare på bamsen din 🙂 Aldri for gammel for kosedyr. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #16 Skrevet 21. november 2021 Har du mulighet til å skaffe deg en katt? Jeg hadde katter i barndommen og har en katt nå som jeg har hatt i 14 år.....håper hun lever en god stund til....jeg finner mye trøst og selskap i katten min. Og jeg føler meg ikke så alene når jeg bor med en katt. Anonymkode: 3f300...629
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #17 Skrevet 21. november 2021 Bamsen er med overalt. Er som regel fysisk nær hele dagen og han er den beste å klemme når jeg trenger det. Kanskje litt ekstremt, men uskyldig. Anonymkode: f09d7...d16 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå