Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med nr 1 - etter ca 5 uker

Med nr 2- etter 2 uker

Anonymkode: dea1c...79f

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du må jo gi smokken når ungen er rolig og fornøyd ?

Anonymkode: 39af9...9ba

Jeg har da prøvd det også, men har også inntrykk av at babyen ikke trenger eller bryr seg om smokk når den er fornøyd 🙂 Det er stort sett kun når pappaen skal holde babyen mens jeg gjør andre ting at smokken hadde vært kjekk.

Skrevet

Med første: Når ammingen var veletablert, etter ca. to uker. Da var jeg mer opptatt av å følge anbefalinger. 

Med andre: På barsel. 😄

Har vært helt uproblematisk med begge, både med ammingen og avvenning. 

Anonymkode: c26c8...ea6

• Liker 2
Skrevet

Aldri. Sugebehovet de første ukene var med på å justere melkeproduksjonen, og han sov jo uansett såpass mye at han aldri ble hengende i puppen da. Etterhvert brukte han hendene til selvregulering og utforsking ved behov (mest I forbindelse med utviklingstrinn). 

Anonymkode: 94018...765

Skrevet

Hver dag de første fem månedene 😅 Jeg ble sutta på dag og natt, jeg fikk ikke sove fordi det var så ubehagelig. Men han nekta smokk 😄

Anonymkode: f2b2e...40a

Skrevet

Han var 8 dager. Ammingen gikk seg til når vi kom hjem fra sykehuset så etter enda noen små dager da begynte vi med smokken. 

Han tok smokk helt fint da. 

Anonymkode: 9d6ee...cc9

Skrevet

På dag 4-5 med første og dag 3 med andre. 
Hadde forferdelig såre brystknopper, så det var en redning for ammingen! 

Skrevet

Eldste var vel seks dager kanskje. Var ikke noe problem med ammingen. Kunne ta flaske fra ca 4 uker. Yngste tok aldri smokk eller flaske, enda vi forsøkte ganske intenst. Hun var puppegal og avvenning på natt var et helvete uten like. Måtte til slutt stoppe hele ammingen både natt og dag for at hun skulle glemme hele puppen. Så skulle virkelig ønske hun kunne slått seg til ro med smokk hun også. 

Anonymkode: 4cfa9...731

Skrevet
jaromei skrev (5 timer siden):

Jeg har da prøvd det også, men har også inntrykk av at babyen ikke trenger eller bryr seg om smokk når den er fornøyd 🙂 Det er stort sett kun når pappaen skal holde babyen mens jeg gjør andre ting at smokken hadde vært kjekk.

Ja, men den må jo introduseres når ungen er fornøyd....

Skrevet

Sykehuset gjorde det for oss da han ble født😂 måtte ha veneflon som de slet med å sette og de orket visst ikke å høre på grininga til babyen for etter at vi kom tilbake fra en luftetur i gangen ble det suttet godt på smokken😅 så ble bare til at vi fortsatte med det, kan jo umulig være farlig når barnepleierne introduserte det så tidlig :) vi ammet, men hadde for øvrig ikke kommet ordentlig i gang 😅 gikk bra uansett da, guttungen tok både pupp, flaske og smokk, og nå bruker vi den kun når han skal sove :) 

Anonymkode: c2adf...d22

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 22.14):

Helt fra starten, etter amming var etablert eller når? Hva var grunnen til at du valgte å introdusere den når du gjorde? 😊

Anonymkode: 8966b...bd6

Ble introdusert allerede på sykehuset etter fødsel. Av helsepersonell.

Anonymkode: f0839...091

Skrevet

Med de to eldste fra et par uker etter fødsel. Nr tre tok aldri smokk. Nummer fire: Forsøkte fra ca en uke etter fødsel, men han var nærmere fire mnd før han tok den. 

Skrevet
On 11/21/2021 at 9:27 PM, AnonymBruker said:

Ja, men den må jo introduseres når ungen er fornøyd....

Men det ble den jo også. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...