AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #1 Skrevet 20. november 2021 Helt fra starten, etter amming var etablert eller når? Hva var grunnen til at du valgte å introdusere den når du gjorde? 😊 Anonymkode: 8966b...bd6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #2 Skrevet 20. november 2021 Når amming var etablert, ca 2.uker etter fødselen med begge mine to. Gjorde det da fordi det er det som er anbefalt. Det har vært helt uproblematisk å få de til å ta smokk Anonymkode: c0677...b8f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #3 Skrevet 20. november 2021 Har aldri hatt smokk jeg. Det er da ikke nødvendig? Anonymkode: 4977f...6be
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #4 Skrevet 20. november 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har aldri hatt smokk jeg. Det er da ikke nødvendig? Anonymkode: 4977f...6be Det er til babyen, ikke deg 😁 Men ja - nei, ikke nødvendig Men fint om man har barn med høyt sugebehov, så stakkarslig puppen får litt fri. Det kan hjelpe baby å roe seg selv ned. Også minker det noe sjanse for krybbedød for babyer under 6 mnd Anonymkode: c0677...b8f 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #5 Skrevet 20. november 2021 På sykehuset. Han hadde ekstremt sugebehov og ville ikke ha så mye pupp fordi jeg hadde sterk utdrivning og han ble så sint fordi han var jo mett.. Anonymkode: 2741c...61e 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #6 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På sykehuset. Han hadde ekstremt sugebehov og ville ikke ha så mye pupp fordi jeg hadde sterk utdrivning og han ble så sint fordi han var jo mett.. Anonymkode: 2741c...61e Opplevde du at de som jobbet på sykehuset sa noe på det? Anonymkode: 8966b...bd6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #7 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har aldri hatt smokk jeg. Det er da ikke nødvendig? Anonymkode: 4977f...6be Nødvendig? Nja. Greit for puppen å få pause. Å det er enklere å avvenne smokk enn tommelen Anonymkode: 48697...786
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #8 Skrevet 20. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har aldri hatt smokk jeg. Det er da ikke nødvendig? Anonymkode: 4977f...6be For babyer som desperat suger på hånda si/armen sin, så er det helt nødvendig. Med nummer to introduserte jeg smokken etter fire dager, merket at han hadde godt sugetak og stort sugebehov. Med første fikk vi han ikke til å ta før han var flere måneder. Burde prøvd fra start, enormt sugebehov her og. Anonymkode: 39af9...9ba 1
felgen Skrevet 20. november 2021 #9 Skrevet 20. november 2021 I det sekundet jeg slapp vekk fra sykepleierne på barsels dømmende blikk 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #10 Skrevet 20. november 2021 Ingen grunn til å begynne med smokk dersom det ikke finnes noe behov for det. Kan være lurt med smokk hvis barnet feks rotter, da det er lettere å anvende smokk, samt ikke ødelegger gommen like mye. Hadde ikke smokk på noen av mine. Og de hang kun i puppen når det var mat. Uansett om de bruker smokk, bør man kunne begrense bruken mest mulig pga stilling på gom og tenner som kommer Anonymkode: c86dc...516
AnonymBruker Skrevet 20. november 2021 #11 Skrevet 20. november 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er til babyen, ikke deg 😁 Men ja - nei, ikke nødvendig Men fint om man har barn med høyt sugebehov, så stakkarslig puppen får litt fri. Det kan hjelpe baby å roe seg selv ned. Også minker det noe sjanse for krybbedød for babyer under 6 mnd Anonymkode: c0677...b8f Jeg hadde ikke det som baby. Moren min ammet meg ikke. Hun fikk infeksjon etter fødsel og lå på sykehuset i flere uker. Ble matet med flaske av faren min. Anonymkode: 4977f...6be
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #12 Skrevet 21. november 2021 Vi gav smokk på barsel, vi. Tok lang tid før melka kom, baby var så sulten og ville ligge på puppen hele tiden så jeg hadde ikke fått sovet noe og var helt på felgen. Så smokk gjorde at jeg fikk bittelitt pause. Hadde ikke noe å si for ammingen. Blir det flere så blir det nok smokk fra start da også. Og ikke minst så kommer jeg til å spørre om støttemating fra dag 1, det tenkte jeg ikke på selv men ble tilbudt først dag 3. Da var jeg så utslitt at hele greia ble en dårlig opplevelse. Anonymkode: fbe51...d60 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #13 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Opplevde du at de som jobbet på sykehuset sa noe på det? Anonymkode: 8966b...bd6 Nei, de kom faktisk med en smokk. Hadde ikke tenkt p innføre det fordi første ikke brukte det. De brukte smokk ifb med sukkervann og blodprøvetakning pga gulsott... Var vel mest da vi kom hjem at han foretrakk smokk og kos fremfor puppen som sprutet så. Anonymkode: 2741c...61e 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #14 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ingen grunn til å begynne med smokk dersom det ikke finnes noe behov for det. Kan være lurt med smokk hvis barnet feks rotter, da det er lettere å anvende smokk, samt ikke ødelegger gommen like mye. Hadde ikke smokk på noen av mine. Og de hang kun i puppen når det var mat. Uansett om de bruker smokk, bør man kunne begrense bruken mest mulig pga stilling på gom og tenner som kommer Anonymkode: c86dc...516 Er egentlig enig med deg. Sønnen min har et enormt sugebehov. Det hadde egentlig eldste og, men der var det kun puppen som hjalp. Hun brakk seg av smokk 😅 sønnen min bruker smokk når han skal sove, eller når han er trøtt. Det hadde vært krise å fjernet den nå som han er 8 mnd. Anonymkode: 2741c...61e
jaromei Skrevet 21. november 2021 #15 Skrevet 21. november 2021 Jeg introduserte smokken etter tre uker med første. Grunnen til at jeg ventet så lenge, var fordi vi slet med ammingen i 12 dager. Når det funket bra, så prøvde jeg med smokk, og selv om babyen ikke nødvendigvis var så glad i smokken, brukte han den frem til han var 10 mnd. Nå har jeg en gutt på snart 3 mnd som jeg introduserte smokken for med en gang vi kom hjem fra barsel. Ammingen funket fra første stund. Han tok imot smokken den første uken, men etter det har ham omtrent ikke villet ha den. Prøver daglig å gi den hvis han er lei seg og trenger trøst, men han bare blir sint og spytter den ut igjen, så vurderer rett og slett å slutte. Eneste et at puppen gjerne skulle hatt litt fred på kveldene av og til 🙈
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #16 Skrevet 21. november 2021 Har 4 barn. Tok med MAM smokken med i fødebaggen alle gangene. De begynte med smokk med en gang. Og ammingen gikk også greit. Anonymkode: cb42b...46d 1
Amatariel Skrevet 21. november 2021 #17 Skrevet 21. november 2021 Halvt døgn etter fødsel tror jeg? Har gjort det med alle mine tre, og alle har både blitt fullammet lenge og vært avhengig av smokk ellers. Helt perfekt! Har virkelig følt med venninner når vi har trillet tur på f.eks kjøpesenter og deres unge hyler, mens min bare tok smokken med det samme og ble stille. Smokk = gull! ❤️ 1
Marisana Skrevet 21. november 2021 #18 Skrevet 21. november 2021 På barsel, dagen etter fødsel eller noe rundt der 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #19 Skrevet 21. november 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg hadde ikke det som baby. Moren min ammet meg ikke. Hun fikk infeksjon etter fødsel og lå på sykehuset i flere uker. Ble matet med flaske av faren min. Anonymkode: 4977f...6be Ok Anonymkode: 39af9...9ba
AnonymBruker Skrevet 21. november 2021 #20 Skrevet 21. november 2021 jaromei skrev (38 minutter siden): Jeg introduserte smokken etter tre uker med første. Grunnen til at jeg ventet så lenge, var fordi vi slet med ammingen i 12 dager. Når det funket bra, så prøvde jeg med smokk, og selv om babyen ikke nødvendigvis var så glad i smokken, brukte han den frem til han var 10 mnd. Nå har jeg en gutt på snart 3 mnd som jeg introduserte smokken for med en gang vi kom hjem fra barsel. Ammingen funket fra første stund. Han tok imot smokken den første uken, men etter det har ham omtrent ikke villet ha den. Prøver daglig å gi den hvis han er lei seg og trenger trøst, men han bare blir sint og spytter den ut igjen, så vurderer rett og slett å slutte. Eneste et at puppen gjerne skulle hatt litt fred på kveldene av og til 🙈 Du må jo gi smokken når ungen er rolig og fornøyd ? Anonymkode: 39af9...9ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå