Gå til innhold

Desperat! Ekstrem kløe/irritasjon i halsen. Ingenting hjelper!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier har jeg enorm kløe/irritasjon i halsen, og ingenting av det jeg har prøvd hjelper. 

Jeg føler jeg har prøvd alt.

Nien få av de tingene jeg har prøvd: Grønn te med honning, sitron og ingefær, honning alene, sugetabletter, noskapin tabletter og mikstur....  Jeg drikker mye, og jeg drikker lite.  Alle kjerringråd som jeg har funnet er prøvd.

Det eneste som delvis hjelper er ventoline, men bare for en time eller to om gangen før jeg igjen tørrhoster til lungene er på vei opp, jeg brekker meg, og tårene spretter.  

Jeg har ingen infeksjon,  det er mest sannsynlig et oppbluss av allergi (husstøvmidd) på grunn av dyr som støver mye.  (Trodde jeg hadde godt renhold, men tydeligvis ikke bra nok med støvsuging og vasking 3 dager i uken)

Jeg er desperat etter råd!

Anonymkode: 631db...4c2

Skrevet

Kjøp deg fribol! Inneholder timianekstrakt som lindrer tørrhoste. 

Anonymkode: 8dffe...648

Skrevet

Jeg sliter også med dette, pga en langvarig forkjølelse som aldri går over (sjekk egen tråd). Har du prøvd iskaldt vann med isbiter? Fisherman's Friend eller Fribol fra Apoteket (sterke halstabletter)? Saft-is lindrer også litt syns jeg. Kjøpte også en pakke med Krone-Is så jeg har litt variasjon. Hvis du kjenner noen som skal til UK, så hør om de kan kjøpe med Lemsip fra apoteket. Det er et pulver som blandes med vann som pleier å funke:

Lemsip Max Cold and Flu Lemon - 10 Sachets - Boots 

Anonymkode: c98d5...1bb

Gjest bienvilleparish
Skrevet

Fribol. Det har kurert kløen ved de fleste forkjølelser bortsett fra den jeg har nå. Ingenting hjelper nå. Men ville gitt Fribol et forsøk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Som overskriften sier har jeg enorm kløe/irritasjon i halsen, og ingenting av det jeg har prøvd hjelper. 

Jeg føler jeg har prøvd alt.

Nien få av de tingene jeg har prøvd: Grønn te med honning, sitron og ingefær, honning alene, sugetabletter, noskapin tabletter og mikstur....  Jeg drikker mye, og jeg drikker lite.  Alle kjerringråd som jeg har funnet er prøvd.

Det eneste som delvis hjelper er ventoline, men bare for en time eller to om gangen før jeg igjen tørrhoster til lungene er på vei opp, jeg brekker meg, og tårene spretter.  

Jeg har ingen infeksjon,  det er mest sannsynlig et oppbluss av allergi (husstøvmidd) på grunn av dyr som støver mye.  (Trodde jeg hadde godt renhold, men tydeligvis ikke bra nok med støvsuging og vasking 3 dager i uken)

Jeg er desperat etter råd!

gå til legen og sjekk for kjønnssykdommer i halsen eller annen sykdom.

Anonymkode: f7411...6b9

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Fribol sugetablett, kaldt vann med isbiter, saft-is, alt er prøvd.
Alt hjelper der og da, men 10 sekunder etter at pastillen/vannet/isen (og alt annet) er borte er kløen tilbake.

Jeg fikk heldigvis sovet litt i natt, og da jeg våknet var jeg surklete, og skikkelig sår i halsen og  brystet etter irritasjonshosten jeg har hatt de siste ukene. Det var ubeskrivelig deilig å ha en runde med produktiv hoste.
Det virker som om den verste kløen er borte akkurat nå, jeg krysser fingrene for at det varer.
Kommer kløen tilbake må jeg bare kontakte legen for å få resept på hostestillende. 

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

gå til legen og sjekk for kjønnssykdommer i halsen eller annen sykdom.

Anonymkode: f7411...6b9

Jeg har vært hos legen og har ingen infeksjon i halsen, hverken virus eller bakterier.  (Normal crp og senkning)

Men hvorfor foreslår du kjønnssykdom?  (Jeg ble litt nysgjerrig på begrunnelsen for hvorfor dette kom opp)

Skrevet

Kommer kløen i halsen på grunn av hosten tror du?

Anonymkode: e50f5...4af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...