Gå til innhold

Trengee julegavetips til kjærestepar og nybakte foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire jul for første gang med et kjærestepar i nærmeste familie, de fikk barn for tre måneder siden og har fått masse barnetøy og ting til barnet hver gang jeg har vært der på besøk. 

Til jul må jeg kjøpe noe til både han og henne også, og ikke bare til babyen. Jeg kjenner ikke henne så godt så jeg vet ikke noe om interessene hun har eller hva hun liker, og resten av slekta satser på gavesett med sjampo, håndkremer og de standard gavesettene så det vil jeg unngå. 

Har dere noen tips til hva jeg kan kjøpe til han og henne, enten som separate gaver til hver av de eller som fellesgave? 

Anonymkode: e2a59...283

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har budsjett til det; gavekort på massasje til henne. Har aldri vært så stiv i nakke og skuldre som da jeg var i permisjon. Amming og byssing tar på 😊

Anonymkode: 9ce46...91d

• Liker 1
Skrevet

Om du er komfortabel med det, så tenker jeg at gavekort på en restaurant og samtidig "gavekort" på at du er barnepasser er en super idé! Det hadde jeg blitt veldig glad for. 

Eller som en annen her over skriver, gavekort på massasje. Det er lett for å glemme seg selv i en travel babytid. 

Anonymkode: a7085...c14

• Liker 3
Skrevet

Det bor i en annen del av landet så gavekort på barnepass og sånn får jeg ikke gitt. Massasje syns jeg blir for intimt, det er ikke alle som er komfortable med å vise kroppen sin til fremmede så kort etter fødsel eller bli tatt på av fremmede (personlig hater jeg det og har aldri brukt muligheten når jeg selv har fått gavekort på massasje). Jeg kunne gitt det hvis jeg kjente hun godt nok å visst hun  ville det men.. 

Skrevet

Gavekort på restaurant eller massasje blir fort ganske dyrt for to stykker. Da ville jeg heller gått for gavekort på kino eller lignende.

Anonymkode: 2c857...f0d

• Liker 1
Skrevet

Er de nyetablerte eller har de bodd sammen ganske lenge?

Anonymkode: b40ac...cc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er de nyetablerte eller har de bodd sammen ganske lenge?

De har alt som trengs i hjemmet såvidt jeg vet, men er gjerne noe praktisk og nyttig til husholdningen eller familien/foreldrerollen sammen som jeg tenker er safest å kjøpe 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De har alt som trengs i hjemmet såvidt jeg vet, men er gjerne noe praktisk og nyttig til husholdningen eller familien/foreldrerollen sammen som jeg tenker er safest å kjøpe 

Gavekort på hjemlevering av mat, gavekort på vaskehjelp?

• Liker 1
Skrevet

Kjærestevotter er en koselig gave :) 

Ellers er det vel safe med sengetøy som fellesgave.. 😅

Anonymkode: bce35...138

Skrevet

Fler tips? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.11.2021 den 22.54):

Gavekort på familiefotografering 

Digital fotoramme

Personlige kopper og eksklusiv kaffe/te

https://twistshake.com/no/p/portable-changing-pad-gray

https://twistshake.com/no/p/2x-hot-or-cold

Anonymkode: da231...9e1

Det meste på lista di ville ikke jeg som nybakt mor blitt glad for. Stellematte følger med de fleste stellevesker, så det har de sikkert allerede. Digital fotoramme er det ingen unge mennesker som syns er stas, det er sånt bestemødre kan ha stående med barnebarna på loop. De fleste har nok kopper.

AnonymBruker skrev (På 21.11.2021 den 0.42):

Kjærestevotter er en koselig gave :) 

Ellers er det vel safe med sengetøy som fellesgave.. 😅

Anonymkode: bce35...138

Hvem bruker seriøst kjærestevotter? Ca.null personer. Sengetøy er kjekt hvis man trenger det, men er jo en utrolig kjip gave hvis man allerede har nok. 

Jeg tror mat og drikke er det safeste. Litt eksklusiv kaffe, konfekt osv. Hvis de liker alkohol: Vin, hvis de ikke drikker: En dunk med eplemost. 

Anonymkode: ad4c7...7f4

• Liker 3
Skrevet

Ikea-gavekort

Finn.no-gavekort

Barnashus gavekort

HM gavekort

Vin og konfekt

...

Skrevet

Skal de pusse opp eller holder på med det? I så fall kan gavekort på nærmeste byggvarebutikk være en fin gave. 

Skrevet

Pledd i nøytral farge tenker jeg passer for alle, blir jo litt sofasitting med baby i hus for å amme og sånn :) 

Jeg blir alltid glad for kaffe, sjokolade og vin. 

Vet du om de samler på noe type glass-serie eller servise så er jo det fin gave og ikke så dyrt om det er noe som selges som separate deler så man kan kjøpe feks 2 glass eller noe. Du kan jo spørre dem eller spørre noen i deres nærmeste familie. Kan eventuelt satse på en av de mer kjente/populære merkene av feks vin/øl-glass og legge ved byttekort.

Termokopp er jo fin gave, praktisk generelt og sikkert ekstra praktisk i baby/barnetiden når man går trilleturer og sånn. Best med sånn man kan trykke for å drikke så man kan operere med en hånd (ikke de fra Bodum som du må vippe opp for å få drukket)

Anonymkode: bcf0e...502

Skrevet

Sånne termokopper man må trykke for å drikke. Helt genialt når man har baby og små barn. Slipper at kaffen blir kald, omtrent umulig å søle varm drikke på ungen, og slipper å tenke på at den kan bli velta ned fra bordet når ungen plutselig rekker opp. 
Også kan det jo kombineres med litt god kaffe og sjokolade, for eksempel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...