Gå til innhold

Hvor lenge leser du under en leseøkt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å lese minst 30-60 minutter. Har noen lange leseøkter hvis jeg føler for det på 2-3 timer. Det er lettere å lese lenge hvis jeg har fått nok fysisk aktivitet føler jeg. Slipper rastløsheten. 

Anonymkode: d5d20...ec1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer veldig an på andre ting.  Barn som maser f eks. Blir gjerne et par-tre timer, men ofte avbrutt.  Begynner vanligvis  ikke å lese før de har lagt seg, men blir ofte avbrutt likevel 

Anonymkode: 910d1...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 30 minutter til mange timer. Liker best å lese minst en time om gangen for å virkelig få den gode flyten :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Jeg pleier å ta med meg boka ut på kjøkkenet når jeg skal lage mat, og må stå og passe på ting som steker og koker. Det kjedeligste jeg vet er å stå og glane på maten, så da står jeg foran benken der med boken og leser. Det kan bli 10-15 minutter bare kanskje.

Andre ganger har jeg late lese-dager hvor jeg kan lese i timesvis. Det avhenger egentlig litt av boken jeg leser, hvor fengende den er og hvor godt jeg liker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av boken jeg leser, egentlig. Gode bøker kan jeg lese ferdig i en eller to økter, andre sliter på konsentrasjonen. Så alt fra 30 min til timesvis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det spørs. Om jeg sitter eller ligger behagelig på en avslapningsferie, det være seg i varmere strøk eller på vinterhytta, så kan jeg gjerne lese i timesvis. Er det studier eller arbeid, så må jeg ha en pause etter ca 30-45 min med effektiv lesning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...